Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Rikuj
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Touko 2021, 19:49

Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289

Viesti Kirjoittaja Rikuj »

Pistänyt merkille, että usein kun kelit lämpenee (~20°c) ja autolla ajanut hieman pidemmän matkan, jonka jälkeen auto on esim. 20min sammutettuna, niin lähtee vasta reilumman pyörittelyn jälkeen käyntiin ja kun käynnistyy, niin kaasua painellessa kuuluu pari kertaa vähän kuin "hihnan vinkuminen", muuten tätä ei kuulu.

Pohdin voiko tuohon käynnistysvaikeuteen olla syynä se, että bensaletkut pääsee tyhjeneen? Tuskin kuitenkaan noin nopeasti haihtuukaan..Olisiko jonkunlainen takaiskuventtiili järkevä laittaa linjaan?

Onko muita ideoita mistä voisi johtua?
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Koita laittaa kaasarin ja imusarjan väliin spaceri. 1” käy ja jos on liian korkea 1/2” voi myös käyttää.

Esim: https://www.summitracing.com/parts/edl-8724
tai vastaava.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Nämä vanhat autot vaatii hieman erilaisen käynnistys operaation kuin nykyiset autot.
Tässä ohjekirjaan ohje, tällä lähtee käyntiin!
Liitteet
IMG_1734.jpeg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
LSHT
Mega-addikti
Viestit: 627
Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289

Viesti Kirjoittaja LSHT »

Tuosta Mexicon viestistä innostuneena tässä on vuoden 65 ohjekirjassa olleet käynnistysohjeet suomeksi.
Screenshot_2023-05-14-10-50-59-32_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg
Powered by Kiromax
Rikuj
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Touko 2021, 19:49

Re: Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289

Viesti Kirjoittaja Rikuj »

Pitääkin koittaa täysin ohjeiden mukaan. Jännä nähdä onko oma tyyli ollut väärä, paljoa se ei kyllä ole tuosta poikennut. :peukku:
Avatar
LSHT
Mega-addikti
Viestit: 627
Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289

Viesti Kirjoittaja LSHT »

Voihan kehno käynnistyminen olla kiinni myös sytytystulpista. Niiden suhteen en osaa antaa mitään järkineuvoja, mut lämpöarvo voi olla tulpissa väärä. Oma autonihan lähtee käyntiin kylmänä "hieman harmissaan", mutta lämpimänä aina heti ja kyselemättä, enkä normaalisti kuumana edes hipaise kaasua.
Powered by Kiromax
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 229
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

LSHT kirjoitti: 14 Touko 2023, 10:53 Tuosta Mexicon viestistä innostuneena tässä on vuoden 65 ohjekirjassa olleet käynnistysohjeet suomeksi.
Mielenkiintoista, että opastetaan kuutoskoneelle eri tavalla (mielestäni väärällä tavalla) kylmäkäynnistys kuin kasikolle.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

JooSexSex kirjoitti: 15 Touko 2023, 22:46
LSHT kirjoitti: 14 Touko 2023, 10:53 Tuosta Mexicon viestistä innostuneena tässä on vuoden 65 ohjekirjassa olleet käynnistysohjeet suomeksi.
Mielenkiintoista, että opastetaan kuutoskoneelle eri tavalla (mielestäni väärällä tavalla) kylmäkäynnistys kuin kasikolle.
Kutosessa oli monia kombinaatioita esim. jakajan suhteen, milloin oli keskipakoennakko ja milloin ei. Kaasarit olivat myös noihin spekattuja.
Avatar
tomeri
Addikti
Viestit: 164
Liittynyt: 27 Marras 2013, 08:56
Auto: HT -65
Paikkakunta: Pori

Re: Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289

Viesti Kirjoittaja tomeri »

Kylmän koneen ohje on automaattiryypylle. Itsellä kanssa vähän jäähtynyt kone vaatii pikkuisn polkemista, lämpimänä lähtee ilman kaasuun koskemista saman tien. Ei ole spaceria ja täytyisi putsari vaihtaa sellaiseen droppi-malliin, jotta sinne väliin mitään mahtuisi.
Vastaa Viestiin