RAIL TYPE ROLLER ROCKERS
RAIL TYPE ROLLER ROCKERS
Onko kukaan perehtynyt itseohjaavien (VENTTIILIN PÄÄSTÄ) vippojen maailmaan? Olen tässä taistellut venttiilikoneiston kanssa ja alkaa tuntua siltä että annan periksi ja hommaan itseohjaavat rollerit.
Pysyykö mukana vai lenteleekö nostajia ja työntötankoja?
Sekoaako vehkeet ja irroittavat iloisesti retainerin ja kiilat kaiken sen jälkeen murskaten?
Pysyykö mukana vai lenteleekö nostajia ja työntötankoja?
Sekoaako vehkeet ja irroittavat iloisesti retainerin ja kiilat kaiken sen jälkeen murskaten?
1966 HT 347 Stroker
Ongelma on tilaongelma. Cranen conversion kitissä (pedestalista vanhaksi studimalliksi) on alumiiniset quideplatet jotka ovat melko paksut. Tämä nostaa studin leveän laippaosan niin ylös että vipan pohja kahnaa kiinni. Jos vipan säätää ylemmäksi se jää hölmöön asentoon, rulla menee melkein yli venttiilin päästä. Toinen vaihtoehto on ostaa tavalliset ohuemmat teräksiset Quideplatet, sllä saisi ehkä tarpeeksi tilaa.Masama kirjoitti:Tässä muutama vastakysymys
Niin, siis mikä oli ongelma ? Eikö rullakeinut pysy paikallaan vai ...?
Onko guide platet ?
Onko sulla käytössä 6,7" pitkät työntötangot ?
Eikös noi GT-40 kannet käytä vakiomittaisia tönäreitä ?
Kun kuitenkin platet ovat yleensä enemmän tai vähemmän huonoja (rulla ei osu keskelle venttiiliä) ja niitä joutuu rälläköimään ja hitsaamaan niin jotenkin itseohjaava tuntuisi hienommalta ratkaisulta. HOT RODiissa oli venttiilikoneisto artikkeli jossa korkeimmat kierrosluvut samalla jousella saatiin rail typellä, mutta kun en aina täysin usko Amerikan speden juttuihin, saattaa olla toimittaja saunotettu kertomaan mitä halutaan.
1966 HT 347 Stroker
Joo, niin varmaan homma paranee ohuemmilla guide plateilla.
Tilasin juuri itsekkin tollasen conversion kitin, sekä Comp camsin Rst-rullakeinut. Saas muuten nähdä tuleeko omalle kohdalle sama ongelma. Ei tullut mieleen että näinkin voi käydä !!!
Toi Cranen conversion kitti ei muutenkaan ole suositeltava race käyttöön On enempi meille rauhallisille cruisailijoille tarkoitettu, eli alle 7000 rpm.
Tilasin juuri itsekkin tollasen conversion kitin, sekä Comp camsin Rst-rullakeinut. Saas muuten nähdä tuleeko omalle kohdalle sama ongelma. Ei tullut mieleen että näinkin voi käydä !!!
Toi Cranen conversion kitti ei muutenkaan ole suositeltava race käyttöön On enempi meille rauhallisille cruisailijoille tarkoitettu, eli alle 7000 rpm.
Kävin mittaamassa Conversion kitin ja perinteisen quide platen + 7/16 studin eroja Cranen 1.6 rulla keinulla. Conversion kitissä keinun alhaisin asennuskorkeus on noin 8-9 mm ja perinteisessä noin 12-13 mm, mitattuna kannen studin asennuspinnasta (väliin jää qide plate ja studin alaosa). Näin ollen tuntuu, että sinulla on jotain pielessä asennuksissa, venttiilien pituuksissa tai työntötankojen pituuksissa. Lopullinen keinuvivun asemointi säädetään työntötangon pituudella. Minulla E7 kansiin Conversion kitti meni nätisti paikoilleen vakio venoilla ja vakio työntötangoilla ilman kansimuutoksia, systeemi on olut käytössä ilman moitteita jo seitsemän vuotta. Hyvin on kestänyt myös kilvan ajoa, tosin kone kiersi vain vaivaiset 6000 rpm.MONTTU kirjoitti:Ongelma on tilaongelma. Cranen conversion kitissä (pedestalista vanhaksi studimalliksi) on alumiiniset quideplatet jotka ovat melko paksut. Tämä nostaa studin leveän laippaosan niin ylös että vipan pohja kahnaa kiinni. Jos vipan säätää ylemmäksi se jää hölmöön asentoon, rulla menee melkein yli venttiilin päästä. Toinen vaihtoehto on ostaa tavalliset ohuemmat teräksiset Quideplatet, sllä saisi ehkä tarpeeksi tilaa.Masama kirjoitti:Tässä muutama vastakysymys
Niin, siis mikä oli ongelma ? Eikö rullakeinut pysy paikallaan vai ...?
Onko guide platet ?
Onko sulla käytössä 6,7" pitkät työntötangot ?
Eikös noi GT-40 kannet käytä vakiomittaisia tönäreitä ?
Kun kuitenkin platet ovat yleensä enemmän tai vähemmän huonoja (rulla ei osu keskelle venttiiliä) ja niitä joutuu rälläköimään ja hitsaamaan niin jotenkin itseohjaava tuntuisi hienommalta ratkaisulta. HOT RODiissa oli venttiilikoneisto artikkeli jossa korkeimmat kierrosluvut samalla jousella saatiin rail typellä, mutta kun en aina täysin usko Amerikan speden juttuihin, saattaa olla toimittaja saunotettu kertomaan mitä halutaan.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Joo,
Minäkin mittailin. 303Y kansissa on ilmeisesti pitkät venttiilit ( jousen asennuspituus 1.9 imu ja 1.85 pako <=> vakio 1.75 ) ) tai seeti on syvällä palotilassa ( veikkan jälkimmäistä ). Venttiilin ja studin kulmaero aiheuttaa kuitenkin sen että studi ja venttiilin pää ovat lähellä toisiaan. Vakio tönärillä rullakeinu menee melkein yli venttilin päästä 0.523 nostolla ( solidiksi prikatulla nostajalla ) vaikka ei laskisi mukaan puolta kierrosta hydrauliselle nostajalle ja säätäisi nostajan melkein pohjaan. Lisäksi Magnum vippa tarvitsee tilaa alleen koska rakenne on puolipallo.
Otin yhteyttä Compcamsiin ja kysyin eroa Magnum vipan railtypen ja qiudeplaten toimivuudesta 6500 kierroksilla.
"Can I change to rail type magnum rollers 1431-16? Can they tolerate 6500 rpm wit this combo ( 31-246-3 XE274 flat tappet, 911-16 springs )"
Vastaus oli että quideplate syteemillä ei ole mitään etua rail typeen verrattuna näillä nostoilla ja kierroksilla ( 0,523"/6500rpm ).
Tilasin railtype vipat. Jos joku haluaa ajamattoman Crane conversion kitin ja magnum rollerit niin nyt saa puoleen hintaan. Toimii varmasti rautakannen kanssa.
Minäkin mittailin. 303Y kansissa on ilmeisesti pitkät venttiilit ( jousen asennuspituus 1.9 imu ja 1.85 pako <=> vakio 1.75 ) ) tai seeti on syvällä palotilassa ( veikkan jälkimmäistä ). Venttiilin ja studin kulmaero aiheuttaa kuitenkin sen että studi ja venttiilin pää ovat lähellä toisiaan. Vakio tönärillä rullakeinu menee melkein yli venttilin päästä 0.523 nostolla ( solidiksi prikatulla nostajalla ) vaikka ei laskisi mukaan puolta kierrosta hydrauliselle nostajalle ja säätäisi nostajan melkein pohjaan. Lisäksi Magnum vippa tarvitsee tilaa alleen koska rakenne on puolipallo.
Otin yhteyttä Compcamsiin ja kysyin eroa Magnum vipan railtypen ja qiudeplaten toimivuudesta 6500 kierroksilla.
"Can I change to rail type magnum rollers 1431-16? Can they tolerate 6500 rpm wit this combo ( 31-246-3 XE274 flat tappet, 911-16 springs )"
Vastaus oli että quideplate syteemillä ei ole mitään etua rail typeen verrattuna näillä nostoilla ja kierroksilla ( 0,523"/6500rpm ).
Tilasin railtype vipat. Jos joku haluaa ajamattoman Crane conversion kitin ja magnum rollerit niin nyt saa puoleen hintaan. Toimii varmasti rautakannen kanssa.
1966 HT 347 Stroker
Tuo jousien asennuspaine viittaa selvästi pitkiin venttiileihin, tuo on ihan hyvä asia. Jos seetit ovat syvällä palotilassa niin silloin kyllä kannattaa ottaa kannet pois ja korjauttaa ne. Tähän en oikein usko, kannethan ovat aika uudet ja niissä on terässeetit.
Ongelma ei muutu miksikään vain keinuvipuja ja studeja muuttamalla. Mielestäni normaali studi jättää keinuvivun alle vähemmän tilaa kuin conversio kitti. Niin kuin edellä olin mitannut, vaikka quide plate voi jättää pois niin lisää tilaa tulee vain -3mm.
Sinulla on edessä joka tapauksessa pidempien työntötankojen hankinta, muutat siten keinuja tai et.
Ongelma ei muutu miksikään vain keinuvipuja ja studeja muuttamalla. Mielestäni normaali studi jättää keinuvivun alle vähemmän tilaa kuin conversio kitti. Niin kuin edellä olin mitannut, vaikka quide plate voi jättää pois niin lisää tilaa tulee vain -3mm.
Sinulla on edessä joka tapauksessa pidempien työntötankojen hankinta, muutat siten keinuja tai et.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Työntötangot menevät vaihtoon, se on selvä. Mitataan kun vipat tulee. Tein itse säädettävän mittatönärin.
Venttilit syvällä palotilassa ei tarkoittanut kulumista vaan sitä että aiemminkin kansien kanssa ( prätkät ) peuhanneena olen todennut että palotilan tietyn muodon tavoittamiseksi tarvittaessa venttiiliä ja seetiä upotetaan syvemmälle. Tämä on palasäätöisissä koneissa joskus aika kiusallista....
Venttilit syvällä palotilassa ei tarkoittanut kulumista vaan sitä että aiemminkin kansien kanssa ( prätkät ) peuhanneena olen todennut että palotilan tietyn muodon tavoittamiseksi tarvittaessa venttiiliä ja seetiä upotetaan syvemmälle. Tämä on palasäätöisissä koneissa joskus aika kiusallista....
1966 HT 347 Stroker
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3