Early ja renkaat
Early ja renkaat
Kertokaas minkälaisia rengas/vanne yhdistemiä olette earlyn ('65) alle laittaneet.
Kun kiinnostais 17" vanteet ja miettinyt että ehkä sitä voisi mahtua 17x7 et0 eteen jollain 215 leveällä kumilla, taakse sit 18x8 et0 ja 235/245 leveyttä, profiili siten että nopeusmittari pysyy tyytyväisenä.
Mutta kuinka tiukka tuo etupää on kun luulen että se on se tarkempi tässä tapauksessa.
- Make
Kun kiinnostais 17" vanteet ja miettinyt että ehkä sitä voisi mahtua 17x7 et0 eteen jollain 215 leveällä kumilla, taakse sit 18x8 et0 ja 235/245 leveyttä, profiili siten että nopeusmittari pysyy tyytyväisenä.
Mutta kuinka tiukka tuo etupää on kun luulen että se on se tarkempi tässä tapauksessa.
- Make
Re: Early ja renkaat
Muistan, kun ajattelin joskus, että 235/45/17 renkaissa on valikoimaa ja suhteessa halvinta. Nyt katsoisin Antilta ja Taistolta mallia ja 18", eiks sulla ole tehostinkin. Saa vähän leveämpää kumia, kun 18" ylittää yläpallon ylätukivarressa, niin ei tarvi mitään 215-kumia ajatella. Minäkin olen ajanut 225/60/15 ja 225/50/16 etukumeilla.
Re: Early ja renkaat
Joo, tehostin on nyt kun sinne laitettiin Borgesonin setti.
Itse en niinkään hintaa katsonut vaan ulkonäköä, on aika laiha tuo valikoima jos laittaa et 0-et 10 hakukriteeriksi noissa 17 tai 18 tuuman vanteissa.
US Partsilla olis American Racingin VN805 vanteet jotka vois kyllä olla ok. Pitänee konsultoida sit Anttia / Taistoa.
- Make
Itse en niinkään hintaa katsonut vaan ulkonäköä, on aika laiha tuo valikoima jos laittaa et 0-et 10 hakukriteeriksi noissa 17 tai 18 tuuman vanteissa.
US Partsilla olis American Racingin VN805 vanteet jotka vois kyllä olla ok. Pitänee konsultoida sit Anttia / Taistoa.
- Make
-
- Webmaster
- Viestit: 593
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
- Auto: HT '65
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Re: Early ja renkaat
Mulla on 17x8 et0 vanteet '65:ssa. 215/45 rengas edessä (ei o ihan optimi joo).
Arning-muutos ja 1" madaltavat jäykähkö jouset. Ei o mankeloitu kaaria, ei ota kiinni. Löysät jouset ilman arning-droppia raapi vähän.
Toisella puolen piti moukaroida alkuperäistyylistä ylätukivartta hieman, kun otti vanteen painopunttiin kiinni.
Takana sama 17x8 et0 245/45 kumilla ja raapii kaaria jos ei mankeloi. Tässä yksilössä tosin takakylkiä on joskus korjailtu, että onkohan ihan linjassa sitten.
17x9 et20/25 (sn95) vannetta joskus mallasin. Se hipsi jouseen (eli pyöri ohuesti hangaten).
Arning-muutos ja 1" madaltavat jäykähkö jouset. Ei o mankeloitu kaaria, ei ota kiinni. Löysät jouset ilman arning-droppia raapi vähän.
Toisella puolen piti moukaroida alkuperäistyylistä ylätukivartta hieman, kun otti vanteen painopunttiin kiinni.
Takana sama 17x8 et0 245/45 kumilla ja raapii kaaria jos ei mankeloi. Tässä yksilössä tosin takakylkiä on joskus korjailtu, että onkohan ihan linjassa sitten.
17x9 et20/25 (sn95) vannetta joskus mallasin. Se hipsi jouseen (eli pyöri ohuesti hangaten).
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Early ja renkaat
Lainataan tätä ketjua, uusia vanteita kattelin ’66:seen ja silmää mielyttäisi American racing classic torq thrust II:set harmaana.
https://www.americanracing.com/american ... -thrust-ii
Kokoa aattelin eteen 16x7 ja taakse 16x8. Taakse max 235 rengas ja eteen 215. Tuleekohan sopivuus ongelmia, lokasuojia en ala modaamaan ja autossa on arning drop ja 1” mad. takalehdet.
https://www.americanracing.com/american ... -thrust-ii
Kokoa aattelin eteen 16x7 ja taakse 16x8. Taakse max 235 rengas ja eteen 215. Tuleekohan sopivuus ongelmia, lokasuojia en ala modaamaan ja autossa on arning drop ja 1” mad. takalehdet.
Re: Early ja renkaat
Mulla on 4*225/15/60 ja 4*225/16/50, niissä on se hyvä puoli, että voi etu- ja takakummeja kierrättää tasaisempaan kulumiseen. Ensimmäiset ovat kapeilla voortin vanteilla ja jälkimmäiset etuspacereillä ja leveällä taka-akselilla olevat Japanin vanteet. AR:t taitavat olla pikkaisen ulos levittävät, joten 225 voi olla tiukalla.ak72 kirjoitti: ↑10 Tammi 2024, 07:25 Lainataan tätä ketjua, uusia vanteita kattelin ’66:seen ja silmää mielyttäisi American racing classic torq thrust II:set harmaana.
https://www.americanracing.com/american ... -thrust-ii
Kokoa aattelin eteen 16x7 ja taakse 16x8. Taakse max 235 rengas ja eteen 215. Tuleekohan sopivuus ongelmia, lokasuojia en ala modaamaan ja autossa on arning drop ja 1” mad. takalehdet.
Niin noi 15" ajorinkuloina on siksi, ettei niitä tarvitse muutoskatsastaa. Vähän noloa vaan, että noi jälkimmäiset on vissiin 19 vuotta vanhat. Hyvät ratarenkaat, joilla ei ole paljon ajettu.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Early ja renkaat
Sen verran tutkinut asiaa että eteen 16x7 ja 215 nakki pitäs mennä heittämällä jos backspacing siinä 4” huitteilla. Taakse taas tuon linkkaamani vanteen 4.89” backspacing ois passeli jopa 245 nakille. Earlyynhän saa yllättävän isotkin vanteet sopimaan mutta renkaan leveys asettaa sitten rajoitteensa. Pitää olla aika tarkat suunnitelmat ja mittaukset tehtynä ennenkuin tilaa jenkeistä vanteet, aika ikävä lähteä palauttamaan sinne asti jos eivät sovikkaan.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Early ja renkaat
https://www.stang-aholics.com/files/dow ... -65-66.pdf
225 renkaat saa sopimaan kaikkiin. 245 takana jo tarkka sovitettava.
Matalan alustan kanssa tulee enemmän haasteita luonnollisesti. Lokasuojien reunojen rullaaminen ja arnng muutos auttaa.
225 renkaat saa sopimaan kaikkiin. 245 takana jo tarkka sovitettava.
Matalan alustan kanssa tulee enemmän haasteita luonnollisesti. Lokasuojien reunojen rullaaminen ja arnng muutos auttaa.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Early ja renkaat
Juu ja kattelin 16" renkaita niin hiton vaikea löytää 235 tai 245 kokoja. Ehkä pitää tyytyä 225 nakkeihin taakse. 225 onneksi sopii myös 8" vanteelle.Antti66HT kirjoitti: ↑14 Tammi 2024, 16:34 https://www.stang-aholics.com/files/dow ... -65-66.pdf
225 renkaat saa sopimaan kaikkiin. 245 takana jo tarkka sovitettava.
Matalan alustan kanssa tulee enemmän haasteita luonnollisesti. Lokasuojien reunojen rullaaminen ja arnng muutos auttaa.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Early ja renkaat
Sen verran muuttunu tilanne että autoon tulee 17” legendary wheels styled vanteet. Eteen 215/45 ja taakse 245/45 jos mahtuu. Tavoitteena kuvan mukainen stance.
Re: Early ja renkaat
No tuossa edessä ja takana 225 kumit, toiset 16"x7 vanteella jo toiset 15"x8. jotenkin vaan silmääni sopii paremmin tuo 15". Aika hankala on 64 - 66 Mustangiin saada sopimaan taakse 245 kumit mielummin 225 ympäri ja sama vanne eteen ja taakse. Vaikeampaa on saada etu pitoa autoon kuin taakse.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Early ja renkaat
4x225 on aika maksimi, omien kokeiluiden pohjalta, early vakio Mustangissa. 15"-17" istuu mun silmään 18" alkaa olla vähän iso, siihen saa tosin paremmin renkaita...
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Early ja renkaat
Kyllä taakse pitäs mennä 245 nätisti jos vanteessa oikea offset. Eteen 225 on aika ehoton maksimi, omaan en yritä edes 215 leveempää. Mutta kunhan auton saan taas liikkeelle keväällä suunnistan rengasliikkeeseen sovittelemaan oikeaa kokoa.
Edit: tuolla hyvä taulukko mimmosia rengas/vanne settejä ovat 65-66 laittaneet
https://www.stang-aholics.com/files/dow ... -65-66.pdf
Edit: tuolla hyvä taulukko mimmosia rengas/vanne settejä ovat 65-66 laittaneet
https://www.stang-aholics.com/files/dow ... -65-66.pdf
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Early ja renkaat
Niin no, on mullakin 4kpl 17" 255 gummeja 

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Webmaster
- Viestit: 593
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
- Auto: HT '65
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Re: Early ja renkaat
Sen verran on päivitystä tullut että nyt on 225/45 edessä ja kaaret mankeloitu joka nurkassa, ei raavi kuorma päällä missään olosuhteissa ja stance on omaan makuun passeli.jyge kirjoitti: ↑20 Tammi 2022, 22:46 Mulla on 17x8 et0 vanteet '65:ssa. 215/45 rengas edessä (ei o ihan optimi joo).
Arning-muutos ja 1" madaltavat jäykähkö jouset. Ei o mankeloitu kaaria, ei ota kiinni. Löysät jouset ilman arning-droppia raapi vähän.
Toisella puolen piti moukaroida alkuperäistyylistä ylätukivartta hieman, kun otti vanteen painopunttiin kiinni.
Takana sama 17x8 et0 245/45 kumilla ja raapii kaaria jos ei mankeloi. Tässä yksilössä tosin takakylkiä on joskus korjailtu, että onkohan ihan linjassa sitten.
17x9 et20/25 (sn95) vannetta joskus mallasin. Se hipsi jouseen (eli pyöri ohuesti hangaten).