65-Suomi västpäkit
Valvoja: Ville K
65-Suomi västpäkit
Montakohan näitä aikanaan tuotiin suomeen?? vientimallithan oli yleensä paremmalla varustuksellakin, levyjarrut ym..?
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 65-Suomi västpäkit
Jostain on jäänyt luku kolme mieleen. Että josko '65 västpjäkkejä olisi tullut kokonaista kolme, joista yksi äskettäin edesmenneelle Huvi Akreniukselle.speedy kirjoitti:Montakohan näitä aikanaan tuotiin suomeen?? vientimallithan oli yleensä paremmalla varustuksellakin, levyjarrut ym..?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Hmmmm, tämä mielenkiintoinen aihe. Ihan hävettää kun ei ole saanut selvitettyä varmaksi tuota oman FB:n historiaa, varsinkin kun huhupuheen mukaan olisi Suomi-auto. Joku kumma laittanut sinne KM-nopeusmittarinkin ellei sitten ole ollut...täytyypä koitella tutkia.
Levyjarrut edessä, ja on ollut luksusta eli esim. keskikonsoli, joka nykyään tiessään...
Ovikilpi ei auta kun ei ole.
Levyjarrut edessä, ja on ollut luksusta eli esim. keskikonsoli, joka nykyään tiessään...
Ovikilpi ei auta kun ei ole.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Tämän tietysti olet tarkastanut, mutta jos warranty plate on tallella ovessa niin edxport versioissa D.S.O. - koodi on numeroiden 90 - 99 välillä.GT-350 kirjoitti:Hmmmm, tämä mielenkiintoinen aihe. Ihan hävettää kun ei ole saanut selvitettyä varmaksi tuota oman FB:n historiaa, varsinkin kun huhupuheen mukaan olisi Suomi-auto. Joku kumma laittanut sinne KM-nopeusmittarinkin ellei sitten ole ollut...täytyypä koitella tutkia.
Levyjarrut edessä, ja on ollut luksusta eli esim. keskikonsoli, joka nykyään tiessään...
Ovikilpi ei auta kun ei ole.
Re: 65-Suomi västpäkit
Kolmesta on joskus luettu jostain julkaisusta. Jostain semmoinen muistikuva että yksi noista oli maahantuojan pomojen kiertolaisena aluksi.Fastback kirjoitti:speedy kirjoitti:a yksi äskettäin edesmenneelle Huvi Akreniukselle.
Ja sit vilpitön anteeksipyyntö tietämättömyydestä, mutta kuka oli Huvi Akrenius?
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Re: 65-Suomi västpäkit
Huvi oli persoona joka tykkäsi rajuista autoista ja veneistä. Tuon Mustangin korvasi hänelle erityisesti tilattu ´66 Corvette 427cid 425hp moottorilla ja 4-speed manuaalilla. Autoon myös tilattiin huippuharvinainen N03 polttoainesäiliö, eli tilavuus on sitten 36 gallonaa. Tämä auto on edelleen Akreniuksen perheen hallussa.Fastback kirjoitti:Kolmesta on joskus luettu jostain julkaisusta. Jostain semmoinen muistikuva että yksi noista oli maahantuojan pomojen kiertolaisena aluksi.speedy kirjoitti:a yksi äskettäin edesmenneelle Huvi Akreniukselle.
Ja sit vilpitön anteeksipyyntö tietämättömyydestä, mutta kuka oli Huvi Akrenius?

Siinä 427:lla luikastellaan suomalaisessa loskassa.
Tuossa .kuvassa ..on ...ASENNETTA!
Sanaväli harvenee kunnioituksesta.
Kiitos KTM.
Sanaväli harvenee kunnioituksesta.
Kiitos KTM.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 28
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 09:40
- Auto: Ford Mustang HT 1971, rek PON-1. 2012 Boss 302
- Paikkakunta: Helsinki
Moi,
kirjoitin Corral 1/1988 lehdessä, että sain Oy Ford Ab:lta tietoa noin sadasta heidän kauttaan maahantuodusta 1965 Mustangista. Joista Fastbackeja oli 3 kpl ja avoja se Speden yksilö ja ehkä toinenkin. Tästä ei oltu kuitenkaan ihan varmoja, koska vanhoissa tiedostoissa oli virheitä, mutta ainakin yksi poikkeuksellisen kallis yksilö on tullut (voihan se olla vain very fully loaded).
1966 Ford maahantoi myös 3 kpl Fastbackeja, joista yksi diplomaattiautoksi. Avoja ei tiettävästi tullut.
Arto Kylmänen
kirjoitin Corral 1/1988 lehdessä, että sain Oy Ford Ab:lta tietoa noin sadasta heidän kauttaan maahantuodusta 1965 Mustangista. Joista Fastbackeja oli 3 kpl ja avoja se Speden yksilö ja ehkä toinenkin. Tästä ei oltu kuitenkaan ihan varmoja, koska vanhoissa tiedostoissa oli virheitä, mutta ainakin yksi poikkeuksellisen kallis yksilö on tullut (voihan se olla vain very fully loaded).
1966 Ford maahantoi myös 3 kpl Fastbackeja, joista yksi diplomaattiautoksi. Avoja ei tiettävästi tullut.
Arto Kylmänen
- Ile 65FB
- Aktiivi
- Viestit: 92
- Liittynyt: 19 Elo 2004, 12:28
- Auto: Ford Mustang Fastback -65
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 65-Suomi västpäkit
Jepulis, isäni ajoi etapin kuvan fastpäkillä v. 1965 Lappeenrannassa. Nappasi tietysti kuvan kun normaalisti ajoivat Anglialla.FBFIN65 kirjoitti:Aito autokoulun auto vuodelta 1965
Kiitoksia Ilkka K :lle
Sieltä se mustang vauhtiperä kuume ilmeisesti sai alkunsa...