Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
NoNeedi puhuu nyt asiaa. Ainoa ongelma noissa Amerikan turbopajoissa on niiden toimituksien takkuilu. Oma setti tuli noin 6kk:ssa vaikka lupasivat lähettää noin 6 viikon sisällä. Ja sen toimitus oli USA:n sisällä, ei edes Suomeen asti..
Kyllä toi turbo kuitenkin taitaa toimia katukäytössä mukavimmin. Omassa on tällä hetkellä vain lievä 7psi jousi kiinni ja paineet on tapissa noin 2800rpm kohdalla. Vääntöä tulee alhaalta ja niin paljon, että huono kytkin sutii tyhjää jo 3500rpm kohdalla. Saa nähdä mitä tapahtuu, kun vaihdetaan 14psi jousi hukkaporttiin myöhemmin...
Joo kyl mä noi kuvat näin mut pitäs nimen omaan olla 5.0 kuvia.
Kävin tos äsken juttelees paikallisen katsastuskonttorin päällikön kans tosta turbosta, netistä katteltiin Fordracing sivuilta kyseistä remmiturbo pakettia. Ja sano et kyl sen leimaan saa kerran on oikein tehtaan tekemä sarja ja on hyväksytty katulailliseksi amerikassakin.
Ainut et pitää olla penkitys todistus tehoista et ei ole liikaa tehoa!(EI TEHOA VOI OLLA IKINÄ LIIKAA)
Eli paljonkos cobra mallis on tehoja? Ja onko siinä saman kokoset jarrut kuin tos 5.0 GT
Sillä jos ton 5.0 on tehoja 220hp Niin turbon kans sais olla 220+20%=264
Kävin tos äsken juttelees paikallisen katsastuskonttorin päällikön kans tosta turbosta, netistä katteltiin Fordracing sivuilta kyseistä remmiturbo pakettia.
Vähän off topic, mutta eipä nyt sotketa kahta täysin erilaista ahdintyyppiä. Turbo on pakokaasun voimalla pyörivä ahdin ja remmiahdin taas toimii nimensä mukaan remmin pyörittämänä
Kannattaa pyytää tuolta katsastusmieheltä tuo lausunto kirjallisena, nimittäin miehellä tuntuu olevan harvinaisen terve (löysä?) asenne asiaan. Ettei vaan käy "kylmät" myöhemmin. Ahdin asennettuna ja paljon rahaa hukattuna ei paljoa naurata ruveta keskustelemaan uudestaan ahtimen laillisuudesta.
AInakin 94 cobrassa 5.0:ssa tehoja 240hp tehtaan ilmoitus, mutta eikös svt-mallit käy vertailukohdaksi jos vaihtaa jarrut tai mitä tarvitseekaan vaihtaa että alusta vastaa vertailumallia.
Tuo kone on aika lailla rakenneltu!
Mikä pumppu on vänkärin puolella alhaalla? Laturi on siinä ylä puolella.
Ilmatointi on toisella puolella samoin ohjaus tehostin ja vesipumppu keskellä mut mikä toi yksi on?
Jukka kirjoitti:Kannattaako mennä merta edemmäs kalaan?
Koittakaa etsiä jostain Korpelan Timpan T-Birdin moottorista kuvia.
Sieltä löytyy ahdettu 5.0,ei kylläkään Mustangin nokalta.
Korpelallahan taitaa olla 5.7 tai nykyisen 393 Eikä siinä ole samanlaista imusarjaa mitä näissä 5.0 ho-koneissa. Sen verran hänen huoltotouhuja tuli potniaringillä kateltua.
Tommonen kuva löyty mut eikös tos ahtimen tilalla pitäs olla ohjaus tehostin?
Ohjaustehostin löytyy vasemalta heti puhaltimen vierestä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Tommonen kuva löyty mut eikös tos ahtimen tilalla pitäs olla ohjaus tehostin?
Ohjaustehostin löytyy vasemalta heti puhaltimen vierestä.
No niinpäs onkin vois ostaa silmälasit.
Mulla convertibles on eilainen ohjaus tehostin toi säiliö on tos mis tos kuvas on ahdin.
Osaako joku viisas sanoa et Mikä pumppu on vänkärin puolella alhaalla? Laturi on siinä ylä puolella.