Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
pee5 kirjoitti:Yle Teemalta tuli lauantaina 30.6.2012 suomalainen elokuva "Kesäkapina" v.1970. Siinä näkyi selvästi '65-'66 FB, harmi kun ukot seisoi kilven edessä. Yllättäen kun tuli en huomannut edes kapseleista tarkistaa vuosimallia. Katsoiko kukaan tuota elokuvaa ja pystyikö yksilöimään autoa, ainakin 8 vaihtoehtoa olisi.......
Tämä leffa tulee tänään uusintana Teemalta klo 21.45. Sorry vähän liian lyhyt varoitusaika.
Oli '66 FB GT
Sain leffan DVD:llä. Vaikka rekisterikilpeä ei näy, Musse on todennäköisesti BG-488, alunperin diplomaattiauto. Rally-Pac näkyy kuuluvan varusteisiin.
"Sain leffan DVD:llä. Vaikka rekisterikilpeä ei näy, Musse on todennäköisesti BG-488, alunperin diplomaattiauto. Rally-Pac näkyy kuuluvan varusteisiin."
Olet varmaan oikeassa, BG-488 oli minulla olevissa promokuvissa metalliruskea + rallypac eli sopinee kuvien autoksi?
BYM-1 kirjoitti:"Sain leffan DVD:llä. Vaikka rekisterikilpeä ei näy, Musse on todennäköisesti BG-488, alunperin diplomaattiauto. Rally-Pac näkyy kuuluvan varusteisiin."
Olet varmaan oikeassa, BG-488 oli minulla olevissa promokuvissa metalliruskea + rallypac eli sopinee kuvien autoksi?
Puskurin hevosenkenkä-koristeet on BG-488:n hyvä tunnistuskeino, muissa en ole niitä nähnyt.
Tuli Facebookissa vastaan tollanen video, Hämeenlinnan Ahveniston hyppyrimäen rakentamisesta. Ja huomasin siinä ajassa 5.25 alkaen, että videolla saattaa näkyä yksi early Mustangi. Kuva on heikko laatuinen, mutta ehkä joku tunnistaa onko tuo Mustangi vai joku muu. Video on kuvattu 1967.
Mustang??
"Kahta en vaihda, ykköseltä viitoselle ja vauhdista pakille"
Juke66 kirjoitti:Tuli Facebookissa vastaan tollanen video, Hämeenlinnan Ahveniston hyppyrimäen rakentamisesta. Ja huomasin siinä ajassa 5.25 alkaen, että videolla saattaa näkyä yksi early Mustangi. Kuva on heikko laatuinen, mutta ehkä joku tunnistaa onko tuo Mustangi vai joku muu. Video on kuvattu 1967.
Näyttökuva 2016-12-29 kello 13.23.15.png
Vois ehkä olla '66, ainakin kylkikoriste näyttää siltä.
JXA-26 kirjoitti:
Ennu Astikainen ajoi maastoa ja rataa 1966-1967 (MID-34)
Tikulla silmään, joka vanhoja... jne, mutta kaivelin silti.
Tämä on tuo Ennu Astikaisen käyttämä MID-34, tosin kilpiä jokusen kerran jo 60-70-luvuilla vaihtaneena.
On olemassa toinen toistaan erilaisempia malmikasoja, mitä maailmalta voi ostaa malli- ja värimieltymyksen mukaan, ja sitten on Ne Historialliset Suomi-yksilöt.
OT-HT68 kirjoitti:Nyt pitää heittää myös oma (tarkkaan ottaen vaimon ) auto kehiin, eli:
Vuoden 1968 HT joka rekisteröity alunperin Heinäkuussa 1969 rekisterinumerolla IA-22. Ensimmäinen omistaja Auto-R Lamminen Oy ja haltija Tammer-Pala Oy Tampereella. Sen jälkeen kiertänyt parillakymmenellä henkilöllä ja huomasin noista aiemmista kirjoituksista että Uolevi Paaolainen (tod.näk. Paavilainen) joka on ajanut Mustangilla kilpaa on omistanut meidän auton 1974-75 vuodenvaihteessa muutaman kuukauden...
pee5 kirjoitti:
"Mustangeja oli Suomessa muitakin.
Uolevi Paaolainen ja Theo Salutskij ajoivat Artukaisissa 1965 (TEO-10), Theo myös 1966.
Rekisterinumero oli tuolloin HCN-673 mutta on nykyään taas alkuperäinen IA-22.
HCN-673:na tämä esiintyi myös kerran Corralin historiakuvissa - metallinhohtosinisenä, sivuputkilla ja takaspoilerilla varustettuna
Alunperin väri on ehkä ollut vaaleanvihreä metallinhohto, nykyään valkoinen. Jos jollain on mitään tietoa auton vaiheista vuosien varrelta otetaan ne erittäin mielellään vastaan.
Sekä Uolevi Paavolainen että Uolevi Paavilainen ajoivat aikanaan kilpaa. Paavolainen kilpaili tietääkseni ainakin jo vuonna 1949 ja viimeisen kerran vuonna 1966, myös tuon yhden kerran Mustangilla Artukaisissa ´65. Paavilainen (Urjalasta) puolestaan aloitti Volvolla vuonna 1967 ja kilpaili viimeksi Porschella vuonna 1981. Paavilainen omisti ainakin kaksi Mustangia, mutta tietääkseni ei kilpaillut kummallakaan. 1970-72 hänellä oli ´64 käyttöönotettu entinen AAF-5/AOK-1.
On olemassa toinen toistaan erilaisempia malmikasoja, mitä maailmalta voi ostaa malli- ja värimieltymyksen mukaan, ja sitten on Ne Historialliset Suomi-yksilöt.
Aikaisemmin julkaisemattomia kuvia BAT-10 :sta. Kuvaaja Tapio Ukkonen, kuvattu Vammalassa Levorannan Autoliikkeen edessä, ajankohta todennäköisesti talvi 1965-66.
Tää leffa tuli eilen telkkarista ja on nähtävissä Yle Areenassa. Hienoa ajankuvaa 70-luvun Early-Suomesta.
BYM-1 kirjoitti: ↑05 Helmi 2016, 06:56
"Sain leffan DVD:llä. Vaikka rekisterikilpeä ei näy, Musse on todennäköisesti BG-488, alunperin diplomaattiauto. Rally-Pac näkyy kuuluvan varusteisiin."
Olet varmaan oikeassa, BG-488 oli minulla olevissa promokuvissa metalliruskea + rallypac eli sopinee kuvien autoksi?
kariboy kirjoitti: ↑07 Joulu 2011, 21:53
`65 HT valkoisella katolla on vinyylilevyn `60-luvun suosikit` (VPLP 1960-1969)takakannessa, auton väristä ei voi olla varma, on mv kuva. Sen ajan käännösbiisi suosikkeja. Rekkari ADK-1 tai AOK-1.
Lienekköhän Mustang elossa yhä?
Onko pee5 nuo 3 muuta `66 SuomiMustangia edelleen olemassa ja minkä värisiä ne olivat alunperin?
AOK-1 nykyään Keski-suomessa työn alla.
Katsastettu ensimmäisen kerran 3.7.1964 rek numerolla AAF-5. Rekisterinumerot siitä eteenpäin AOK-1, ZGN-23, BTV-30, HPL-22, IFP-882 ja NG-262
Ensimmäinen omistaja oli kai laulaja Ann-christine, Rekisterikortit kateissa vielä vuosilta 64-67.
Ensimmäinen omistaja oli kai laulaja Ann-christine, Rekisterikortit kateissa vielä vuosilta 64-67.
[/quote]
Hieno kuulla tämmösestä asiasta, ois mukava nähdäkin kyseinen laite.
Täähän on se TM:n koeajoauto.
ookko Jyppilässä vai muualla keski-suomessa?
Hauska ois kuulla myös tuosta NG-262 kilpenä, kilpidiggarina kiinnostaa että millä välillä on ollu tuo siinä autossa.
Ihan kuin ois jopa joku muistikuva.Itsellä kun on tuossa 64,5:ssä NG-110, tarttui silloin ysärin alussa Suolahden konttorilta matkaan kun ei Jkl:ssä ollu rekisteröintikatsastusaikoja tarjolla (muka).
Ei ollu yksinkertaista jälkikekkoslovakiassa silloin, ei, mut se on toisen tarinan paikka.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.