S197 GT päivitys

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Dustez
Aktiivi
Viestit: 47
Liittynyt: 01 Helmi 2018, 06:46
Auto: 2008 GT

S197 GT päivitys

Viesti Kirjoittaja Dustez »

Mikähän on seuraava järkevä päivitys moottorin hengittävyyteen kun tuo cold airkitti on ja axle back pöntöt, olisiko esim magnaflowin paremmilla kateilla merkitystä ? Mitäs nuo kuvassa olevet levyt auttaa imusarjan alle ?
tune.JPG
J-M Kujala
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Heinä 2020, 11:20
Auto: -06 GT Mustang

Re: S197 GT päivitys

Viesti Kirjoittaja J-M Kujala »

Joko softa löytyy? Sillä se iso ero tulee. Noiden jo olemassa olevien kanssa.

Taitaa muut mennä enemmänkin näpertelyksi ja lompakon tyhjäyksen puolelle. Eli loput on suht kalliita koneja per €
Ellet ahtimeen siirry.
Dustez
Aktiivi
Viestit: 47
Liittynyt: 01 Helmi 2018, 06:46
Auto: 2008 GT

Re: S197 GT päivitys

Viesti Kirjoittaja Dustez »

Juu softa on. joo helpot viritykset taitaa olla tehty.
Avatar
jari
Addikti
Viestit: 372
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 08:47
Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
Paikkakunta: Tuusula/Asikkala

Re: S197 GT päivitys

Viesti Kirjoittaja jari »

Tästäkin aiheesta on henkevää keskustelua ollut palstalla usein ennenkin. Ennen kuin isot pojat kaappaa keskustelun, niin heitän väliin pennin filosofiaa. Tehoista jos puhutaan, niin helppo viritys ei ole aina sama asia kuin halpa viritys. Mutta helppo viritys on kyllä yleensä synonyymi sille, että vaikutusta ei havaitse normaalin ihmisen perstuntumalla. Pakoputkiston soundin muuttumisen huomaa, mutta huomaako vaikutuksen auton kulkuun.

Eli pointtina lähinnä se, että kannattaa miettiä minkä verran niihin helppoihin tai helpon puoleisiin virityksiin kannattaa rahaa laittaa. Ja kannattaisiko niiden sijaan säästää vaikka ahtimen hankinta varten, kuten jo ehdotettiinkin. Summamutikassa ei ainakaan kannata paljoa investoida.

Edit: houkutuksiahan kyllä riittää ja niinpä joudun säännöllisesti muistuttamaan ylläolevasta itse itseänikin :lol:
Dustez
Aktiivi
Viestit: 47
Liittynyt: 01 Helmi 2018, 06:46
Auto: 2008 GT

Re: S197 GT päivitys

Viesti Kirjoittaja Dustez »

Juu koitin vähän tota hakuakin mutta ennyt helpolla löytänyt, lähinnä nyt jotain pikku puuhasteltavaa talveksi mietinnässä.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: S197 GT päivitys

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Porttauksella tuostakin koneesta saa hyvin. Riittää kun huolehtii bensan riittävyydestä.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Pecca
Hiljaisempi
Viestit: 24
Liittynyt: 21 Syys 2020, 09:45
Auto: Ford Mustang 4,6 GT, 2008 Manuaali. Punainen, Kawasaki Z1000, 2003
Paikkakunta: Lahti

Re: S197 GT päivitys

Viesti Kirjoittaja Pecca »

Tässä kun puhutaan tuosta softasta niin tarkoitetaanko sillä moottorin optimointia, jolla saadaan 20 heppaa lisää vai onko kyseessä joku muu softa?
Kun tässä suositellaan ahdinta niin tarkoitetaanko sillä näitä super charger paketteja ( 5000 dollaria) vai jotain muuta pakettia. Paljonkohan tuollainen ahdin kustantaa ja paljonko on realistinen tehon lisäys 2008 GT, S197:aan.
Onko linkkiä mistä noita ahtimia voi tiirailla?
musfire
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:35
Auto: Mustang 95 GT cabriolet AODE deep forest green saddle
Paikkakunta: Vantaa

Re: S197 GT päivitys

Viesti Kirjoittaja musfire »

Goglella löytyi haulla "S197 mustang procharger" tämmöinen.

https://www.americanmuscle.com/procharg ... 510gt.html

haulla "2008 mustang kenne bell supercharger" tälläinen. Näitä on asennettu hiljattain Suomessa. Muistaakseni FBn Mustang Harrastajat ryhmässä on mainintoja & kuvia.

http://kennebell.net/products/superchar ... mmoth-kit/
302 GT Convertible -95 Deep Forest Green
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: S197 GT päivitys

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

"Optimointi" sana aina särähtää mun korvaan. Usein ne on valmiita muokattuja ns. varman päälle softia joilla auto ei varmasti nakuta eikä mene laihalle. Kierrosrajoitinta on nostettu ja polkimen asetuksia muutettu. Auto tuntuu persdynossa paremmalta, todellisuudella ei niin väliä. Superchips lastun asetuksia testasin yhdessä autossa kiihdytysmittauksilla, oli stage 1-2-3 ja vakio. Automaattivaihteinen auto kiihtyi parhaiten vakio asetuksilla, tuntui kaikkein laiskimmalta kun veto oli tasainen.
Kun mä säädän niin teen sen sen mukaan mitä auto tarvitsee, koeajamalla tiellä ja dynossa. Kilometriä tulee niin paljon että auto varmasti toimii ja ajettavuus on paras mahdollinen.
Autot ovat yksilöitä, ja asia muuttuu aina monimutkaisemmaksi kun asennetaan muutososia, optimoidut softat perustuu joko vakio autoon tai virityspakettiin jossa niputetaan pari bolt-on osaa niihin suunniteltuun softaan. Ei pystytä ottamaan huomioon kuinka monta erilaista kombinaatiota voi eri osista tehdä.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Pecca
Hiljaisempi
Viestit: 24
Liittynyt: 21 Syys 2020, 09:45
Auto: Ford Mustang 4,6 GT, 2008 Manuaali. Punainen, Kawasaki Z1000, 2003
Paikkakunta: Lahti

Re: S197 GT päivitys

Viesti Kirjoittaja Pecca »

Ai että ei optimointia vaan lastu ??? Ymmärsinkö rivien ja sormien läpi katsoen, että Pappacosworth tekee näitä lastutus/säätöhommia. Autossa on Cold Air kit ja peltipakosarjat + suorahko 65 mm putkisto. Säädöistä en tiedä onko mitään tehty. Saako noita lastuja jostain lastukaupasta vai miten mitää toimia jos optimointi ei ole suositeltava "säätötapa" ?
Avatar
My Little Pony
Aktiivi
Viestit: 111
Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu
Paikkakunta: Pori

Re: S197 GT päivitys

Viesti Kirjoittaja My Little Pony »

2007 V8
Lokakuussa 2017 asennettu BBK dampperi ja vesipumpun pyörä. Samalla vaihdettu moniurahihnan kiristin ja moniurahihna. Vaikutukset olivat: Moottori vastaa kaasuun nopeammin ja vääntää paremmin ja auto kiihtyy entistä paremmin. Mootoriin ei ole tehty muita muutoksia, eikä ole tarvetta tehdä.

Kaasuläppäkotelo eli Throttle Body puhdistettu toukokuussa 2019. Vaikutukset olivat: Kaasu on pehmeäpi koko kierrosalueella, moottori vastaa kaasuun ilman viivettä. Kaupunkiajossa pienillä kierroksilla kaasu oli nykivä, ei ole enää puhdistuksen jälkeen.

Moottoriöljynsuodatin on aina Ford Racing High Performance, ihan varmuuden vuoksi.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: S197 GT päivitys

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Pecca kirjoitti: 12 Joulu 2020, 10:11 Ai että ei optimointia vaan lastu ??? Ymmärsinkö rivien ja sormien läpi katsoen, että Pappacosworth tekee näitä lastutus/säätöhommia. Autossa on Cold Air kit ja peltipakosarjat + suorahko 65 mm putkisto. Säädöistä en tiedä onko mitään tehty. Saako noita lastuja jostain lastukaupasta vai miten mitää toimia jos optimointi ei ole suositeltava "säätötapa" ?
https://texelectric.webnode.fi/texelectric-tuning/ eikä tartte edes lukea rivien välistä, tuossahan se on mun allekirjoituksessa :D
Lastu/säätö/optimointi melko lailla sama asia, riippuu kohteesta mihin käytetään.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Vastaa Viestiin