S197 GT päivitys
S197 GT päivitys
Mikähän on seuraava järkevä päivitys moottorin hengittävyyteen kun tuo cold airkitti on ja axle back pöntöt, olisiko esim magnaflowin paremmilla kateilla merkitystä ? Mitäs nuo kuvassa olevet levyt auttaa imusarjan alle ?
-
- Tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 17 Heinä 2020, 11:20
- Auto: -06 GT Mustang
Re: S197 GT päivitys
Joko softa löytyy? Sillä se iso ero tulee. Noiden jo olemassa olevien kanssa.
Taitaa muut mennä enemmänkin näpertelyksi ja lompakon tyhjäyksen puolelle. Eli loput on suht kalliita koneja per €
Ellet ahtimeen siirry.
Taitaa muut mennä enemmänkin näpertelyksi ja lompakon tyhjäyksen puolelle. Eli loput on suht kalliita koneja per €
Ellet ahtimeen siirry.
Re: S197 GT päivitys
Juu softa on. joo helpot viritykset taitaa olla tehty.
- jari
- Addikti
- Viestit: 372
- Liittynyt: 02 Kesä 2004, 08:47
- Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
- Paikkakunta: Tuusula/Asikkala
Re: S197 GT päivitys
Tästäkin aiheesta on henkevää keskustelua ollut palstalla usein ennenkin. Ennen kuin isot pojat kaappaa keskustelun, niin heitän väliin pennin filosofiaa. Tehoista jos puhutaan, niin helppo viritys ei ole aina sama asia kuin halpa viritys. Mutta helppo viritys on kyllä yleensä synonyymi sille, että vaikutusta ei havaitse normaalin ihmisen perstuntumalla. Pakoputkiston soundin muuttumisen huomaa, mutta huomaako vaikutuksen auton kulkuun.
Eli pointtina lähinnä se, että kannattaa miettiä minkä verran niihin helppoihin tai helpon puoleisiin virityksiin kannattaa rahaa laittaa. Ja kannattaisiko niiden sijaan säästää vaikka ahtimen hankinta varten, kuten jo ehdotettiinkin. Summamutikassa ei ainakaan kannata paljoa investoida.
Edit: houkutuksiahan kyllä riittää ja niinpä joudun säännöllisesti muistuttamaan ylläolevasta itse itseänikin
Eli pointtina lähinnä se, että kannattaa miettiä minkä verran niihin helppoihin tai helpon puoleisiin virityksiin kannattaa rahaa laittaa. Ja kannattaisiko niiden sijaan säästää vaikka ahtimen hankinta varten, kuten jo ehdotettiinkin. Summamutikassa ei ainakaan kannata paljoa investoida.
Edit: houkutuksiahan kyllä riittää ja niinpä joudun säännöllisesti muistuttamaan ylläolevasta itse itseänikin

Re: S197 GT päivitys
Juu koitin vähän tota hakuakin mutta ennyt helpolla löytänyt, lähinnä nyt jotain pikku puuhasteltavaa talveksi mietinnässä.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: S197 GT päivitys
Porttauksella tuostakin koneesta saa hyvin. Riittää kun huolehtii bensan riittävyydestä.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 24
- Liittynyt: 21 Syys 2020, 09:45
- Auto: Ford Mustang 4,6 GT, 2008 Manuaali. Punainen, Kawasaki Z1000, 2003
- Paikkakunta: Lahti
Re: S197 GT päivitys
Tässä kun puhutaan tuosta softasta niin tarkoitetaanko sillä moottorin optimointia, jolla saadaan 20 heppaa lisää vai onko kyseessä joku muu softa?
Kun tässä suositellaan ahdinta niin tarkoitetaanko sillä näitä super charger paketteja ( 5000 dollaria) vai jotain muuta pakettia. Paljonkohan tuollainen ahdin kustantaa ja paljonko on realistinen tehon lisäys 2008 GT, S197:aan.
Onko linkkiä mistä noita ahtimia voi tiirailla?
Kun tässä suositellaan ahdinta niin tarkoitetaanko sillä näitä super charger paketteja ( 5000 dollaria) vai jotain muuta pakettia. Paljonkohan tuollainen ahdin kustantaa ja paljonko on realistinen tehon lisäys 2008 GT, S197:aan.
Onko linkkiä mistä noita ahtimia voi tiirailla?
-
- Aktiivi
- Viestit: 145
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:35
- Auto: Mustang 95 GT cabriolet AODE deep forest green saddle
- Paikkakunta: Vantaa
Re: S197 GT päivitys
Goglella löytyi haulla "S197 mustang procharger" tämmöinen.
https://www.americanmuscle.com/procharg ... 510gt.html
haulla "2008 mustang kenne bell supercharger" tälläinen. Näitä on asennettu hiljattain Suomessa. Muistaakseni FBn Mustang Harrastajat ryhmässä on mainintoja & kuvia.
http://kennebell.net/products/superchar ... mmoth-kit/
https://www.americanmuscle.com/procharg ... 510gt.html
haulla "2008 mustang kenne bell supercharger" tälläinen. Näitä on asennettu hiljattain Suomessa. Muistaakseni FBn Mustang Harrastajat ryhmässä on mainintoja & kuvia.
http://kennebell.net/products/superchar ... mmoth-kit/
302 GT Convertible -95 Deep Forest Green
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: S197 GT päivitys
"Optimointi" sana aina särähtää mun korvaan. Usein ne on valmiita muokattuja ns. varman päälle softia joilla auto ei varmasti nakuta eikä mene laihalle. Kierrosrajoitinta on nostettu ja polkimen asetuksia muutettu. Auto tuntuu persdynossa paremmalta, todellisuudella ei niin väliä. Superchips lastun asetuksia testasin yhdessä autossa kiihdytysmittauksilla, oli stage 1-2-3 ja vakio. Automaattivaihteinen auto kiihtyi parhaiten vakio asetuksilla, tuntui kaikkein laiskimmalta kun veto oli tasainen.
Kun mä säädän niin teen sen sen mukaan mitä auto tarvitsee, koeajamalla tiellä ja dynossa. Kilometriä tulee niin paljon että auto varmasti toimii ja ajettavuus on paras mahdollinen.
Autot ovat yksilöitä, ja asia muuttuu aina monimutkaisemmaksi kun asennetaan muutososia, optimoidut softat perustuu joko vakio autoon tai virityspakettiin jossa niputetaan pari bolt-on osaa niihin suunniteltuun softaan. Ei pystytä ottamaan huomioon kuinka monta erilaista kombinaatiota voi eri osista tehdä.
Kun mä säädän niin teen sen sen mukaan mitä auto tarvitsee, koeajamalla tiellä ja dynossa. Kilometriä tulee niin paljon että auto varmasti toimii ja ajettavuus on paras mahdollinen.
Autot ovat yksilöitä, ja asia muuttuu aina monimutkaisemmaksi kun asennetaan muutososia, optimoidut softat perustuu joko vakio autoon tai virityspakettiin jossa niputetaan pari bolt-on osaa niihin suunniteltuun softaan. Ei pystytä ottamaan huomioon kuinka monta erilaista kombinaatiota voi eri osista tehdä.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 24
- Liittynyt: 21 Syys 2020, 09:45
- Auto: Ford Mustang 4,6 GT, 2008 Manuaali. Punainen, Kawasaki Z1000, 2003
- Paikkakunta: Lahti
Re: S197 GT päivitys
Ai että ei optimointia vaan lastu ??? Ymmärsinkö rivien ja sormien läpi katsoen, että Pappacosworth tekee näitä lastutus/säätöhommia. Autossa on Cold Air kit ja peltipakosarjat + suorahko 65 mm putkisto. Säädöistä en tiedä onko mitään tehty. Saako noita lastuja jostain lastukaupasta vai miten mitää toimia jos optimointi ei ole suositeltava "säätötapa" ?
- My Little Pony
- Aktiivi
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
- Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu - Paikkakunta: Pori
Re: S197 GT päivitys
2007 V8
Lokakuussa 2017 asennettu BBK dampperi ja vesipumpun pyörä. Samalla vaihdettu moniurahihnan kiristin ja moniurahihna. Vaikutukset olivat: Moottori vastaa kaasuun nopeammin ja vääntää paremmin ja auto kiihtyy entistä paremmin. Mootoriin ei ole tehty muita muutoksia, eikä ole tarvetta tehdä.
Kaasuläppäkotelo eli Throttle Body puhdistettu toukokuussa 2019. Vaikutukset olivat: Kaasu on pehmeäpi koko kierrosalueella, moottori vastaa kaasuun ilman viivettä. Kaupunkiajossa pienillä kierroksilla kaasu oli nykivä, ei ole enää puhdistuksen jälkeen.
Moottoriöljynsuodatin on aina Ford Racing High Performance, ihan varmuuden vuoksi.
Lokakuussa 2017 asennettu BBK dampperi ja vesipumpun pyörä. Samalla vaihdettu moniurahihnan kiristin ja moniurahihna. Vaikutukset olivat: Moottori vastaa kaasuun nopeammin ja vääntää paremmin ja auto kiihtyy entistä paremmin. Mootoriin ei ole tehty muita muutoksia, eikä ole tarvetta tehdä.
Kaasuläppäkotelo eli Throttle Body puhdistettu toukokuussa 2019. Vaikutukset olivat: Kaasu on pehmeäpi koko kierrosalueella, moottori vastaa kaasuun ilman viivettä. Kaupunkiajossa pienillä kierroksilla kaasu oli nykivä, ei ole enää puhdistuksen jälkeen.
Moottoriöljynsuodatin on aina Ford Racing High Performance, ihan varmuuden vuoksi.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: S197 GT päivitys
https://texelectric.webnode.fi/texelectric-tuning/ eikä tartte edes lukea rivien välistä, tuossahan se on mun allekirjoituksessaPecca kirjoitti: ↑12 Joulu 2020, 10:11 Ai että ei optimointia vaan lastu ??? Ymmärsinkö rivien ja sormien läpi katsoen, että Pappacosworth tekee näitä lastutus/säätöhommia. Autossa on Cold Air kit ja peltipakosarjat + suorahko 65 mm putkisto. Säädöistä en tiedä onko mitään tehty. Saako noita lastuja jostain lastukaupasta vai miten mitää toimia jos optimointi ei ole suositeltava "säätötapa" ?

Lastu/säätö/optimointi melko lailla sama asia, riippuu kohteesta mihin käytetään.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/