95' GTS sammuilee

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Tulee väärästä sytytyksen ajoituksestakin lämpöongelmia
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Foxy Lady kirjoitti:Tulee väärästä sytytyksen ajoituksestakin lämpöongelmia
Niin, mutta kun sytytysennakko on nyt säädetty oikein eli 13 asteeseen.
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Jaahas!...ja vikoja senkun ilmenee lisää eli nyt on Mussen kone alkanut aamun ensimmäisellä käynnistyksellä pitämään kauheaa nakutusääntä (Tum, tum, tum, tum, tum, tum, tum...

Taidan viedä auton ihan just romutettavaksi kun mikään ei näytä toimivan. :x :x :x

V...u et nää Musset on perseestä. :evil: :evil: Anteex vaan kielenkäyttö, mut alkaa pikkuhiljaa olla pinna täys! :cry:
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Pikkuvikoja, heleppo korjata. Pistäpä ekana kunnon öljyt koneeseen tai ainakin eri merkkiset. Jos alkaa oikeasti ahdistaa niin tuo tohon pihaan, on siinä muitakin romuja seisomassa :lol:
Go tell Alice....
Avatar
Masama
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Helmi 2005, 21:55
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Masama »

Kannattais varmaan alkaa miettiiä milloin nämä oireet alkoi, ja mitä olit silloin tehnyt. Oliko mitään oireita / vikoja ennenkuin aloit säätelemään sytkää ? vai oliko kaikki kunnossa ?
Otitko oikeasti oxygen sensorit irti ? (ovat auton alla pakoputkissa pakosarjojen jälkeen) vai otitko irti sen ilmanputsarissa olevan IAT sensorin? Ettei vaan nyt vieläkin sytkä olis ihan pielessä, sillä etenkin kylmäkäynnistyksessää väärä ennakko aiheuttaa nakutusta, nykimistä ja vitutusta ennekuin kone lämpenee.
Tämän ikäisissä kaikki imu-, ja pakosarjan vuodot aiheuttavat käyntiongelmia, eli onko tarkistettu että osat jotka olet irroittanut ja pistänyt takaisin ovat myös tiiviisti kiinni ?
Jos oikeasti otit nämä happitunnistimet sieltä auton alta irti, niin voi olla että ne ovat viottuneet silloin kun olet niitä ruuvailut. Nämä ovat muutenkin mainittu kulutusosiksi, joten ehkä niiden mitta tuli sitten täyteen silloin kun niitä irroittelit, oletko mitannut niiden vastuksen yleismittarilla ?
Check engine valo ei yleensä ihan pienistä vuodoista ym. pala, joten onko kaikki liittimet nyt ihan varmasti kiinni myös ne oxygen sensorien liittimet jos ne olet avannut ?
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

dj-jaycee kirjoitti:Jaahas!...ja vikoja senkun ilmenee lisää eli nyt on Mussen kone alkanut aamun ensimmäisellä käynnistyksellä pitämään kauheaa nakutusääntä (Tum, tum, tum, tum, tum, tum, tum...

Taidan viedä auton ihan just romutettavaksi kun mikään ei näytä toimivan. :x :x :x

V...u et nää Musset on perseestä. :evil: :evil: Anteex vaan kielenkäyttö, mut alkaa pikkuhiljaa olla pinna täys! :cry:
Hehe. Sama juttu. Vainoharha vaan kasvaa, kun ei sytkan korjauksella tuo rotta virkoa. Kai siina on jotain Oikeasti Vialla. Pajalle siis. Tervetuloa kerhoon, ford forever :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Sami95GT
Aktiivi
Viestit: 94
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Snadin Läntinen Provinssi

Viesti Kirjoittaja Sami95GT »

dj-jaycee kirjoitti:V...u et nää Musset on perseestä. :evil: :evil: Anteex vaan kielenkäyttö, mut alkaa pikkuhiljaa olla pinna täys! :cry:
Tuotanoinniin. Anteeksi myös oma kielenkäyttöni, mutta eiköhän vika ole nyt käyttäjässä eikä käytetyssä. Sinähän siitä autosta olet nämä ongelmat herättänyt henkiin kun et ole viitsinyt seurata ohjeita tarkasti. Jos et kerran osaa, etkä ole varma mitä olet tekemässä, niin jätä mieluummin tekemättä, tai katso ainakin että vieressä on kaveri jolle moiset tekemiset ovat rutiinia. Säädähän se sytkäennakko nyt ihan ensimmäiseksi takaisin sinne kymppiin-yhteentoista, tai jos tankkaat 95E:tä niin koeta tekeekö 98:n tankkaaminen eroa.

Minä en huomannut omassani mitään käytännön eroa sytkäennakkoa säätämällä kympistä 12-13 paikkeille, joten säädin ennakon takaisin lähemmäs kymppiä ihan vain varmuuden vuoksi. Toki jollain liimaradalla useamman rykäisyn tuloksena saattaisi saada jotain 0.1s eroja aikaiseksi, mutta kannattaa kysyä itseltään onko se tuon arvoista. Suuremman hyödyn tienaat filtterin puhtaaseen vaihtamalla.

Ja minulla ei ainakaan veden lämmöt nouse koskaan kello 11 korkeammalle, vaikka puoliväli onkin mittarissa siellä kello 12 kohdilla. Ja kun kone on lämmin, niin sisään saa kyllä niin kuumaa ilmaa, että autossa tarkenee -20:ssäkin paremmin kuin missään koskaan omistamassani euraasialaisessa.
Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee - 17 tuuman vanteella.
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Irrotin siis vahingossa sen liittimen, mikä menee suoraan virranjakajan sisään. Haynes Repair Manualissa sanotaan, että se on oxygen sensor eli lambdatunnistin/pakokaasun happitunnistin. Puhdas filtterikin on juuri vaihdettu (K&N). Tulpat ovat Shampion-merkkiset ja US-Partsin suosittelemat. Lämmöt koneessa jää sinne "N"-kirjaimen kohdalle. Öljyt on vaihdettu ennen talviseisontaa (5w30) eikä ne miksikään mene 6kk seisonnan aikana, jos kerran kuussa käynnistelee autoa. Auto seisonut lämpimässä.
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
petska
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Joulu 2005, 11:22

Viesti Kirjoittaja petska »

dj-jaycee kirjoitti:Jaahas!...ja vikoja senkun ilmenee lisää eli nyt on Mussen kone alkanut aamun ensimmäisellä käynnistyksellä pitämään kauheaa nakutusääntä (Tum, tum, tum, tum, tum, tum, tum...

Taidan viedä auton ihan just romutettavaksi kun mikään ei näytä toimivan. :x :x :x

V...u et nää Musset on perseestä. :evil: :evil: Anteex vaan kielenkäyttö, mut alkaa pikkuhiljaa olla pinna täys! :cry:
saat 1000 eur jos alkaa vituuttaan tullaan janin kans hakeen romu pois vaihtolava volvolla älä nyt hyvä mies paalaa vielä.... :lol:

ja jos se oikein vaikeelta tuntuu niin vie huoltoon niin eiköhän se kuntoon tule..... :lol: :lol: :lol:
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

dj-jaycee kirjoitti:Irrotin siis vahingossa sen liittimen, mikä menee suoraan virranjakajan sisään. Haynes Repair Manualissa sanotaan, että se on oxygen sensor eli lambdatunnistin/pakokaasun happitunnistin.
Elikkä liitin minkä irrotit, menee jakajan kyljessä olevalle TFI sytytysmodulille, eikä sillä ole mitään tekemistä happitunnistimien kanssa. Oliko auto käynnissä kun liittimen irrotit? jos oli, niin sytkämoduli mahdollisesti saanut virtapiikin tai vastaavaa ja ottanut itteensä.
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

musse67 kirjoitti:Elikkä liitin minkä irrotit, menee jakajan kyljessä olevalle TFI sytytysmodulille, eikä sillä ole mitään tekemistä happitunnistimien kanssa. Oliko auto käynnissä kun liittimen irrotit? jos oli, niin sytkämoduli mahdollisesti saanut virtapiikin tai vastaavaa ja ottanut itteensä.
Tässä kuvassa näkyy se liitin, jonka menin vahingossa irrottamaan.

http://www.universalautosalesandclassic ... Engine.jpg

Virranjakajan oikealla puolella, alhaalla tuo musta liitin, johon johto tulee virranjakajasta.
Viimeksi muokannut JaniC, 30 Touko 2006, 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Selvisikö kuvasta mitään? :?
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Vastaa Viestiin