Nostaja aivan loppu

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
68HT
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Nostaja aivan loppu

Viesti Kirjoittaja 68HT »

Ihmeteltiin tuossa koneen(351C) huonoa käyntiä ja syyksi selvisi 8-pytyn pakopuolen nostaja. Nostaja on todellakin aivan soseena, kulunut uuteen verrattuna montun pohjalta 6mm :shock: . Muut nostajat ovat aivan uuden veroisia, niinkuin kai pitäisikin olla, kun nokalla ja nostajilla on ajettu yksi kesä.
Onko samanmoisia kokemuksia tai hyviä arvauksia mikä tuon on voinut aiheuttaa?
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Nostaja ei ole saanut tarpeeksi voiteluainetta, luulisin. Voihan siinä olla materiaalivikakin.
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Nokan sisäänajo on epäonnistunut.
On kokemusta.
Uusi nokka ja nostajat ja uusi yritys paremmalla onnella.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
68HT
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 68HT »

Nokan sisäänajo on epäonnistunut.
On kokemusta.
Uusi nokka ja nostajat ja uusi yritys paremmalla onnella.
Voipi olla, mutta luulisi noissa muissakin nostajissa siinä tapauksessa olevan kulumaa? Muut siis virheettömiä ja tuo yksi vain aivan loppu.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

68HT kirjoitti:
Nokan sisäänajo on epäonnistunut.
On kokemusta.
Uusi nokka ja nostajat ja uusi yritys paremmalla onnella.
Voipi olla, mutta luulisi noissa muissakin nostajissa siinä tapauksessa olevan kulumaa? Muut siis virheettömiä ja tuo yksi vain aivan loppu.
Noin se tapahtui minullakin, yksi nostaja hajalla (kauniisti kuopalle hioutuneena) muut täysin ehjiä samoin nokka-akseli yksi nokka hajalla ja muut täysin ehjiä. Vaihdoin uuden nokan ja nostajat, uusi nokan sisäänajo joka onnistui niin että on edelleen virheetön.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Selvisiko mitaan syyta, miksi nokan sisaanajo meni pieleen? Kuulostaa aika oudolta kulumalta.. :shock:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Eräs tapa pienentää riskiä on se että tarkistaa nokan sisäänajokäytön alussa ilman venttiilikoppia että kaikki tönärit pyörivät.

Omassakin clevelandissa yksi nostaja ei pyörinyt, mutta kun lennosta avitin pyörittämällä työntötankoa niin jo lähti ja ollut ajossa jo kaksi kesää.
Kuva
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Olisiko siis Hyva Idea kokoamisen jalkeen voidella ja pyorayttaa tyontotankoja vahan? Meinaan vaikka ne nayttaisivat ihan suorilta, niin niissa voi olla jotain toleranssia ja pieni pyoraytys voi auttaa?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Masama
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Helmi 2005, 21:55
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Masama »

Voisiko olla mahdollista että on jäänyt paljon venttiilivälystä, vaikka on hydrauliset nostajat. Eli jos työntötanko ei ole seurannut nostajia koko ajan, vaan on päässyt työntötanko hakkaamaan nostajaa vasten ?
Karkaistut työntötangot ovat kovempaa kamaa kuin nostajan kupit.
Onko muu venttiilikoneisto kunnossa vipat, työntötangot, venttiilinpäät hakkautuneet ?
Onko rullakeinut ja guideplatet, eli pääseekö tönäri väärään asentoon ?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Mussemaan kirjoitti:Eräs tapa pienentää riskiä on se että tarkistaa nokan sisäänajokäytön alussa ilman venttiilikoppia että kaikki tönärit pyörivät.

Omassakin clevelandissa yksi nostaja ei pyörinyt, mutta kun lennosta avitin pyörittämällä työntötankoa niin jo lähti ja ollut ajossa jo kaksi kesää.
Suurin syy nokan ja nostajan hajoamiseen on epäonnistunut nokan sisäänajo. Koneen tulisi käynnistyä lähes ensi yrittämällä ja konetta tulisi käyttää noin 20-30 min kierrosalueella 1500-3000 rpm vaihtelevasti.

Niin kuin Mussemaan kirjoitti voi työntötankojen (nostajien) pyörimisen tarkastaa ja auttaa niitä käsin mikäli ne ei ole itsestään lähteneet pyörimään.

http://www.cranecams.com/?show=faq&id=1
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin