Procharger ´96:seen?
Procharger ´96:seen?
Onko kukaan onnistunut katsastamaan Suomessa asennettua SuperChargeria ´96 Mustangiin? Lisätietoja kaivattaisiin....0400-844369.
Kyseistä asiaa on jo puitu tälläkin palstalla aikas paljon, mutta edeleen meikäläistä ihmetyttää kun sanotaan että vähäpäästöiseen on lähes mahdotonta laittaa ahdinta ja silti niitä vaan aina löytyy luvallisinakin... Ei se kai se nyt niin hirmu vaikeeta ja mahdotonta voi olla?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... search=Hae
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... search=Hae
Tarkemmin en tätä myytävää laitetta tunne, mutta epäilen että oisko tuotu muuttoautona? Eli jenkeissä jo pultattu ahdin kiinni.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Muuttoautolle piisaa että se läpäisee sen maan päästörajat, mistä auto tuodaan.
AKE kirjoitti:henkilöauton katsotaan täyttävän asetuksen 1248/2002 liitteessä 1 säädetyt tyyppihyväksyntää tai vaatimuksen mukaisuutta koskevat vaatimukset, jos ajoneuvo täyttää kaikkien auton mallivuotta koskevien FMVSS- tai CMVSS- standardien taikka japanilaisten ajoneuvoja koskevien turvallisuussääntöjen sekä yhdysvaltalaisten, kanadalaisten tai japanilaisten pakokaasupäästöjä koskevien sääntöjen mukaiset vaatimukset.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Se mahdottomuus taitaa olla suurimmalta osin siinä ahtamisen luvansaannin perustelussa? Uskoisin. Koska tehohan saa nousta +20% ja blaablaablaa, tiedät varmaan säännökset. Mutta päästöthän taasen ei saa nousta. Toimivalla moottorilla pitäisi olla mahdollista pysyä sallituissa rajoissa. Yhtenä esimerkkinä, uusia CTR:iä pörrää Suomessa ahdettuina jo muutama.SlinKY kirjoitti:Kyseistä asiaa on jo puitu tälläkin palstalla aikas paljon, mutta edeleen meikäläistä ihmetyttää kun sanotaan että vähäpäästöiseen on lähes mahdotonta laittaa ahdinta ja silti niitä vaan aina löytyy luvallisinakin... Ei se kai se nyt niin hirmu vaikeeta ja mahdotonta voi olla?
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Re: Ahdin
Kokeile "50 states legal" tai "gulf region emissions". Aika harva mennee lapi "pollution controlled states" testeista (mm. kalifornia), mutta ne standardit on aika hurjia jopa sakemannien rajoihin nahden. Omasta CA mussesta ei katsastuksessa edes mittarit varahtaneet..nitola kirjoitti:Näin minulle ainakin kerrottiin katsastuksen neuvontanumerosta. Ja sain muuten tänään ainakin yhdeltä myyjältä tiedon, että sellaista "certificatea" ei ainakaan heillä ole antaa...

Ahdin
Niin...tehoahan saa tulla lisää mallisarjan tehokkaimpaan +20%. Esim. autoni GT Mustang 215hp ja mallisarjan tehokkain kait Cobra yli 300hp, en tiedä SVT:stä, mutta ilmeisesti sekin otettais huomioon? Tokihan täytyy jarrut yms. vastata myös kohonneita tehoja. Ongelmahan todistusten kanssa on se, että testimetodit Jenkeissä ovat erilaiset kuin mitä täällä Suomessa, eli vaikka rajat alittuisivat niin juuri tuon takia niitä ei hyväksytä.