Perä...

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
pekka
Hiljaisempi
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Heinä 2004, 22:11
Paikkakunta: Ulvila

Perä...

Viesti Kirjoittaja pekka »

terve!

Voiskohan joku viisas kertoa miten saan selvitettyä perävälityksen ja mistä tiedän onko 8" vai 9" perä..... mitään notuleita en murikasta löytänyt... :?: :shock:

entä onko kellään tietoa miten powermaxsin 272 tai 284 nokka-akseli käyttäytyy vakio 289 koneessa vakio kansilla... entä tarvisiko vena jousien vaihdon yhteydessä poistaa prässistudit ja vaihtaa ne ruuvistudeiksi... :?:
Pekka
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Tässä ohjeet miten selvität kumpi perä kyseessä: http://www.ridgenet.net/~biesiade/Fordrears.html
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

8 ei ole lautaspyörän kohdalla ulkonemaa on pyöreä, 9 on tämä kohouma lautaspyörän kohdalla. Pyörität pyörästä kierroksen ja lasket samalla pinjonin kierrokset, siitä pitäisi nähdä välitys.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

joo , tai lasket hampaat lautaspyörästä ja pinionista
ja jakolasku lautaspyörä/pinion esim 35 jaettuna 10 = 3.50
käytetään kolme ensimmäistä desimaalia 8)
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Tapsa kirjoitti:joo , tai lasket hampaat lautaspyörästä ja pinionista
ja jakolasku lautaspyörä/pinion esim 35 jaettuna 10 = 3.50
käytetään kolme ensimmäistä desimaalia 8)
Onnistuu toki noinkin mutta Rokin tapa lienee kuitenkin helpompi?
Varsinkin jos perä on autossa kiinni.
-Jukka-
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Yksi tapa lisää on ilmoittaa vaikka täällä palstalla koneen kierrosluku tietyllä nopeudella 1:1 vaihteella ajettuna (suora vaihde, esim. T5:ssa nelonen, non-OD-vaihteistoissa yleensä isoin vaihde jne).

Aika äkkiä tulee varsin korrekti arvaus muilta että mikä perä autossa köllii. Tietysti rengaskoko vaikuttaa mutta eiköhän hehtaarille päästä, on noissa peränvälityksissä kuitenkin sen verran eroa.

Esim. 2500rpm@100kmh@205/16/55 kumeilla = about 3.00 perä

Sama nopeus n. 3.50 perällä = about 2920 rpm

jne.

Ei tarvii avata perää tai edes könytä auton alla tunkin kanssa tms.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Internetti apuun:
http://www.angelfire.com/fl/procrastination/rear.html
http://www.smokemup.com/auto_math/rear_end.php
(hyva, vaatii rekisteroinnin)
http://golenengineservice.com/calc/calcrpm.htm

Ja jos joku noista ei toimi, niin menee google.com ja "rear ratio speed rpm" hauksi. Loppuu arvailu lopullisesti eika tartte hankkia tikkuja kynsien alle taskulaskimen kanssa. :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Onhan noita kikkoja monenmoisia, eiköhän se välitys sieltä selviä. Minä ainakin nostaisin takapyörän ilmaan, valkoisella tussilla merkki pinjoninlaippaan pyöräyttäisin kiekan ja laskisin kierrokset, eikä tarvii kuin kyyristyä pyörän etupuolelta kattomaan, lattiamatto polvienalle ei likaannu housutkaan siinä touhussa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
pekka
Hiljaisempi
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Heinä 2004, 22:11
Paikkakunta: Ulvila

perä

Viesti Kirjoittaja pekka »

Kiitoksia kaikille tiedoista... enköhän mä noilla rupea pärjäileen... :D
Pekka
Vastaa Viestiin