Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
raunoh kirjoitti:Kun etukäteen on laitettu auto kuntoon, niin meneehän se katsastuksesta läpi...
Periaatteessa kyllä...
Eipä tullut leimaa omaan avoon.
Pitäis kuulemma olla vakuutus maksettu?
Hiukan Stangin valoratkaisut ihmetyttivät katsastusmiestä mutta huumorintaju riitti niihin.
Joopa joo eihän sitä ole ennenkään vakuutuksilla ajettu, saatikka kortilla. Vaiko mitenkäköhän se menikään. Onpahan tullu harrastettua joskus nuorempana kumpaakin, nykysi ei viiti ku saakeli sakottavat.
raunoh kirjoitti:Kun etukäteen on laitettu auto kuntoon, niin meneehän se katsastuksesta läpi...
Periaatteessa kyllä...
Eipä tullut leimaa omaan avoon.
Pitäis kuulemma olla vakuutus maksettu?
Hiukan Stangin valoratkaisut ihmetyttivät katsastusmiestä mutta huumorintaju riitti niihin.
Joopa joo eihän sitä ole ennenkään vakuutuksilla ajettu, saatikka kortilla. Vaiko mitenkäköhän se menikään. Onpahan tullu harrastettua joskus nuorempana kumpaakin, nykysi ei viiti ku saakeli sakottavat.
Mäkin protestoin vakuutuksia ja käyttömaksua vastaan. Jostain syystä ne tulee maksettua vasta äärimmäisessä hätätilanteessa eli juuri ennen katsastusta.
Mustang GT -88 "Mustikki" Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt" Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Emmi kirjoitti:Mun mielestä minulle pitäisi maksaa korvauksia siitä että joudun ajelemaan Orkulla. Nii. Senverta epäreilua, kallista ja rumaa puuhaa.
Mä tein viime talvena niin, että kun olin ostanut Orkun annoin sen (auton) isännälle talviautoksi, kun itseäni pelotti ajaa etuvetoisilla Tilalle ostin sitten Töpöötin, jolla ajelin talven. Nyt sitten isäntä ajelee sillä, kun hukattiin se Orkku... Siis se auto edelleen...
Mustang GT -88 "Mustikki" Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt" Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Heh, meidän isi on ominu kaikki kolme jenkkiä ja minä köröttelen Orkkusella. Sano Osmo vaan. Ei pelkoa että isi sillä edes pakon edessä ajelisi... ihan kauhea itkuparku tuli kerran kun reppana JOUTUI mennä Osmolla töihin ja vaimoperkele varasti törkeästi hänen rakkaan mussukkamustanginsa. YHYY ja NYYH!!1!
Leiman kävin hakemassa ruokiksella, ei tullut muuta kun hirveää kehumista. Jaa, sitten ei puutukaan kuin kolme leimaa. Riesa vuoroon seuraavaksi.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Arto65FB kirjoitti:Leiman kävin hakemassa ruokiksella, ei tullut muuta kun hirveää kehumista. Jaa, sitten ei puutukaan kuin kolme leimaa. Riesa vuoroon seuraavaksi.
Viime syksynä hain leiman Falconiin. Sattui kerrankin asiallinen kaveri joka ymmärsi jenkkien päälle. Mulla oli traction barsit kiinni ja pari muutakin juttua joihin se ois ehkä voinut puuttua, ei tosin liikenneturvallisuuten sinänsä vaikuttavia seikkoja eli jarrut, valot ym. oli/on tiptop mutta kaveri oli vaan innoissaan koneesta ja pikkasen polkikin sitä ja hehkutteli että onpa terveen tuntuinen kone...
Toista ääripäätä edusti keskeisellä uudellamaalla katsuri joka suorastaan vittuili kun vein ihan ehjän vanin leimalle. Jessus että sitä revittiin ja kolisteltiin ja ihmeteltiin valoja ja väliseinää ym. Kaverista oikein näki että sitä kismitti kun ei mitään löytäny.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Ahti kirjoitti:
Toista ääripäätä edusti keskeisellä uudellamaalla katsuri joka suorastaan vittuili kun vein ihan ehjän vanin leimalle. Jessus että sitä revittiin ja kolisteltiin ja ihmeteltiin valoja ja väliseinää ym. Kaverista oikein näki että sitä kismitti kun ei mitään löytäny.
Kuulostaa ihan Järvenpään konttorilta Tosin itse olen saanut siellä vaan hyvää palvelua, mutta kaverit ja tuttavat kertoo vähän vastaavia kokemuksia.
Satuttiin ykän kanssa samalle asemalle. Ilmeisesti ykän kärrystä sokaistunut katsastaja halusi käsittelyyn omani jopa muutamaa vuoronumeroa liian aikaisin. Puoli tuntia odotusta säästyi, mutta valitettavasti ahkera slalom ajo oli kuluttanut alapallonivelet vaihtokuntoon.
Foxiin tuli leima, hapet ja lambdat tietysti ihan omalla tasollaan, mutta se ilmapumppu kun on niin on.
Ylimääräisiä vilkkuja puskurissa ihmetteli, mutta kun ne on siinä aina olleet, niin olkoon.
Mulla noiden kaarellisten autojen katsastus on aina sujunut ilman ongelmia ja leimat on tullut kerralla. Muutamia vakio kysymyksiä ja kommentteja ovat olleet:
- mistä tää lähtee käymään (avaimesta / tosta painikkeesta)
- onko tässä äkäinen kytkin (sinteri)? Ei oo ihan tavallinen.
- kyllähän nämä kilpa-autot on aina hyvässä kunnossa!
- miten oot pärjännyt kisoissa?
- ohoh jarrut on ainakin hyvät!
- ajahan varovasti
- turha mun on tätä alustaa katsoa, sää oot varmaan tarkastanut sen useaan kertaan!
- onpa siisti, oispa muutkin näin siistejä!
-kerran oli käsijarru jumissa, insi totesi: "sää varmaan laitat kuntoon ton käsijarrun". Ei merkintöjä.
Kuitenkin paras katsastus oli ennen viimeistä Natikkaa -96, kun autoon oli juuri vaihdettu uusi kone mutta pakoputket puuttui, oli vai peltisarjat. No katsastus suoritettiin ja meni läpi, saudit oli mahtavat sisällä hallissa, otteeseen kyllä tuli merkintä "pakoputket asennettava!".
Muilla konttorilla olevilla asiakkailla oli hieman suut auki kun insi löi leiman paperiin ja ajoin pois konttorilta. Putket tietenkin asennettiin ja ajettiin seuraavana päivänä Motoparkkiin 96 Natikoihin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.