Uutta Mustangia Suomeen, kuka kokeilee ennakkopäätöstä?
Valvoja: Ville K
maahan vain
joo
tahdon olla koekaniini .voisin lähtee kokeilemaan 1997 ja hiukan nuorempaa saleenia tänne . pidän ajan tasalla tätä paikkaa
sit niitä linkkejä ketä aletaan kiusaa ...moottori lehdetä aloitetaan
tahdon olla koekaniini .voisin lähtee kokeilemaan 1997 ja hiukan nuorempaa saleenia tänne . pidän ajan tasalla tätä paikkaa
sit niitä linkkejä ketä aletaan kiusaa ...moottori lehdetä aloitetaan
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Valoille saa erityiskohtelun myös diplomaatti -sekä valtion huutokaupasta ostettu auto.apuustin kirjoitti:
Milläs luvalla se Pietarsaarelaisfirma niitä sitten meinaa reikisteriin saada jos se kerran on noin mahdotonta ilman että on muuttoauto?
Siinäpä ne sitten taitaa oljenkorret ollakin, menee armotta poikkeuksen hakemiseksi.
Ja ymmärtäkää tämä:
On kaksi eri asiaa mitä ne AKEssa puhelimessa lässyttää, ja mikä sitten on päätös kirjallisena.

- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kyllä AKElta ja konttorilta tulee aika tiukkaa tekstiä siitä että ei onnistu tuoreempien jenkkien tuonti tänne. Mulla olis ollu 2000 Ford Contour SVT tulossa mutta en uskaltanu autoa tänne ottaa kun juuri tammikuussa julkaistiin uusi tarkennus prosyyri siitä mitä vaaditaan tänne tuotavalta autolta. Sen kun lukee niin kyllä motivaatio yritykseen karisee (sehän siinä tietysti on tarkoituskin), mutta tehoaa ainakin meikäläiseen. Ainakin 5 tai 6 kohtaa jää noista vaatimuksista täyttymättä. Tiukkenee päivä päivältä nuo lait... Olisi se kyllä kuitenkin mukava tietää mitkä direktiivien kohdat AKE painaa villaisella kun noita uudempiakin Mustangeja kerran on tiedossa täällä ei muuttoautoina. Olisi todella loistavaa jos joku avautuisi tulosta tuottaneesta paperisodastaan.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Vaikka on kuin Saleen, niin silti mustangissa pitää olla kolmiosaset takavalot. 

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
-
- Aktiivi
- Viestit: 111
- Liittynyt: 19 Heinä 2004, 20:16
- Paikkakunta: Tampere
WhiteCoupe kirjoitti:Kolmiosaiset mutta pystyyn vaiko vakaan?musse67 kirjoitti:Vaikka on kuin Saleen, niin silti mustangissa pitää olla kolmiosaset takavalot.
No pystyssähän niiden pitää olla!

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Pystyssä, vaakat päätyi vintille... sittenkun entisöidään...musse67 kirjoitti:WhiteCoupe kirjoitti:Kolmiosaiset mutta pystyyn vaiko vakaan?musse67 kirjoitti:Vaikka on kuin Saleen, niin silti mustangissa pitää olla kolmiosaset takavalot.
No pystyssähän niiden pitää olla!

"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Eikohan noi pykalat ja niiden viilailu pysy samana niin kauan kuin hommia paatetaan kateuspohjalta. Itse en ainakaan nae, etta liikennekuolemien lukumaara nousisi moninkertaiseksi tai pohjoisnapa sulaisi ensi viikolla, jos muutama sata jenkkiautoa vuodessa saisi poikkeusluvan liikenteeseen ilman ostajan hermoromahdusta. Koko farssiin ainoa jarkeva laake olisi saada noiden peltilehmien hinnat sellaiselle tasolle (verot..) etta niihin olisi varaa ilman kaikenmaailman muuttoakrobatiaa tai lottovoittoa. Siita tuskin on pelkoa, etta niita alkaisi tulvimaan maahan ovista ja ikkunoista - Japanialaiset ja Eurooppalaiset autot ovat kuitenkin oikeasti (halvempia ja) laadukkaampia kayttoautoksi.NoNeed4Boost kirjoitti:Kyllä AKElta ja konttorilta tulee aika tiukkaa tekstiä siitä että ei onnistu tuoreempien jenkkien tuonti tänne.



Iltalehden artikkeli:
Kielletyt jenkkiherkut
17.3.2006 0:08
Maahan saa kyllä tuoda vapaasti mitä tahansa uusia jenkkiautoja, mutta täällä auto jää seisomaan, jos niiltä puuttuu EU-tyyppihyväksyntä.
Jenkkiostokset odottelevat Suomessa turhaan rekisteröimislupaa.
Ongelma koskettaa erityisesti yksityisiä maahantuojia, jotka tuovat yksittäisiä automalleja maahan.
- Tänne tuotujen henkilöautojen tulee olla EU-tyyppihyväksyttyjä. Toisin sanoen niiden tulee täyttää EU-normien mukaisesti testatut turvallisuus-, ympäristö- ja rakennemääräykset, kerrotaan Ajoneuvohallintokeskuksen (AKE) neuvonnasta.
Rekisteröinnin tiukkuutta perustellaan auton tekniikkaa, turvallisuutta ja ympäristöystävällisyyttä koskevilla EU-säädöksillä.
Aivan aukottomia jenkkiauton tuontiin liittyvät tulkinnat eivät ole.
Sinnikkäimmät voivat saada ajokkinsa rekisteröityä Suomeen, jos he ovat valmiit vaihtamaan autoon uusia EU-standardien ja testien mukaisia osia etuoven saranoita myöten.
- Mutta näitäkään poikkeuslupia ei saa yksi ihminen kuin yhden vuodessa. Väittävät useampien lupien vääristävän kilpailua. Mutta sehän olisi sama, jos rakennusliikkeen omistaja voisi saada rakennusluvan vain yhdelle omakotitalolle vuodessa, kertoo autoalan yrittäjä Arto Sulopuisto.
Autoa USA:sta Suomeen tuovalle ei riitä se, että osia vaihdetaan; niiden euronormitukseen vaaditaan todistus. Sulopuisto kertoo esimerkiksi penkkien kiinnityksestä saatavan testauksen ja todistuksen maksavan VTT:llä oheiskuluineen 7500 euroa + alv.
- Todistuksia pitää hommata toinen toisensa perään ja siitä huolimatta autoa ei välttämättä saa kilpiin.
Ruotsissa ja Saksassa toisin
Jenkkiautojen tuojia kismittää erityisesti se, että muualla Euroopassa pykäliin sovelletaan maakohtaisia tulkintoja. Esimerkiksi Ruotsissa, Saksassa ja Hollannissa jenkkiautojen rekisteröinti on rutiinijuttu ilman EU-tyyppihyväksyntää.
Voisi kuvitella, että tästä löytyisi porsaanreikä. Mitäs, jos autojen maahantuojat rekisteröisivät jenkkiautot ensin jossain toisessa maassa EU-kilpiin ja toisivat ne sitten Suomeen?
Ei käy. Amerikan markkinoille tarkoitetun auton rekisteröinti muussa EU-maassa ei kelpaa Suomessa. Esimerkiksi Saksassa valtion virallisen koneiston tekemiä vastaavuustodistuksia ei hyväksytä meillä.
- Jäsenmaiden kansalliset hyväksynnät eivät kelpaa Suomessa, todetaan AKE:sta yksiselitteisesti.
"Mikä tässä mättää?"
- Miksi emme saa tuoda uusia jenkkiautoja maahan, vaikka olisimme valmiit maksamaan puolet auton hinnasta valtiolle, ihmettelee Jari Mäki, koskenkorvalainen amerikkalaisten autojen varaosien ja varusteiden maahantuoja.
- Emme me ole mitään keinottelijoita. Haluamme rehellisesti maksaa ostoksemme.
Mäki ei voi ymmärtää säädösten pilkkuakin tarkempaa tulkintaa. Vaikka EU:n sisällä normit tiukkenevat koko ajan, niin Yhdysvalloissa ne ovat vieläkin tiukemmat. Katalysaattori tuli siellä Mäen mukaan pakolliseksi vuosien 1975-1979 välillä joka osavaltiossa.
- Meillä valitetaan virallisesti Suomen autokannan olevan liian vanhan. Samaan aikaan vanhoja jenkkiautoja saa tuoda ja uusia ei: lainkaan välittämättä niiden saastuttavuudesta tai turvattomuudesta.
Kielletyt jenkkiherkut
17.3.2006 0:08
Maahan saa kyllä tuoda vapaasti mitä tahansa uusia jenkkiautoja, mutta täällä auto jää seisomaan, jos niiltä puuttuu EU-tyyppihyväksyntä.
Jenkkiostokset odottelevat Suomessa turhaan rekisteröimislupaa.
Ongelma koskettaa erityisesti yksityisiä maahantuojia, jotka tuovat yksittäisiä automalleja maahan.
- Tänne tuotujen henkilöautojen tulee olla EU-tyyppihyväksyttyjä. Toisin sanoen niiden tulee täyttää EU-normien mukaisesti testatut turvallisuus-, ympäristö- ja rakennemääräykset, kerrotaan Ajoneuvohallintokeskuksen (AKE) neuvonnasta.
Rekisteröinnin tiukkuutta perustellaan auton tekniikkaa, turvallisuutta ja ympäristöystävällisyyttä koskevilla EU-säädöksillä.
Aivan aukottomia jenkkiauton tuontiin liittyvät tulkinnat eivät ole.
Sinnikkäimmät voivat saada ajokkinsa rekisteröityä Suomeen, jos he ovat valmiit vaihtamaan autoon uusia EU-standardien ja testien mukaisia osia etuoven saranoita myöten.
- Mutta näitäkään poikkeuslupia ei saa yksi ihminen kuin yhden vuodessa. Väittävät useampien lupien vääristävän kilpailua. Mutta sehän olisi sama, jos rakennusliikkeen omistaja voisi saada rakennusluvan vain yhdelle omakotitalolle vuodessa, kertoo autoalan yrittäjä Arto Sulopuisto.
Autoa USA:sta Suomeen tuovalle ei riitä se, että osia vaihdetaan; niiden euronormitukseen vaaditaan todistus. Sulopuisto kertoo esimerkiksi penkkien kiinnityksestä saatavan testauksen ja todistuksen maksavan VTT:llä oheiskuluineen 7500 euroa + alv.
- Todistuksia pitää hommata toinen toisensa perään ja siitä huolimatta autoa ei välttämättä saa kilpiin.
Ruotsissa ja Saksassa toisin
Jenkkiautojen tuojia kismittää erityisesti se, että muualla Euroopassa pykäliin sovelletaan maakohtaisia tulkintoja. Esimerkiksi Ruotsissa, Saksassa ja Hollannissa jenkkiautojen rekisteröinti on rutiinijuttu ilman EU-tyyppihyväksyntää.
Voisi kuvitella, että tästä löytyisi porsaanreikä. Mitäs, jos autojen maahantuojat rekisteröisivät jenkkiautot ensin jossain toisessa maassa EU-kilpiin ja toisivat ne sitten Suomeen?
Ei käy. Amerikan markkinoille tarkoitetun auton rekisteröinti muussa EU-maassa ei kelpaa Suomessa. Esimerkiksi Saksassa valtion virallisen koneiston tekemiä vastaavuustodistuksia ei hyväksytä meillä.
- Jäsenmaiden kansalliset hyväksynnät eivät kelpaa Suomessa, todetaan AKE:sta yksiselitteisesti.
"Mikä tässä mättää?"
- Miksi emme saa tuoda uusia jenkkiautoja maahan, vaikka olisimme valmiit maksamaan puolet auton hinnasta valtiolle, ihmettelee Jari Mäki, koskenkorvalainen amerikkalaisten autojen varaosien ja varusteiden maahantuoja.
- Emme me ole mitään keinottelijoita. Haluamme rehellisesti maksaa ostoksemme.
Mäki ei voi ymmärtää säädösten pilkkuakin tarkempaa tulkintaa. Vaikka EU:n sisällä normit tiukkenevat koko ajan, niin Yhdysvalloissa ne ovat vieläkin tiukemmat. Katalysaattori tuli siellä Mäen mukaan pakolliseksi vuosien 1975-1979 välillä joka osavaltiossa.
- Meillä valitetaan virallisesti Suomen autokannan olevan liian vanhan. Samaan aikaan vanhoja jenkkiautoja saa tuoda ja uusia ei: lainkaan välittämättä niiden saastuttavuudesta tai turvattomuudesta.
-
- Aktiivi
- Viestit: 145
- Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22
2005
eilen tuli vastaan teippi kilvillä varustettu uuden korimallin musti.kait joku kokeilee vero päätöstä