91GT kirjoitti:mulla tempuilee lämpömittari kanssa välillä. normaalisti käy yli puolen välin asteikkoo ja laskee sitten sen toisen viiven yläpuolelle.
välillä sitten taas laskee vain hiukan vajaaseen puoleen väliin asteikkoo ja sen olen huomanut että kun lyö koneen sammuksiin ja jos valot on päällä niin viisari kiipee tappiin.

Toimii oikein käsittääkseni.
Koneen lämmetessä viisari nousee ja nousee, yleensä yli puolen välin tai jopa lähelle punaista, kunnes....termostaatti aukeaa, vesi virtaa jäähdyttimeen ja jäähtyy, ja viisari laskee normaaliin lämpötilaan ko. setupille.
Jos viisari vaeltaa tasaisessa ajossa ees-taas, lienee vika mittariston jännitteensäätimessä. Tällöin muuten vaeltaa samaan tahtiin myös bensa- ja öljynpainemittaritkin.
Sammutuksen jälkeen vesikierto loppuu ja jos on normituuletin vesipumpun päässä, loppuu jäähdytys. Veden lämpö nousee koska kone kuitenkin kuuma ja viisari tapittaa. Earlyissä monasti jopa vesi kiehua porisee syylärin yläreunassa ja poistoletkusta tuo uloskin jos ei ole putelia tms. ottamassa vastaan. Tuikkaat koneet käyntiin ja vesi kiertää, jo laskee viisari taas...termari auki, jäähdyttää heti kun vesi kiertää.
Dj:llä tuossa lämpömittarin anturissa voisi olla se ongelma, jos ruisku ja mittari haistavat samasta anturista. Silloin jos mittarikin näyttää eri lailla kuin ennen ja voidaan olettaa, että itse mittari ja johdot ovat kunnossa, saanee ruiskunohjauskin väärää tietoa koneen oikeasta lämpötilasta ja saattaapi säätää seoksia hutiin. Ei kallis osa varmaankaan vaihtaa - varmuuden vuoksi. Jos ulkoilmalla tuntuisi olevan vaikutusta ongelmaan, niin sitten samantyyppinen anturi on myös imuilman mittauksessa - ja vaihtoon.