Etuvastuksen ohitus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
68HT
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Etuvastuksen ohitus

Viesti Kirjoittaja 68HT »

Laiteltiin uusi etuvastus Malloryn Uniliten kaveriksi, mutta mistähän starttisolenoidin navasta otetaan tuo starttauksen aikainen lisävirtasyöttö puolalle? Alkuperäinen etuvastusjohto olikin poistettu näemmä jo aikaisempien omistajien toimesta.
Avatar
Kopekka
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kopekka »

Siitä alemmasta nastasta joka on lähempänä startille menevää piuhaa :wink:
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Kopekka kirjoitti:Siitä alemmasta nastasta joka on lähempänä startille menevää piuhaa :wink:
Jos ei sitten ole joku kääntänyt.
Idis on se että virtalukon "start" -asennosta tulee solenoidin toiseen pienempään napaan + , ja starttisolenoidi maadoitetaan etuvastus(johdon) ja puolan plussan väliltä.
Ts. puola saa plussaan täyden hönkän käynnistyksen ajaksi startin solenoidin käämin läpi.
Kuva
68HT
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 68HT »

Kiitoksia, kokeillaan näillä eväillä :peukku:
Avatar
Kopekka
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kopekka »

Meniskö kumminkin näin, että solenoidi saa maita suoraan pellistä. Kun virta-avainta kääntää niin solikka vetää kärjet yhteen ja kiinniolon ajan toisesta narusta tulee puolalle täysi hönkä. :wink:
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Muistaakseni tuota joskus mittasinkin, kun etuvastus antautui omasta -69:stä.
Pitääpä tarkistaa kuvista, heittääkö muisti tosiaan noin pahasti.
Kuva
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Starttisolenoidissa on merkinnät pienten ruuvien vieressä:
S = start, eli virtalukolta heräte
I = ignition, eli puolalle väliaikainen akkujännite solenoidin kytkemänä

Hyppyjohdolla voi testata: yhdistä hyppyjohdolla akun + napa ja yksi kerrallaan solenoidin pienet navat. Kun solenoidi vetää, on kyseessä start-napa. Kun ei vedä, on kyseessä ignition-napa. Startille menevän touvin voi irrottaa kokeilun ajaksi, jos ei halua moottorin pyörähtävän.

Ja solenoidin käämi maadoitetaan solenoidin kiinnityslätkän kautta koriin, + tulee siis virtalukolta. Joskus jos on ongelmia kannattaa tarkistaa tämäkin maadoituspaikka.
Vastaa Viestiin