Muutoskatsastus suomessa 250cu I6 to 351c

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
hanski1
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Loka 2023, 08:43
Auto: 1970 ford mustang 351w 4v

Muutoskatsastus suomessa 250cu I6 to 351c

Viesti Kirjoittaja hanski1 »

Ruotsista ois hankinnassa vuoden -70 mustangi joka alkuperäsesti 250cu I6 koneella mutta ruotsissa vaihdettu 351c 2v. Ruotsissa ei oo muutoskatsastettu joten papereilla on vielä 250cu koneella. Miten katsastus menee suomessa ja mitä muuta pitää vaihdella että menee läpi?
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1198
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Muutoskatsastus suomessa 250cu I6 to 351c

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Oma veikkaus on, että etujouset ja jarrut. Eli ehkä vähän jäykemmät jouset. Tässä sitten oma mieltymys eli vakio vai madaltava. 11 tuuman levyt eteen jos ei ole. Ja tehostin. Tästä en ole varma pitääkö olla. Itseasiassa just katsoin niin rock auto myy myös rumpuja eteen 5.8 koneisiin. Tarkoittaako sitten, että 5.8 kasilla on saanut myös rumpu jarruilla. Mulla oli kutosen jouset, tehostamattomat rumpujarrut tosin vaan 302 kone. Ainakin näillä meni leimasta. Nyt on jarrut ja jouset päivitetty.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1320
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Muutoskatsastus suomessa 250cu I6 to 351c

Viesti Kirjoittaja Late »

Taisi olla vielä niin että 69 ja 70 levyjarrut ja tehostin oli erikseen tilattava ihan minkä vaan moottorin kanssa. Huikea ajatus sinänsä 428 CJ ja tehostamattomat rummut... :shock: Näin ainakin muistan 1969 esitteestä. Mutta ihan oman turvallisuuden nimissä levyt ja tehostin lämpimästi suositeltava :D Ja varmasti ainakin helpommin katsastajalle perusteltavissa.

Ja yleisesti ottaen kannattaa vähän etukäteen tiedustella konttoreilta miten asian näkevät. Nämä vanhat autot ja niiden muutokset ovat osalle katsastajista ihan hepreaa ja vastaukset sen mukaisia. Harrasteautoista ymmärtävällä konttorilla varmasti asia etenee järkevästi
Late

-84 Mustang SVO
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2562
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Muutoskatsastus suomessa 250cu I6 to 351c

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

hanski1 kirjoitti: 09 Loka 2023, 09:00 Ruotsista ois hankinnassa vuoden -70 mustangi joka alkuperäsesti 250cu I6 koneella mutta ruotsissa vaihdettu 351c 2v. Ruotsissa ei oo muutoskatsastettu joten papereilla on vielä 250cu koneella. Miten katsastus menee suomessa ja mitä muuta pitää vaihdella että menee läpi?
Muutoskatsastus, jonka ei pitäisi olla mikään ongelma. Ehkä jouset joutuu tarkistamaan, (en ny löytänyt Exchange manuaalia, mistä löytyy original varusteet).
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Vastaa Viestiin