Moottoriremontin hinta-arvio? 1970 Mustang HT 302 2V
Moottoriremontin hinta-arvio? 1970 Mustang HT 302 2V
Tervehdys!
Ajokausi alkaa olla lopuillaan, ja ainakin omalla kohdallani se on pitänyt sisällään kaikkea sitä, mitä
autoharrastus nyt yleensäkin tuppaa olemaan; ajamista, rakentamista, korjaamista sekä erilaisia yllätyksiä,
joista toistaiseksi on kuitenkin toivuttu.
Minulla on pitkä "to-do" -lista autoa varten, mutta varmaa on, että eihän se silti ikinä tule valmiiksi....
Mutta sitten varsinaiseen asiaan ja kysymykseeni....
Tiedän toki jo kysyessäni tavallaan vastauksen tähän, mutta silläkin riskillä, että pidätte minua idioottina,
niin kysyn nyt kumminkin..... Olisiko jollakulla kanssa-autoilijalla heittää hihavakiona arviota tavallisen
2V 302 (vm.1970) moottoriremontin hinnasta nykyisessä maailmantilanteessa?
Ja nimenomaan kyse on ihan perusremontista, ei mistään "virittämisestä" tai virittämisestä - korkeintaan
"virkistämisestä", jos se joiltakin osin on järkevää.
Ymmärrän toki sen, että muuttujia on vähintään yhtä paljon kuin moottorissa on osia kerrottuna sillä, kuinka
monta on tekijöitä, mutta sellainen raaka arvio olisi mukava kuulla.
Hiukan taustaa.... Minä olen tuon 70:n viides omistaja (myyty uutena Ruotsiin) ja auton mittarissa on
nyt +90.000 km, joten siitä ja sisustan (kuljettajan penkin) kunnosta voisi olettaa, että ajomäärä voisi olla
karvan alle 300tkm (tai ehkä 400tkm.)
Viime syksynä vaihdettiin vuotava imusarjan tiiviste, ja siitä kun imusarja on edellisen kerran ollut irti, on
taatusti todella pitkä eli ihan viime aikoina tuolla sisällä ei ole käyty.
Syynä tähän kysymykseen on se, että moottorin takatiiviste vuotaa, ja kun sitä pitää kumminkin jossain vaiheessa
ryhtyä vaihtamaan, niin josko samalla kajoaisi tuohon pataan vähän enemmänkin. Tai siis en minä, vaan joku,
joka oikeasti osaa.
Totta kai riskinä on sama kuin kotona tehtävissä remonttihommissa, eli että yhdestä pienestä maalaushommasta
repeää helvetillinen urakka, mutta murehditaan sitä sitten myöhemmin.
Kaikki kommentit, ajatukset, ehdotukset ja tuumaukset ovat tervetulleita!!
Reipasta syksyn jatkoa toivottaa
-Mika-
Seinäjoki
Ajokausi alkaa olla lopuillaan, ja ainakin omalla kohdallani se on pitänyt sisällään kaikkea sitä, mitä
autoharrastus nyt yleensäkin tuppaa olemaan; ajamista, rakentamista, korjaamista sekä erilaisia yllätyksiä,
joista toistaiseksi on kuitenkin toivuttu.
Minulla on pitkä "to-do" -lista autoa varten, mutta varmaa on, että eihän se silti ikinä tule valmiiksi....
Mutta sitten varsinaiseen asiaan ja kysymykseeni....
Tiedän toki jo kysyessäni tavallaan vastauksen tähän, mutta silläkin riskillä, että pidätte minua idioottina,
niin kysyn nyt kumminkin..... Olisiko jollakulla kanssa-autoilijalla heittää hihavakiona arviota tavallisen
2V 302 (vm.1970) moottoriremontin hinnasta nykyisessä maailmantilanteessa?
Ja nimenomaan kyse on ihan perusremontista, ei mistään "virittämisestä" tai virittämisestä - korkeintaan
"virkistämisestä", jos se joiltakin osin on järkevää.
Ymmärrän toki sen, että muuttujia on vähintään yhtä paljon kuin moottorissa on osia kerrottuna sillä, kuinka
monta on tekijöitä, mutta sellainen raaka arvio olisi mukava kuulla.
Hiukan taustaa.... Minä olen tuon 70:n viides omistaja (myyty uutena Ruotsiin) ja auton mittarissa on
nyt +90.000 km, joten siitä ja sisustan (kuljettajan penkin) kunnosta voisi olettaa, että ajomäärä voisi olla
karvan alle 300tkm (tai ehkä 400tkm.)
Viime syksynä vaihdettiin vuotava imusarjan tiiviste, ja siitä kun imusarja on edellisen kerran ollut irti, on
taatusti todella pitkä eli ihan viime aikoina tuolla sisällä ei ole käyty.
Syynä tähän kysymykseen on se, että moottorin takatiiviste vuotaa, ja kun sitä pitää kumminkin jossain vaiheessa
ryhtyä vaihtamaan, niin josko samalla kajoaisi tuohon pataan vähän enemmänkin. Tai siis en minä, vaan joku,
joka oikeasti osaa.
Totta kai riskinä on sama kuin kotona tehtävissä remonttihommissa, eli että yhdestä pienestä maalaushommasta
repeää helvetillinen urakka, mutta murehditaan sitä sitten myöhemmin.
Kaikki kommentit, ajatukset, ehdotukset ja tuumaukset ovat tervetulleita!!
Reipasta syksyn jatkoa toivottaa
-Mika-
Seinäjoki
Re: Moottoriremontin hinta-arvio? 1970 Mustang HT 302 2V
Eiköhän se olennaisin kohta ole sylinterien kunto. Koneistaminen ei ole edullista. Joutuuko poraamaan ja onko enää porausvaraa, eli onko aiemmin jo porattu esim. .030 ylikokoon.
Eli kannattaa aloittaa lohkon testaaminen paineen kannalta, eli paljonko puristuksia on jäljellä. Jos ne ovat ok, niin melko halvalla saat stefan vaihdettua.
Eli kannattaa aloittaa lohkon testaaminen paineen kannalta, eli paljonko puristuksia on jäljellä. Jos ne ovat ok, niin melko halvalla saat stefan vaihdettua.
Re: Moottoriremontin hinta-arvio? 1970 Mustang HT 302 2V
Terve!
Kiitos nopeasta kuittauksesta & kiitos hyvästä neuvosta!
Tuo puristuspainemittaus minullakin pyöri jossakin mielen sopukoissa,
mutta kun en millään tasolla ole moottorihommien asiantuntija, niin
noita kustannuksia pohtiessani ajatuksen karkaavat ja kimpoilevat
sinne & tänne....(poikamaista hötkyilyä 6-kymppisellä....)
Tuostahan se homma lähtee järkevästi liikkeelle, ja tuon selvittämisen
jälkeen pääsen tuumailuissa eteenpäin!!
-MIka-
Kiitos nopeasta kuittauksesta & kiitos hyvästä neuvosta!
Tuo puristuspainemittaus minullakin pyöri jossakin mielen sopukoissa,
mutta kun en millään tasolla ole moottorihommien asiantuntija, niin
noita kustannuksia pohtiessani ajatuksen karkaavat ja kimpoilevat
sinne & tänne....(poikamaista hötkyilyä 6-kymppisellä....)
Tuostahan se homma lähtee järkevästi liikkeelle, ja tuon selvittämisen
jälkeen pääsen tuumailuissa eteenpäin!!

-MIka-
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Moottoriremontin hinta-arvio? 1970 Mustang HT 302 2V
Ennen täyteen remppaan ryhtymistä kannattaa selvitellä asioita joista käy ilmi paljon koneen kunnosta
-puristuspainemittaus (joka jo tulikin ilmi)
-viekö öljyä /savuttaako / pöläyttääkö kylmäkäynnistyksessä
-käykö tasaisesti ilman kolinoita normaalia tyhjäkäyntiä luokkaa 7-800 rpm
-pitääkö ylimääräsiä ääniä (kolinaa / naputusta) kylmänä / kuumana , tyhjäkäynnillä / vedätettäessä
-huohottaako (eli kun avaat öljykorkin käydessä niin puhaltaako sieltä pilven)
-onko voima tallella
-onko merkkejä öljyn ja jäähdytysnesteen sekoamisesta (esim harmaata vaahtoa öljykorkissa
-onko kaikki tulpat hyvän näköisiä, ei pahoja karstakertymiä /öljyä
Näillä pääsee jo pitkälle pohdinnassa. Itse tämmöisenä peruspihinä sanoisin että jos tuo öljyvuoto takastefasta on ainoa ongelma niin tosiaankaan ei ole tarvetta lähteä moottoria sen laajemmin remppaamaan. Tiivisteiden uusinta, paikkojen siivous ja kovaa ajoa
Toki jos harrastusmielessä haluaa teettää laajemmin remppaa niin se on sitten toinen juttu. Ja toki jos useampaan kohtaan tuosta listasta joudut vastaamaan negatiivisesti niin kaipaa ehkä laajempaa huolenpitoa sun kone. Tämmöinen perus pikkulohko kesäisessä kruisailukäytössä on kuitenkin asiallisesti huollettuna varsin pitkäikäinen ja toisaalta vähän kuluneenakin vielä hämmästyttävän toimintavarma.
Ja kyllähän tänä päivänä täysi koneremppa kaikkine koneistuksineen ja varaosineen "avaimet käteen" taitaa maksaa lähemmäs 10t eur kuin 5t. Riippuen toki mitä sinne tehdään ja millä osilla.
Miltä muuten siellä imusarjan alla näytti kun se oli irti? Oliko puhdas vai pahasti karstoittunut? Mulla oli aikanaan sellainen klassinen amerikantuonti 302 josta imukannen avattuani löytyi kovettunutta öljykarstaa koko nostajalaakso täynnä. Amerikanjoet kun ei takavuosina oikein jaksaneet öljyjä vaihdella. Tiesi siinä vaiheessa että tästä ei helpolla selvitä
Siinä koneessa oli oikeastaan kaikki ihan loppu tukkeutuneen öljykierron takia, mutta silti kävi aika nätisti vain vedossa nakuttaen
-puristuspainemittaus (joka jo tulikin ilmi)
-viekö öljyä /savuttaako / pöläyttääkö kylmäkäynnistyksessä
-käykö tasaisesti ilman kolinoita normaalia tyhjäkäyntiä luokkaa 7-800 rpm
-pitääkö ylimääräsiä ääniä (kolinaa / naputusta) kylmänä / kuumana , tyhjäkäynnillä / vedätettäessä
-huohottaako (eli kun avaat öljykorkin käydessä niin puhaltaako sieltä pilven)
-onko voima tallella
-onko merkkejä öljyn ja jäähdytysnesteen sekoamisesta (esim harmaata vaahtoa öljykorkissa
-onko kaikki tulpat hyvän näköisiä, ei pahoja karstakertymiä /öljyä
Näillä pääsee jo pitkälle pohdinnassa. Itse tämmöisenä peruspihinä sanoisin että jos tuo öljyvuoto takastefasta on ainoa ongelma niin tosiaankaan ei ole tarvetta lähteä moottoria sen laajemmin remppaamaan. Tiivisteiden uusinta, paikkojen siivous ja kovaa ajoa

Ja kyllähän tänä päivänä täysi koneremppa kaikkine koneistuksineen ja varaosineen "avaimet käteen" taitaa maksaa lähemmäs 10t eur kuin 5t. Riippuen toki mitä sinne tehdään ja millä osilla.
Miltä muuten siellä imusarjan alla näytti kun se oli irti? Oliko puhdas vai pahasti karstoittunut? Mulla oli aikanaan sellainen klassinen amerikantuonti 302 josta imukannen avattuani löytyi kovettunutta öljykarstaa koko nostajalaakso täynnä. Amerikanjoet kun ei takavuosina oikein jaksaneet öljyjä vaihdella. Tiesi siinä vaiheessa että tästä ei helpolla selvitä

Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
Re: Moottoriremontin hinta-arvio? 1970 Mustang HT 302 2V
Tervehdys!
Pahoittelut hitaasta kuittauksesta Late sinun viestiisi, sillä ehdin vasta tänä iltana käymään tallilla
ja tekemään osan neuvomistasi tsekkauksista.
Mutta jo tässä vaiheessa ISO kiitos sekä Artolle että Latelle erinomaisista neuvoista.
Omaa typeryyttäni olen järjestänyt itseni neljän harrasteauton loukkuun; pääosin se on
kivaa, mutta varsin usein törmään omaan osaamattomuuteeni, johon onneksi varsin usein
löytyy apua & neuvoa kanssa-autoilijoilta eri foorumeilta - niin kuin taas tälläkin kertaa!!
Lyhyet (eikun näköjään pitkät....) kommentit Laten listaan:
- Puristuspainemittausta en tällä aikataululla ole pystynyt teettämään, mutta hoidan sen asap, jotta saan itsekin lisää tietoa moottorin kunnosta
- Öljynkulutusta on jonkin verran, sillä vaihtovälillä (noin 4000 km) lisäsin vähän öljyä, mutta tuskin kuitenkaan litraakaan
- Tänään en havainnut pölläytystä käynnistäessäni, auto oli seisonut perjantaista lähtien lämpimässä tallissa
- Kylmänä tulee jonkun verran harmaata savua, mutta se ei kovin voimakkaasti haise öljylle (kts. kuva) - vastaavasti lämpimänä paikallaan käydessä ei savuta
- Tyhjäkäynti on mielestäni suhteellisen tasaista käynnistyksen jälkeen sekä lämpimänä - kylmänä kuuluu ihan pientä "tikitystä",
mutta lämpimänä sekin on hävinnyt (ainakin tänään)
- Ylimääräisiä ääni en havainnut tänään koeajolenkillä missään vaiheessa (nyt kun osasin kuunnella tarkemmin), enkä ole havainnut aiemminkaan mitään lukuun ottamatta pientä naputusta pintakaasulla, joka katoaa, kun kierrokset nousevat
- Tohkeissani muuta touhutessani unohdin tsekata huohotuksen.... tsekkaan sen huomenna
- Vedot ja voimat tuntuisivat olevan tallella ainakin nyt sen verran, mitä "persdyno" kertoo
- Öljyt ja jäähdytinneste puhtaita ja kirkkaita - näiltä osin asiat OK
- Otin yhden tulpan irti, ja se oli valitettavasti öljyinen ja karstainen. Nämä on vaihdettu keväällä 2022, jonka jälkeen ajomäärä noin 4500 km - pääosin (99,9 %) kaupunkiajoa
Liitteenä kuva irrottamastani sytytystulpasta, kuva pakokaasuista noin minuutti käynnistyksen jälkeen (piti ajaa ulos tallista ja kaivaa puhelin)
sekä kuvat imusarjasta ja kannesta tiivisteenvaihdon yhteydessä.
Luottomekaanikkoni Harri ei mitenkään erityisesti kommentoinut tuota imusarjaa muuten kuin siten, että "eipä ole imusarja ollut irti
ihan viime aikoina...."
Minulla ei varsinaisesti ole vertailupohjaa, mutta ei tuo tuossa vaiheessa mitenkään katastrofaaliselta näyttänyt; likainen toki,
mutta ei nyt sentään mitenkään erityisen tukossa.
Koneen kunnosta selviää varmasti lisää, kun mittautan puristuspaineet ja tsekkaan öljykorkista sen, miten moottori huohottaa.
Nyt äkkiseltään kunnostuskuvio ei vaikuta ihan täysin "Grande Catastrophelta", mutta varmaan tuossa kädet saa öljyiseksi ja
jokunen pieni yllätys löytyy.... sitähän se harrastaminen on!!
Joka tapauksessa näistä neuvoista on todella iso apu, ja ne toimivat erinomaisena ohjeena, kun suunnittelen hommaa eteenpäin.
Täytyy vielä pirauttaa Suojasen Timolle, ja kysyä, että minkälaisia suunnitelmia hänellä on talven varalle; Timon tuon auton kimpussa
on jo askarrellutkin ja hän lienee harjoitellut jo parinkin 302:n kanssa joskus aiemminkin...!!
Vielä iso kiitos & reipasta syksyä!!
-Mika-
Pahoittelut hitaasta kuittauksesta Late sinun viestiisi, sillä ehdin vasta tänä iltana käymään tallilla
ja tekemään osan neuvomistasi tsekkauksista.
Mutta jo tässä vaiheessa ISO kiitos sekä Artolle että Latelle erinomaisista neuvoista.
Omaa typeryyttäni olen järjestänyt itseni neljän harrasteauton loukkuun; pääosin se on
kivaa, mutta varsin usein törmään omaan osaamattomuuteeni, johon onneksi varsin usein
löytyy apua & neuvoa kanssa-autoilijoilta eri foorumeilta - niin kuin taas tälläkin kertaa!!
Lyhyet (eikun näköjään pitkät....) kommentit Laten listaan:
- Puristuspainemittausta en tällä aikataululla ole pystynyt teettämään, mutta hoidan sen asap, jotta saan itsekin lisää tietoa moottorin kunnosta
- Öljynkulutusta on jonkin verran, sillä vaihtovälillä (noin 4000 km) lisäsin vähän öljyä, mutta tuskin kuitenkaan litraakaan
- Tänään en havainnut pölläytystä käynnistäessäni, auto oli seisonut perjantaista lähtien lämpimässä tallissa
- Kylmänä tulee jonkun verran harmaata savua, mutta se ei kovin voimakkaasti haise öljylle (kts. kuva) - vastaavasti lämpimänä paikallaan käydessä ei savuta
- Tyhjäkäynti on mielestäni suhteellisen tasaista käynnistyksen jälkeen sekä lämpimänä - kylmänä kuuluu ihan pientä "tikitystä",
mutta lämpimänä sekin on hävinnyt (ainakin tänään)
- Ylimääräisiä ääni en havainnut tänään koeajolenkillä missään vaiheessa (nyt kun osasin kuunnella tarkemmin), enkä ole havainnut aiemminkaan mitään lukuun ottamatta pientä naputusta pintakaasulla, joka katoaa, kun kierrokset nousevat
- Tohkeissani muuta touhutessani unohdin tsekata huohotuksen.... tsekkaan sen huomenna
- Vedot ja voimat tuntuisivat olevan tallella ainakin nyt sen verran, mitä "persdyno" kertoo
- Öljyt ja jäähdytinneste puhtaita ja kirkkaita - näiltä osin asiat OK
- Otin yhden tulpan irti, ja se oli valitettavasti öljyinen ja karstainen. Nämä on vaihdettu keväällä 2022, jonka jälkeen ajomäärä noin 4500 km - pääosin (99,9 %) kaupunkiajoa
Liitteenä kuva irrottamastani sytytystulpasta, kuva pakokaasuista noin minuutti käynnistyksen jälkeen (piti ajaa ulos tallista ja kaivaa puhelin)
sekä kuvat imusarjasta ja kannesta tiivisteenvaihdon yhteydessä.
Luottomekaanikkoni Harri ei mitenkään erityisesti kommentoinut tuota imusarjaa muuten kuin siten, että "eipä ole imusarja ollut irti
ihan viime aikoina...."
Minulla ei varsinaisesti ole vertailupohjaa, mutta ei tuo tuossa vaiheessa mitenkään katastrofaaliselta näyttänyt; likainen toki,
mutta ei nyt sentään mitenkään erityisen tukossa.
Koneen kunnosta selviää varmasti lisää, kun mittautan puristuspaineet ja tsekkaan öljykorkista sen, miten moottori huohottaa.
Nyt äkkiseltään kunnostuskuvio ei vaikuta ihan täysin "Grande Catastrophelta", mutta varmaan tuossa kädet saa öljyiseksi ja
jokunen pieni yllätys löytyy.... sitähän se harrastaminen on!!
Joka tapauksessa näistä neuvoista on todella iso apu, ja ne toimivat erinomaisena ohjeena, kun suunnittelen hommaa eteenpäin.
Täytyy vielä pirauttaa Suojasen Timolle, ja kysyä, että minkälaisia suunnitelmia hänellä on talven varalle; Timon tuon auton kimpussa
on jo askarrellutkin ja hän lienee harjoitellut jo parinkin 302:n kanssa joskus aiemminkin...!!
Vielä iso kiitos & reipasta syksyä!!
-Mika-
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Moottoriremontin hinta-arvio? 1970 Mustang HT 302 2V
No näillä tiedoilla äkkiseltään sanoisin että tarvittavien tiivisteiden vaihto ja perushuolto niin se lienee siinä. Jos ei puristuspainemittauksesta mitään kummaa paljastu. Eiköhän tuolla päästä huoletta kohti auringonlaskua vielä pitkään 
Säästyneet koneremonttirahat voi käyttää johonkin muuhun mukavaan

Säästyneet koneremonttirahat voi käyttää johonkin muuhun mukavaan

Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
Re: Moottoriremontin hinta-arvio? 1970 Mustang HT 302 2V
Tuo karstainen/öljyinen tulppa tuo kysymyksen, että onko liian löysät öljyt suhteessa hieman kuluneisiin männänrenkaisiin/sylintereihin? Kesäkäytössä joku 15W/40 tai 20W/50 menee ihan hyvin.
Palaa kuitenkin kunnolla, eli eriste ei näytä mitenkään oudolta. Ilmeisesti ei kuitenkaan ole kaasari liian rikkaalla, jos savut ovat tavalliset eikä silmiä kirvele kuvattaessa.
Palaa kuitenkin kunnolla, eli eriste ei näytä mitenkään oudolta. Ilmeisesti ei kuitenkaan ole kaasari liian rikkaalla, jos savut ovat tavalliset eikä silmiä kirvele kuvattaessa.
Re: Moottoriremontin hinta-arvio? 1970 Mustang HT 302 2V
Terve!
Pahoittelut hitaista kuittauksista ja kiitos kommenteistanne!!
Näiden perusteella olen paljon paremmilla tiedoilla matkassa, kun ryhdyn selvittämään
miten ja missä tuota väistämättä edessä olevaa remonttia teettäisin.
Näyttäisi kuitenkin siltä, että ihan olkapäähän asti ei tässä projektissa tarvitse kättä työntää
lompakkoon, joten kuten Late tuossa ehdotti, niin säästyneet rahat voi käyttää jonkin muuhun.....
niillähän voi ostaa vaikka lisää (harraste)autoja....??
Tosin kyllä tuohon remonttiin jokusen "touhutonnin" taas saa kulumaan.
Mitä moottoriöljyyn tulee, niin siellä on nyt Motonetin myymää "British Classic Motor Oilia",
joka on juuri tuota 20W-50:stä. Nämä öljyt on vaihdettu tänä kesänä, joten niillä on menty
ehkä noin 1000 km.
Tilanne mahtaa olla juuri niin kuin Arto tuossa totesi, että männänrenkaat ovat väljät (mahtaa siellä olla
muutakin väljää..??), ja käyttö on tosiaan 99,99% kaupunkiajoa, joten kovin kuumaksi tuo kone
ei koskaan pääse.
Kaasarin säädöistä en osaa sanoa oikein mitään, mutta asiasta ehkä selviäsi enemmän, kun teettäisin päästömittauksen.
Kaasutin on Suojasen Timon jäljiltä keväältä 2022, jolloin hän on vaihtanut siihen korjaussarjan, mutta meillä ei sitten ollut
puhetta sen enempää siitä, miten hän on sen säätänyt.
Auto kuitenkin käynnistyy ja käy ongelmitta, joten säätöjen osalta kaikki on pääosin OK.
Niin kuin aiemmin jo totesin, niin eiväthän nämä laitteet koskaan tule valmiiksi, mutta siksihän tämä onkin
harrastus!!
Kuittaan tähän jatkoa, kunhan joskus saan homman eteenpäin!!
-Mika-
Seinäjoki
Pahoittelut hitaista kuittauksista ja kiitos kommenteistanne!!
Näiden perusteella olen paljon paremmilla tiedoilla matkassa, kun ryhdyn selvittämään
miten ja missä tuota väistämättä edessä olevaa remonttia teettäisin.
Näyttäisi kuitenkin siltä, että ihan olkapäähän asti ei tässä projektissa tarvitse kättä työntää
lompakkoon, joten kuten Late tuossa ehdotti, niin säästyneet rahat voi käyttää jonkin muuhun.....
niillähän voi ostaa vaikka lisää (harraste)autoja....??
Tosin kyllä tuohon remonttiin jokusen "touhutonnin" taas saa kulumaan.
Mitä moottoriöljyyn tulee, niin siellä on nyt Motonetin myymää "British Classic Motor Oilia",
joka on juuri tuota 20W-50:stä. Nämä öljyt on vaihdettu tänä kesänä, joten niillä on menty
ehkä noin 1000 km.
Tilanne mahtaa olla juuri niin kuin Arto tuossa totesi, että männänrenkaat ovat väljät (mahtaa siellä olla
muutakin väljää..??), ja käyttö on tosiaan 99,99% kaupunkiajoa, joten kovin kuumaksi tuo kone
ei koskaan pääse.
Kaasarin säädöistä en osaa sanoa oikein mitään, mutta asiasta ehkä selviäsi enemmän, kun teettäisin päästömittauksen.
Kaasutin on Suojasen Timon jäljiltä keväältä 2022, jolloin hän on vaihtanut siihen korjaussarjan, mutta meillä ei sitten ollut
puhetta sen enempää siitä, miten hän on sen säätänyt.
Auto kuitenkin käynnistyy ja käy ongelmitta, joten säätöjen osalta kaikki on pääosin OK.
Niin kuin aiemmin jo totesin, niin eiväthän nämä laitteet koskaan tule valmiiksi, mutta siksihän tämä onkin
harrastus!!
Kuittaan tähän jatkoa, kunhan joskus saan homman eteenpäin!!
-Mika-
Seinäjoki
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Moottoriremontin hinta-arvio? 1970 Mustang HT 302 2V
Tuli mieleen, että yksi vaihtoehtohan on etsiä korjattu vaihto moottori. Tällainen voisi löytyä halvallakin. Osaliikkeissäkin löytyy vaihto moottoreita joista viritetyt n.350 hp näyttää olevan kympin paremmalla puolella. Vakio 260 hp eräässä alle 4 tonnia. Toki näissäkin voi olla tarkastettavaa ennen paikalleen laittoa.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Re: Moottoriremontin hinta-arvio? 1970 Mustang HT 302 2V
Moro!
Tuota vaihtomoottori-juttua olen itsekin tuumaillut, ja jotakin yritinkin etsiä, mutta enpäs sitten löytänyt
mitään mielestäni sopivaa johtolankaa tähän vaihtoehtoon. Mutta kiitos ehdotuksesta!!
Moottoreitahan on vaihdeltu maailman sivu, joten siinä ei sinänsä ole mitään erikoista, mutta tuossa autossa lienee (en toki ole varma!!) sen alkuperäinen kone, joten onhan silläkin ehkä jonkinlainen arvo tai merkitys.
Niin tai näin, niin tuumailen tässä talven mittaan, että mitä tuon kanssa tekisin. Akuutein asia on hoitaa se
takatiiviste (tiivisteet - tuossa se mahtaa olla kaksiosainen...?) kuntoon, ja samalla sitten käydä keskusteluja
siitä, mitä muuta voisi olla järkevää tehdä, kun kerran hommiin ryhdytään!!
-Mika-
Tuota vaihtomoottori-juttua olen itsekin tuumaillut, ja jotakin yritinkin etsiä, mutta enpäs sitten löytänyt
mitään mielestäni sopivaa johtolankaa tähän vaihtoehtoon. Mutta kiitos ehdotuksesta!!
Moottoreitahan on vaihdeltu maailman sivu, joten siinä ei sinänsä ole mitään erikoista, mutta tuossa autossa lienee (en toki ole varma!!) sen alkuperäinen kone, joten onhan silläkin ehkä jonkinlainen arvo tai merkitys.
Niin tai näin, niin tuumailen tässä talven mittaan, että mitä tuon kanssa tekisin. Akuutein asia on hoitaa se
takatiiviste (tiivisteet - tuossa se mahtaa olla kaksiosainen...?) kuntoon, ja samalla sitten käydä keskusteluja
siitä, mitä muuta voisi olla järkevää tehdä, kun kerran hommiin ryhdytään!!
-Mika-