-95 5.0 gt +turbo??
4R70W laatikko löytyy -96 ja uudempien V6 koneiden perästä. 3.8 ja 4.2 kutosen perästä laatikko käy 5.0 koneen perään. 4.2 on sisuskaluiltaan vastaava mitä kasin perässä oleva, jonka pitäisi kestää noin 450 hepan tehot. Mussen 3.8 koneisen laatikkossa on yhdessä pakassa levy vähemmän mitä tossa 4.2 mallissa, en vaa nyt muista että mikä pakka. 4.2 löytyy ainakin F150 pikapista. Jos tollasen laatikon laitat, pitää sitä ohjaamaan laittaa Baumann engineeringin boksi. Eli ei käy bolt on vanhemman AODE:n tilalle.Cosander kirjoitti:9psi ahdin eli noin 0.6bar
Missä vehkeis tollasta lootaa on? 4R70W
Mitähän toi vakio AODE loota kestää?
Onkohan kuinka kova homma muuttaa manuaaliksi? Mikä loota manuaalina? Ja kunpikohan noista on arvokkaampi? Itellä ei ole mitää hinta tietoo näistä loodista, kun ei ole ikinä tarvinnut näitten kans leikkiä.
Manuaaliksi jos alat muuttamaan, pitää vaihtaa tietysti se laatikko, sen johtosarja, ruiskuboksi ja polkimet. Ahdetun koneen perään ei kannata laittaa perus T5-manuaalia, vaan tremec tai jokin muu paremmin tehoa kestävä.
Hommalle tulee hintaa kuinka tahansa sitten tekeekin. Noita uudempia automaattilaatikoita ei juuri Suomessa ole tarjolla ja Baumannin boksi kustantaa reilut 400 taalaa. Manuaaliin saa varata pari tonnia ja muut puuttuvat hilut päälle.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
kannattaa lueskella esim corralin tai stangnetin foorumeilta kokemuksia noista eri ahtimista. Toi Powerdyne/Ford racing ahdin on ilmeisesti huollettava sillon tällön. Vaihtaa lakerit ja hihna, ne kun ei ole kovin halpoja. Riippuu tietysti kuinka rankasti autoa polkee ja on varmaan niin että se 9psi:in ahdoilla on vielä huonompi kestäämään koin 6psi:in kanssa.
http://www.arb.ca.gov/msprog/aftermkt/d ... mquery.php
Tuolta tosiaan saa päästötodistuksia kun on vaan se kodi tiedossa. Vortech:iin löytyy kanssa paprut molempiin setteihin ~5-6psi ja ~8-10psi sekä foxiin että uudempiin. Tietysti kannattaa ensin varmistaa asiantuntevalta konttorilta.
http://www.arb.ca.gov/msprog/aftermkt/d ... mquery.php
Tuolta tosiaan saa päästötodistuksia kun on vaan se kodi tiedossa. Vortech:iin löytyy kanssa paprut molempiin setteihin ~5-6psi ja ~8-10psi sekä foxiin että uudempiin. Tietysti kannattaa ensin varmistaa asiantuntevalta konttorilta.
No meillä ei ole ainakaan vielä ollut mitään ongelmia tuon Powerdynen ahtimen kanssa(6psi). Et en tiedä mikä on sit iso tai pieni huoltoväli? Auto on kuitenkin joka päiväisessä ajossa ollut n.1,5vuotta, myös talvella...91GT kirjoitti:kannattaa lueskella esim corralin tai stangnetin foorumeilta kokemuksia noista eri ahtimista. Toi Powerdyne/Ford racing ahdin on ilmeisesti huollettava sillon tällön. Vaihtaa lakerit ja hihna, ne kun ei ole kovin halpoja. Riippuu tietysti kuinka rankasti autoa polkee ja on varmaan niin että se 9psi:in ahdoilla on vielä huonompi kestäämään koin 6psi:in kanssa.
http://www.arb.ca.gov/msprog/aftermkt/d ... mquery.php
Tuolta tosiaan saa päästötodistuksia kun on vaan se kodi tiedossa. Vortech:iin löytyy kanssa paprut molempiin setteihin ~5-6psi ja ~8-10psi sekä foxiin että uudempiin. Tietysti kannattaa ensin varmistaa asiantuntevalta konttorilta.
Hyvin toimii pelkällä ahdinsarjalla, eikä vakiotekniikkaa muuteltu alkuun juuri nimeksikään. Peltisarjat, 255lb bensapumppu ja bbk:n 2,5"putkisto katteineen siihen vaihdettiin samalla. Meni silloin vartin 13,7 ja jotain 161km/h:n loppareita.
Tyytyväinen?! Kyllä.

-
- Hiljaisempi
- Viestit: 15
- Liittynyt: 09 Syys 2006, 13:30
mitäs porukka mieltä muuta tuosta värkistä? tuli käytyä vilkasee tota, eikä sitä ainakaan ollut penkitetty. Eli riittäneekö katsastukseen se vortechin lappu? ahtoa oli se 10psi.SlinKY kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... from=@yto=
djcombo tossa ainaki olis heti yks suomenkilvissä oleva ahdettu mustang. Eikös noi 4.6l ole myös vähäpäästöisiä? Että eiköhän niitä ahtimia saa niihin kun vaan laittaa.
Mikäs on kun ei mene kaupaksi, liian kallisko?
beer, trucks & rok'nä'rol
Paha-Heikki. Soittelin tosta autosta joskus ja ne väitti ettei katsastuksen kanssa ole ollut koskaan ongelmia. Eli eipä sun varmaan mitää lappuja tartte hommailla, jos auto kerran on ennenkin katsastettu ja läpi mennyt. Kallishan se toki on. Melkein saat halvemmalla jos itse rakennat samanlaisen paketin. Tosin sitten tulee paljon paperihommia...
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 15
- Liittynyt: 09 Syys 2006, 13:30
aikaa ei ole kyllä oikeen itse rakentaa vakiosta. Ja oli tohon koneeseen kuulemme 8k€ laitettu, ja toki kaikkea muutakin...SlinKY kirjoitti:Paha-Heikki. Soittelin tosta autosta joskus ja ne väitti ettei katsastuksen kanssa ole ollut koskaan ongelmia. Eli eipä sun varmaan mitää lappuja tartte hommailla, jos auto kerran on ennenkin katsastettu ja läpi mennyt. Kallishan se toki on. Melkein saat halvemmalla jos itse rakennat samanlaisen paketin. Tosin sitten tulee paljon paperihommia...
beer, trucks & rok'nä'rol
- Sulkava
- Mega-addikti
- Viestit: 579
- Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
- Auto: 1995 Mustang
- Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....
aikaa tarvitaan...
joo kyllä on hyvä varata piiiiiiiiiiiiitkääää pinnaa ja aikaa kun jos meinaa osia tilata ahdettuun mosaan ... on tässä jo kesä ooteltu takomäntiä ja kiertokankia jenkkilästä.... kun tekeevät tilauksesta suoraan = ei oo hyllyssä
valmiina -- mutta saa kuitenkin just sellasen koneen kun itse haluaa
eli mulla tulee talven aikana koko auto uusiksi rakennettuu alusta ja moottori remmiahtimella -- vaikka on siis vähäpäästöinen ja 1995 mallia....


Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos
Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Soutuneuvos

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne