Yli vaihdetta earlyyn
-
- Aktiivi
- Viestit: 33
- Liittynyt: 02 Kesä 2011, 21:01
- Auto: -09 Audi A4 3.0 Tdi Q.-76 Opel Manta-B 2.4. -65 Mustang ht 302 c4.
- Paikkakunta: Kaunislahti/Raasepori
Yli vaihdetta earlyyn
No niin nyt on ajeltu jo jonkun aikaa 65 kanssa ja maantiellä 100kmh tuntuu olevan melko reilusti kierroksia 3000rpm koneessa. eli mistä ja tai minkälainen vaihteisto olis kohtuu hommalla ja hinnalla tonne sovitettavissa. Tiedän kyllä et sarjoja netistä löytää mutta mielestäni turhan hintavia.
Tämän hetkinen tekniikka
302 sniperilla ja Tfs kannet nokka jne + c4 sifkitillä 2200 stall turbiini + 8" lukolla 3:55 välitys.
Automaattinen olis kiva pitää mut meneekö vaikeaksi.
Tämän hetkinen tekniikka
302 sniperilla ja Tfs kannet nokka jne + c4 sifkitillä 2200 stall turbiini + 8" lukolla 3:55 välitys.
Automaattinen olis kiva pitää mut meneekö vaikeaksi.
Re: Yli vaihdetta earlyyn
AOD.ta saa muutamalla satasella. Viet Nätkinille poriin läpikäyntiin ja se on melkein bolt-on. Uusi takakannake ja toiseen kollektoriin pieni mutka. Kesän ajellu ja oon todella tyytyväinen.
Laatikko voi olla vaikka mistä lussusta. Siihen saa vaihdettua paremmat hilut sisään kuten mullle tehtiin.
Laatikko voi olla vaikka mistä lussusta. Siihen saa vaihdettua paremmat hilut sisään kuten mullle tehtiin.
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Re: Yli vaihdetta earlyyn
Minkä hintaiseksi tuli?poikelin kirjoitti: ↑19 Elo 2021, 07:44 AOD.ta saa muutamalla satasella. Viet Nätkinille poriin läpikäyntiin ja se on melkein bolt-on. Uusi takakannake ja toiseen kollektoriin pieni mutka. Kesän ajellu ja oon todella tyytyväinen.
Laatikko voi olla vaikka mistä lussusta. Siihen saa vaihdettua paremmat hilut sisään kuten mullle tehtiin.
Mach1 -71
Re: Yli vaihdetta earlyyn
Rempppa makso 1400e sis turbiinin tarkastuksen. Rumpu vaihdettiin teräksiseen että tuli yks levy lisää, paras servo + muut kuluneet uusiks. Turbiinin osuus tossa n 300e. Pelasin varman päälle ku noissa aftermarket turbiineissa on ollu huonoa laatua.
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
-
- Aktiivi
- Viestit: 33
- Liittynyt: 02 Kesä 2011, 21:01
- Auto: -09 Audi A4 3.0 Tdi Q.-76 Opel Manta-B 2.4. -65 Mustang ht 302 c4.
- Paikkakunta: Kaunislahti/Raasepori
Re: Yli vaihdetta earlyyn
Saataisko aikaiseksi jonkin laista listaa mistä ja mitä kaikkea osaa tähän aod vaihtoon menee ja mistä malleista noita laatikoita löytyy. Olen jutellut parin harrastajan kanssa ja kiinnostusta laatikon vaihdolle löytyy mutta ei tietoa.
Re: Yli vaihdetta earlyyn
Mulla swappi oli C4-aod. Hommaan tarvitsin laatikon takakannakkeen, tv-vaijerin ja kardaanin. Kardaania ei olis ollu pakko uusia. C4:n 164th flexplate kävi suoraan ja vaihdelinkut tein itte ni sain säilytettyä classic lookin konsolissa.
Ostin jo aiemmin tri-y sarjat jotka oli tarkoitettu aod-swappiin. Käytännössä kuskinpuoleen kollektoriin joutuu tekee pienen mutkan. Ei oo paha muutos.
Siinä ne muutokset kaikkiaan olikin.
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
-
- Aktiivi
- Viestit: 33
- Liittynyt: 02 Kesä 2011, 21:01
- Auto: -09 Audi A4 3.0 Tdi Q.-76 Opel Manta-B 2.4. -65 Mustang ht 302 c4.
- Paikkakunta: Kaunislahti/Raasepori
Re: Yli vaihdetta earlyyn
Käykö 3.8 V6 Aod laatikko V8:siin?
Ymmärsin myös että 87-93 laatikot olis jotenkin parempia.
Ymmärsin myös että 87-93 laatikot olis jotenkin parempia.
Re: Yli vaihdetta earlyyn
Kyllä käy. Joo toiset vuosimallit pn parempia mutta ne on just levyjen lkm ja servot. Mun versio oli sellainen missä ei ollu yhtä sevoa lainkaan ja sen kanava oli tulpattu jo tehtaalla.
Tuolla jotai infoa http://www.silverfoxtrans.com/resources ... 0mods2.pdf
Tuolla jotai infoa http://www.silverfoxtrans.com/resources ... 0mods2.pdf
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
-
- Aktiivi
- Viestit: 33
- Liittynyt: 02 Kesä 2011, 21:01
- Auto: -09 Audi A4 3.0 Tdi Q.-76 Opel Manta-B 2.4. -65 Mustang ht 302 c4.
- Paikkakunta: Kaunislahti/Raasepori
Re: Yli vaihdetta earlyyn
Noniin löysin yhden -90 sc Thunderbirdin laatikon netti selailujen mukaan pitäisi olla jo tehtaalta teräksisellä rummulla jossa olis enempi levyjä ja jollain paremmilla levyillä sekä paras "A"servo.
OD panta on se pienempi 1.5" ja sen vois vaihtaa 2".
Ymmärtääkseni -93 F150 olis se paras laatikko mut tällä nyt mennään.
Turbiini lähtee huoltoon ja Stall:in nostoon ja laatikkoon laitetaan siftkitti.
Jos loota näyttää sisältä hyvältä ja ei mitään rojuja ole öljypohjas niin koitan näin ensin.
OD panta on se pienempi 1.5" ja sen vois vaihtaa 2".
Ymmärtääkseni -93 F150 olis se paras laatikko mut tällä nyt mennään.
Turbiini lähtee huoltoon ja Stall:in nostoon ja laatikkoon laitetaan siftkitti.
Jos loota näyttää sisältä hyvältä ja ei mitään rojuja ole öljypohjas niin koitan näin ensin.
Re: Yli vaihdetta earlyyn
Kickdowniin sitten kunnon sarja millä saat säädöt kohdilleen. Mulla Lokar ja sen sai suht iisisti paikoilleen. Painemittari myös suositeltavaa säätöön.
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
- VeePeeH
- Hiljaisempi
- Viestit: 14
- Liittynyt: 02 Loka 2016, 17:17
- Auto: Mustang 2D HT 1968
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Yli vaihdetta earlyyn
Oon ite miettinyt samanlaista swappia C4 -> AOD- lootaan.
Mistä kautta hommasit tuon uuden laatikon takakannakkeen?
Mistä kautta hommasit tuon uuden laatikon takakannakkeen?
-
- Aktiivi
- Viestit: 33
- Liittynyt: 02 Kesä 2011, 21:01
- Auto: -09 Audi A4 3.0 Tdi Q.-76 Opel Manta-B 2.4. -65 Mustang ht 302 c4.
- Paikkakunta: Kaunislahti/Raasepori
Re: Yli vaihdetta earlyyn
Ajattelin tehdä tuon laatikon kannakkeen itse. ei näyttä kuvien mukaan olevan kovin kummoinen laite, hintaan sille kyllä ovat keksineet aivan riittävästi.
Re: Yli vaihdetta earlyyn
Onko jossain muuten mitään siistejä speksejä minkälainen turbiinin pitäis olla eri perän välityksillä (302 + AOD) että se olis kiva kruisailupeli?