Taunus Tuning Alhaalla Alla
Valvoja: Ville K
Taunus Tuning Alhaalla Alla
Onhan vanhaa kunnon taunusta tuunattu Suomessakin, mutta oisko Down Under -pojat olleet samalla asialla? No ainakin siellä paikalliseen Cortinaan on jo tehtaalta tuupattu suoraa kuutosta kun meillä myytiin vielä puolimoottoreita. Enjoy:
http://www.ford-cortina.net/
Kauhulla ajattelee Tanarin ajo-ominaisuuksia (anteeksi mitä?) ja hiukan viritettyä +200hp Cross-Flowta konehuoneessa...
http://www.ford-cortina.net/
Kauhulla ajattelee Tanarin ajo-ominaisuuksia (anteeksi mitä?) ja hiukan viritettyä +200hp Cross-Flowta konehuoneessa...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Tässä pari esimerkiä huonosti käyttäytyvistä euro Tanareista:
Road Sport B. Ford Taunus GT Coupe V6 2.3 (+220 hp) Ari Rajamäki.
Botniaring Jul 17, 2005 9:00:00 AM
1. 229 Ari Rajamäki 10 kierrosta 14:20.322s, nopein kierros 1:24.334s, keskinopeus 111.756km/h.
http://www.historicrace.fi/rsb29.htm
Road Sport A. Ford Taunus RST Kaarna Tommi.
Botniaring Jun 5, 2004 1:00:00 PM
Aika-ajo
1. 176 Tommi Kaarna, nopein kierros 1:21.246, keskinopeus 115.959km/h
http://racetaunus.tripod.com/
"Nopein" V8 samoissa karkeloissa!
Kierrosaika "vain" 1:25.857s ja "vaatimaton" keskinopeus 109.731km/h.
Eli V6 Tanari yli 1 sekunnin nopeampi kuin V8 Porsche tai lähes sekunnin nopeampi kuin V8 USA Taunari (#457)
. Eli se niistä huonoista ajo-ominaisuuksista ja hitaista euro Tanareista.
Mitenkäs meillä meni viimekesänä Botniaringillä?
Vaikka kuinka oli alustat ja koneet viimeisessä vireessä ja jollakin jopa vinkeli kasi keulalla. 
Road Sport B. Ford Taunus GT Coupe V6 2.3 (+220 hp) Ari Rajamäki.
Botniaring Jul 17, 2005 9:00:00 AM
1. 229 Ari Rajamäki 10 kierrosta 14:20.322s, nopein kierros 1:24.334s, keskinopeus 111.756km/h.
http://www.historicrace.fi/rsb29.htm
Road Sport A. Ford Taunus RST Kaarna Tommi.
Botniaring Jun 5, 2004 1:00:00 PM
Aika-ajo
1. 176 Tommi Kaarna, nopein kierros 1:21.246, keskinopeus 115.959km/h
http://racetaunus.tripod.com/
"Nopein" V8 samoissa karkeloissa!
Kierrosaika "vain" 1:25.857s ja "vaatimaton" keskinopeus 109.731km/h.

Eli V6 Tanari yli 1 sekunnin nopeampi kuin V8 Porsche tai lähes sekunnin nopeampi kuin V8 USA Taunari (#457)

Mitenkäs meillä meni viimekesänä Botniaringillä?


65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Jaa, virittää noita kutosiakin joku...
Eivät siis kaikki ole turbo nelikoita. Itse kyllä Taunuksella 4 vuotta joka päivä ajaneena tietää mitä ne ajo ominaisuudet ovat... 13 tuuman 78 profiilin kumeilla ja vakio alustalla vauhdin hurmaa jopa sallituilla nopeuksilla..
Noissa lienee paljon taunusta jäljelä
etu tukivarret ja perä? Koneessa lohko...
Eivät siis kaikki ole turbo nelikoita. Itse kyllä Taunuksella 4 vuotta joka päivä ajaneena tietää mitä ne ajo ominaisuudet ovat... 13 tuuman 78 profiilin kumeilla ja vakio alustalla vauhdin hurmaa jopa sallituilla nopeuksilla..

Noissa lienee paljon taunusta jäljelä

-
- Mega-addikti
- Viestit: 733
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
- Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged - Paikkakunta: Vantaa
Re: Taunus Tuning Alhaalla Alla
Huomasitko tuolla sivulla, että aiheessa "Convertible Cortina's" oli toiseksi alimmassa kuvassa Taunuksen keulalle laitettu Mustang-logo. Perhana, kun niitä pitää tunkea joka paikkaan.Pony kirjoitti:Onhan vanhaa kunnon taunusta tuunattu Suomessakin, mutta oisko Down Under -pojat olleet samalla asialla? No ainakin siellä paikalliseen Cortinaan on jo tehtaalta tuupattu suoraa kuutosta kun meillä myytiin vielä puolimoottoreita. Enjoy:
http://www.ford-cortina.net/



Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Oletteko koskaan ajanut Mustangia vakio alustalla ja alkuperäisillä renkailla? Vaikkapa 65 Musti ja alla 13" vanne ja 78 profiilin ristikudosrenkaat, fiilikset varmaan jotain hirveämmät kuin aikansa Taunuksella tai Cortinalla.Mosse kirjoitti:Jaa, virittää noita kutosiakin joku...
Eivät siis kaikki ole turbo nelikoita. Itse kyllä Taunuksella 4 vuotta joka päivä ajaneena tietää mitä ne ajo ominaisuudet ovat... 13 tuuman 78 profiilin kumeilla ja vakio alustalla vauhdin hurmaa jopa sallituilla nopeuksilla..![]()
Noissa lienee paljon taunusta jäljeläetu tukivarret ja perä? Koneessa lohko...
Huomioikaa, että noiden euro takaveto Fordien alusta ovat alunperin oleet lähes samanlaisia kuin USA Fordessa, kaliberi on ollut vain hieman pienempi.
Minä ajattelin Ford Mustangin (64½-66) ajettavuuta vakio alustalla ja ensiasennus ristikudosrenkailla. Eikä Mustangin ajettavuus juurikaan ole kohentunut sitten noiden päivien jos vertailuna pidetään vastaavan aikakauden saman hintaluokan euro autoja.
Mielestäni Mustangista (64½-66) ei saa hyvää ajettavaa, mutta nopean siitä voi saada.
Paljonko meillä on alkuperäistä mustia jäljellä?
Ei edes lohko.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Pisteet Jyrille ekasta kommentista! Ja olihan noilla Tanarisivuilla myös tuo Kaarnan peli kuvissa.
Kyllä se taitaa niin olla että mikä vaan peli kulkee kun tarpeeksi rakentaa. Jopa Mustanki. Tollanen neliovinen Tane sleeper nykyaikaisella turbodieselillä vois olla aika helmi peli...
Onkohan sitä tulossa vanhaksi kun ei oikein jaksa innostua?!
Tomi
Kyllä se taitaa niin olla että mikä vaan peli kulkee kun tarpeeksi rakentaa. Jopa Mustanki. Tollanen neliovinen Tane sleeper nykyaikaisella turbodieselillä vois olla aika helmi peli...




Tomi
Suzuki DR 650 RSE -93
Dieselestä EI saa puhua/kirjoittaa kuin sen oman topikin alla.TomiKoo kirjoitti:Tollanen neliovinen Tane sleeper nykyaikaisella turbodieselillä vois olla aika helmi peli...

Muutaman kisan ajaneena Kaarnan Taunuksen kanssa samassa lähdössä voin sanoa, että kyllä lähtee ja kulkee Taunus kovaa. Yleensä tulin varvatuksi viimeisellä kymmenenellä kierroksella.

Tuohan on vain selvä osoitus, että Mustangi on vain ameriikan taunus. Eli kaiki nää voorti on sitekin vain TAUNUKSIA.Huomasitko tuolla sivulla, että aiheessa "Convertible Cortina's" oli toiseksi alimmassa kuvassa Taunuksen keulalle laitettu Mustang-logo. Perhana, kun niitä pitää tunkea joka paikkaan.

65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Just näin! Eikun täällä muualla saa nakuttaa vaikka kuinka. Tuonne tekniikkaan vaan kun tulee eniten posteja ja usein vielä sellaisia, joissa kysyjällä on joku pulma. Ja jotta voi moderaattorin valtuuksilla kiukutella, että käyttäkää hakua ja lukekaa vanhoja posteja, niin osasto on pidetettävä jollain tavalla siistinä.457 kirjoitti:Dieselestä EI saa puhua/kirjoittaa kuin sen oman topikin alla.TomiKoo kirjoitti:Tollanen neliovinen Tane sleeper nykyaikaisella turbodieselillä vois olla aika helmi peli...![]()
Mutta onkos kellään ajokokemuksia MK3 Cortinoista.
http://www.cortinamclaren2dr.mk3cortina ... lover2.jpg
Melkein kuin Mustangi, tosi hyvä väri.

DEC 1970 FORD TC CORTINA
SPEC CHECK ENGINE:
TYPE: FORD WINSOR V8 STROKER
CAPACITY: 427c.i.
INDUCTION: 850 DP HOLLEY
INLET MANIFOLD: VICTOR JUNIOR
EXTRACTORS: CUSTOM 4 INTO 1
HEADS: ALLUMINIUM TRICKFLOW R SERIES
CAM: COMP CAMS SOLID ROLLER
PISTONS: TRICKFLOW FORGED
IGNITION: MSD 6AL
EXHAUST: 3” DUAL ALL THE WAY
DRIVELINE:
TRANS: AOD [FULL MANUAL]
DIFF: FORD 9”
SUSPENSION & BRAKES:
FRONT SUSP: HAL ADJUSTABLE COILOVERS
REAR SUSP: HAL ADJUSTABLE COILOVERS
FRONT BRAKES: DBA GOLD [SLOTTED & X-DRILLED]
REAR BRAKES: DBA GOLD [SLOTTED & X-DRILLED]
WHEELS & TYRES:
FRONT: 15 x 7 CUSTOM BILLETS
REAR: 15 x 11 CUSTOM BILLETS
FRONT TYRES: 225 x 50 x 15 TOYOS
REAR TYRES: 295 x 50 x 15 YOKOHAMAS
COST: STILL ADDING
PAINT: “STEVES” GREEN
BUILD TIME: ON & OFF FOR 12 YEARS
PERFORMANCE: OK, STILL A LITTLE SLOW FOR ME…

DEC 1970 FORD TC CORTINA
SPEC CHECK ENGINE:
TYPE: FORD WINSOR V8 STROKER
CAPACITY: 427c.i.
INDUCTION: 850 DP HOLLEY
INLET MANIFOLD: VICTOR JUNIOR
EXTRACTORS: CUSTOM 4 INTO 1
HEADS: ALLUMINIUM TRICKFLOW R SERIES
CAM: COMP CAMS SOLID ROLLER
PISTONS: TRICKFLOW FORGED
IGNITION: MSD 6AL
EXHAUST: 3” DUAL ALL THE WAY
DRIVELINE:
TRANS: AOD [FULL MANUAL]
DIFF: FORD 9”
SUSPENSION & BRAKES:
FRONT SUSP: HAL ADJUSTABLE COILOVERS
REAR SUSP: HAL ADJUSTABLE COILOVERS
FRONT BRAKES: DBA GOLD [SLOTTED & X-DRILLED]
REAR BRAKES: DBA GOLD [SLOTTED & X-DRILLED]
WHEELS & TYRES:
FRONT: 15 x 7 CUSTOM BILLETS
REAR: 15 x 11 CUSTOM BILLETS
FRONT TYRES: 225 x 50 x 15 TOYOS
REAR TYRES: 295 x 50 x 15 YOKOHAMAS
COST: STILL ADDING
PAINT: “STEVES” GREEN
BUILD TIME: ON & OFF FOR 12 YEARS
PERFORMANCE: OK, STILL A LITTLE SLOW FOR ME…
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Joo minuapa sattuu olemaan kohdannut tämä suurenmoinen onni omistaa yksi em automaailman helmistä! Ja nyt siitä vielä puhutaan täällä ilman että minä sitä aloitan!!!
Joka aamu sen sen kohdatessani, sen silmiä hivelevät ja ruusun terälehden punaiset hallitut muodot tekevät aina yhtäsuuuren vaikutuksen ja ajettavuus, erityiseti talviliukkaalla, saa minut melkein sanattomaksi!
Onhan se todella melkein kuin Mustang: pitkä nokka, lyhyt (ja kevyt) perä ja pitkät ovet - unohtamatta Foximallista taka-akselin tuentaa ja terhakkaa OHC konetta... sporttinenkin se on (kierroslukumittari). Mallimerkintä GX kertoo, ettei mistään ihan tavallisesta autosta ole kyse... ja todellakin - Tanea ei saa pilata millään Mussen merkillä!

Voisin nyt kyllä myydäkin tämän yhden suomen parhaista yksilöistä harrrastajalle hyvään kotiin.
Joka aamu sen sen kohdatessani, sen silmiä hivelevät ja ruusun terälehden punaiset hallitut muodot tekevät aina yhtäsuuuren vaikutuksen ja ajettavuus, erityiseti talviliukkaalla, saa minut melkein sanattomaksi!
Onhan se todella melkein kuin Mustang: pitkä nokka, lyhyt (ja kevyt) perä ja pitkät ovet - unohtamatta Foximallista taka-akselin tuentaa ja terhakkaa OHC konetta... sporttinenkin se on (kierroslukumittari). Mallimerkintä GX kertoo, ettei mistään ihan tavallisesta autosta ole kyse... ja todellakin - Tanea ei saa pilata millään Mussen merkillä!

Voisin nyt kyllä myydäkin tämän yhden suomen parhaista yksilöistä harrrastajalle hyvään kotiin.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Viime talviajopäivillä pääsin ajamaan TÄYSIN vakiota 2.0 tanaria piikkipyörillä penkkojen välissä.
Melkoinen kokemus...
Ei nuo (viralliset) Taunukset jaksa kiinnostaa, mutta ei tartte paljoo mallia vaihtaa kun rupee ihokarvat nouseen pystyyn !!!!
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... search=Hae
Tuossa on SE jokin...? (mattamusta väri)



Ei nuo (viralliset) Taunukset jaksa kiinnostaa, mutta ei tartte paljoo mallia vaihtaa kun rupee ihokarvat nouseen pystyyn !!!!
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... search=Hae
Tuossa on SE jokin...? (mattamusta väri)
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Juu, ja tämä topikki oli Taunus/Cortinoista. Tarviikohan huumori-topikit jatkossa leimata erikseen sellaisiksi vai jättää kirjoottamatta kokonaan...mykistyn.Arto65FB kirjoitti:Just näin! Eikun täällä muualla saa nakuttaa vaikka kuinka. Tuonne tekniikkaan vaan kun tulee eniten posteja ja usein vielä sellaisia, joissa kysyjällä on joku pulma. Ja jotta voi moderaattorin valtuuksilla kiukutella, että käyttäkää hakua ja lukekaa vanhoja posteja, niin osasto on pidetettävä jollain tavalla siistinä.457 kirjoitti:Dieselestä EI saa puhua/kirjoittaa kuin sen oman topikin alla.TomiKoo kirjoitti:Tollanen neliovinen Tane sleeper nykyaikaisella turbodieselillä vois olla aika helmi peli...![]()
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Hei!Pony kirjoitti:Juu, ja tämä topikki oli Taunus/Cortinoista. Tarviikohan huumori-topikit jatkossa leimata erikseen sellaisiksi vai jättää kirjoottamatta kokonaan...mykistyn.Arto65FB kirjoitti:Just näin! Eikun täällä muualla saa nakuttaa vaikka kuinka. Tuonne tekniikkaan vaan kun tulee eniten posteja ja usein vielä sellaisia, joissa kysyjällä on joku pulma. Ja jotta voi moderaattorin valtuuksilla kiukutella, että käyttäkää hakua ja lukekaa vanhoja posteja, niin osasto on pidetettävä jollain tavalla siistinä.457 kirjoitti:
Dieselestä EI saa puhua/kirjoittaa kuin sen oman topikin alla.![]()
Tää on olut ihan hyvää hehkutusta pitkästä aikaa.
On puhuttu tekniikasta ja alustoista, joku voi jopa saada kimmokkeen Mustangin rakenteluun ja näyttää noille euro tanareille marsijärjestyksen, ja sen mistä maasta ja mantereelta ne oikeat taunukse onkaan lähtenyt.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.