
Mustang Saksasta
Valvoja: Ville K
Ajovalojen korkeus sääto on helppo rakenta, joko sähköisesti säätyvä, tai hytraulisesti mallia lada, tai tee itse mekaanisesti vaijerilla, sähkö vermeitä löyryy melkein kaikista euro autoista, on tosi yksinkertainen tehtävä.stangrider kirjoitti:www.ake.fi, sieltä selviää noita vaatimuksia.
Ajovalojen kork. säätö lienee mielenkiintoinen rakentaa..
onkohan kukaan saanu rekisteriin Mustangia, joka olis
1.7.96 - 31.12.96 otettu käyttöön?
Voimaantulopäiviä henkilöauton varusteille
Varuste Huomautuksia Käyttöönotto-
ajankohta
Lukkolaite / rattilukko 1.1.1968
Turvavyöt Etuistuimet 1.1.1971
Etuistuimien uloimmilla paikoilla: 3-pistevyöt kelauslaiteella 1.1.1981
Takaistuin: uloimmilla paikoilla 3-pistevyöt 1.1.1981
kaikilla paikoilla 3-pistevyöt kelauslaitteella 1.10.2004
Pääntuet Etuistuimissa 1.1.1981
Varoituskolmio Käyttöönottoajankohdasta riippumatta
Sivusuuntavalot Voidaan toteuttaa myös yhdellä valolla, joka täyttää näkyvyyskulmavaatimukset 1.1.1985
Peruutusvalot 1.1.1984
Takasumuvalo 1.1.1993
Ajovalojen korkeuden
säätölaite 14.6.1995
Keskijarruvalo 1.10.2000
Pakokaasupäästöt = vähäpäästöinen Bensiinimoottori + KAT 1.1.1992 (1.1.1993) * (1.7.1993)**
Dieselmoottori 1.1.1992 (1.1.1993) *(1.7.1993)**
OBD Ajoneuvon pakokaasupäästöjen sisäinen valvontajärjestelmä 1.1.2001 (M1, N1 <- 1305 kg)1.1.2002 (M1 >2500 kg, N1>1305 kg)
Ajonestolaite Henkilöautot 1.10.1998
Kokoajoneuvon Ey-tyyppihyväksyntä 1.1.1998
* Henkilöauto, joka kantavuus on yli 760 kg tai pakettiautosta muutettu henkilöauto
** Maastohenkilöauto
HUOM! Yllä olevaan taulukkoon on kerätty vain osa auton pakollisista varusteista. Pelkkä varusteen olemassaolo ei välttämättä riitä, vaan katsastustoimipaikan vaatimuksesta voidaan vaatia lisäselvityksiä varusteen teknisistä ominaisuuksista ja vaatimustenmukaisuuksista.
Yhdysvaltalaisten FMVSS-turvallisuusnormien vastaavuus Suomen määräyksiin nähden päättyi autoilla käytännössä vuoden 1996 loppuun mennessä.
Pakokaasupäästömääräysten osalta EPA-päästönormien mukaiset autot voidaan hyväksyä myös 30.6.1996 saakka. Kts. poikkeus muuttotavarana maahantuotavat ajoneuvot
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Omalla pihalla lepää 5/96 valmistettu, mutta 4/97 käyttöönotettu GT, niin oikotietä leimalle ei varmaan löydy?stangrider kirjoitti: Yhdysvaltalaisten FMVSS-turvallisuusnormien vastaavuus Suomen määräyksiin nähden päättyi autoilla käytännössä vuoden 1996 loppuun mennessä.
Pakokaasupäästömääräysten osalta EPA-päästönormien mukaiset autot voidaan hyväksyä myös 30.6.1996 saakka. Kts. poikkeus muuttotavarana maahantuotavat ajoneuvot
Vaihtoehdoiksi jää kaiketi purku tai vienti ruotsiin myytäväksi. Harmitusta aiheuttaa se, kun AKE:n puhelinneuvonnasta näytettiin "vihreää valoa" ilmeisesti vahingossa, kun sain ohjeistukseksi valmistuksen ajankohdan olevan juuri hyvä, siis kilpien saamisen kannalta.
*Aloitteleva ja samaan vetoon kaiketi lopettava mustang harrastaja*
Kyllä sen saa rekisteriin pienellä vaivalla tällä uudella systeemillä, ja nyt ei kohta tarvii maksaa "ylimääräistä" veroakaan.
http://www.autovero.fi/artikkeli.php?aid=56
http://www.autovero.fi/artikkeli.php?aid=56
?Spiff kirjoitti:Kyllä sen saa rekisteriin pienellä vaivalla tällä uudella systeemillä, ja nyt ei kohta tarvii maksaa "ylimääräistä" veroakaan.
http://www.autovero.fi/artikkeli.php?aid=56
Multa vaaditaan päästöistä, melusta ja jarruista hyväksynnät, eli siis jonkun euroopanalueen hyväksytyn testilaitoksen dokumentit, sellaisia ei ole kaiketi olemassa. Niiden testien teettäminen taasen maksaa yli auton arvon.
Vai mistä uudesta systeemistä on kyse... tai onko noita maagisia dokumenttejä kuitenkin olemassa?
(+turvavyöt/valot e-merkinnällä, mutta se nyt on murheista pienin)
Kerroin aikaisemmin tällä palstalla että esim vm 99-06/03 Mussen rekisteröintikulut papereineen ja valoineen tulee maksaa noin €6000.- mikä tietenkin on iso summa verrattuna siihen että esim vm 99 GT:n saa kilpiin verotettuna alle € 20.000 kun paperit ja valot maksavat saman vuosimallista riippumatta. Jos laittaisi jonkun toisen auton valot säästäisi ehkä pari tonnia. En tiedä mitä autostasi maksoit mutta minä odottaisin ainakin kevääseen ennen kuin tekisin mitään päätöstä autosta kun nyt ainakin verotus näköjään muuttuu ja on myös paineita tuonnin rajoitusten poistamisesta.
Eipä ole kannattavaa tuollaiset kustannukset, kun alle vuoden vanhemman saa leimattua ilman noita temppuja. Myynnissä se on nyt alle 8kEur taxfree (jos hankkisi helpommin leimattavan), mutta eipä nämä vaikeasti leimattavat taida mennä kaupaksi mihinkään hintaan.Spiff kirjoitti:Kerroin aikaisemmin tällä palstalla että esim vm 99-06/03 Mussen rekisteröintikulut papereineen ja valoineen tulee maksaa noin €6000.- mikä tietenkin on iso summa verrattuna siihen että esim vm 99 GT:n saa kilpiin verotettuna alle € 20.000 kun paperit ja valot maksavat saman vuosimallista riippumatta. Jos laittaisi jonkun toisen auton valot säästäisi ehkä pari tonnia. En tiedä mitä autostasi maksoit mutta minä odottaisin ainakin kevääseen ennen kuin tekisin mitään päätöstä autosta kun nyt ainakin verotus näköjään muuttuu ja on myös paineita tuonnin rajoitusten poistamisesta.
eli
a. Odottaa
b. Myydä osina/ulkomaille
c. Ajaa eduskuntatalon eteen ja laittaa tuleen

Älä nyt ainakaan polta. Nehän vaan soitttais brankkarin paikalle
sammuttaan ja toteis vaan että, taas joku vanha jenkki palaa meidän etuovella.. sehän olis sitten oiva kilpuriksi jos ei muuten
kilpiin/kadulle saa? sitpähän voi virittää niin paljon kuin sielu sietää... eipä näitä uus koppasia ole paljoo näkyny kahinoissa
sammuttaan ja toteis vaan että, taas joku vanha jenkki palaa meidän etuovella.. sehän olis sitten oiva kilpuriksi jos ei muuten
kilpiin/kadulle saa? sitpähän voi virittää niin paljon kuin sielu sietää... eipä näitä uus koppasia ole paljoo näkyny kahinoissa

No, itellä on harrastuskalusto (rata etc.) kiintiö täynnä, mutta onhan meitä harrastajia suomi pullollaan... kai noin 50tkm ajetulle tekniikallekin joku ostaja voisi löytyä, tai sitten pitää ruveta ite väsäämään esm. tekniikanvaihtoa tollaiseen vajaa moottoriseen runkoonTapsa kirjoitti:Älä nyt ainakaan polta. Nehän vaan soitttais brankkarin paikalle
sammuttaan ja toteis vaan että, taas joku vanha jenkki palaa meidän etuovella.. sehän olis sitten oiva kilpuriksi jos ei muuten
kilpiin/kadulle saa? sitpähän voi virittää niin paljon kuin sielu sietää... eipä näitä uus koppasia ole paljoo näkyny kahinoissa

No, en tiedä meneekö jo vähän ohi aiheen, mutta tietääkö kukaan saako nyt tuollaista 4/97 käyttöönotettua 4.6gt mallia ruotsissa kilpiin?
Mitä dokumentteja siellä vaaditaan, vai meneekö se aina mustangin osalta ruotsalaisen "poikkeuslupa"-käsittelyn kautta ja mitä dokumentaatiota siihen vaaditaan? Kustannukset kiinnostaisi, myöskin mistä tuota ruotsinpuolen rekisteröimiseen liittyviä tietoja kannattaisi metsästää.
Mitä dokumentteja siellä vaaditaan, vai meneekö se aina mustangin osalta ruotsalaisen "poikkeuslupa"-käsittelyn kautta ja mitä dokumentaatiota siihen vaaditaan? Kustannukset kiinnostaisi, myöskin mistä tuota ruotsinpuolen rekisteröimiseen liittyviä tietoja kannattaisi metsästää.
Re: Mustang Saksasta
Tervehdys toverit!
Olin hankkimassa käytettyä muuttomustia saksasta, kunnes luotettava rauhanturvaajille muuttoautoja välittävä firma vastasi kyselyyni seuraavasti:
Ja jotta ei menisi mainostamiseksi, yhteyttä voi ottaa sähköpostilla simppa00@jippii.fi
Olin hankkimassa käytettyä muuttomustia saksasta, kunnes luotettava rauhanturvaajille muuttoautoja välittävä firma vastasi kyselyyni seuraavasti:
Nyt olisi hyvät neuvot kalliit! Alkaa aika käydä kohta vähiin ja opiskelijana minulla ei ole varaa joutua kuseen suomirekisteröinnin kanssa. Ottakaapa yhteyttä jotka tietävät asiasta enemmän, ja kertokaa ihmeessä jos tiedätte välitysfirman jonka kanssa voi asioida suomeksi, ja jota voitte täydellä sydämellä kehua hyväksi ja luotettavaksi.TERVE
KIITOS KYSELYSTÄSI, MUTTA KYLLÄ SE TAITAA OLLA NIIN ETTÄ TUOLLAISTA AUTOA EI TAIDA LÖYTYÄ VAIKKA KUINKA ETSISI - YKSI ONGELMA ON SE ETTÄ KAIKKI AUTOT OVAT TULLEET JOSSAIN VAIHEESSA AMERIKASTA KÄYTETTYNÄ JA NIIDEN HISTORIA EI OLE TIEDOSSA JA ME EMME SELLAISIA AUTOJA MIELELLÄÄN OSTA - SIELLÄ NETISSÄ ON JOTAIN AUTOJA TARJOLLA, MUTTA NE OVAT KAIKKI AMERIKASSA JA JOS OSTAT SEN NIIN FIRMAT UITTAVAT NE SITTEN TÄNNE... NOITA AUTOJA EI OLE TUOTU TÄNNE LAINKAAN VIRALLISEN MAAHANTUOJAN KAUTTA JOTEN NIISSÄ EI OLE EU-TYYPPIHYVÄKSYNTÄÄ JNE.
OLEMME YHDELLE KAVERILLE BOSNIAAN YHDEN TUOLLAISEN TOIMITTANEET MUTTA SE OLI SELLAISESTA LÄHTEESTÄ JOSTA USKALSIMME OSTAA JA KAVERILLA OLI AIKAISEMPIA KOKEMUKSIA SELLAISESTA JA SUOMEEN VIENNISTÄ...
VOIMME TOKI AIKANAAN KATSOA JOS JOTAIN SELLAISTA LÖYTYY, MUTTA TÄSSÄ VAIHEESSA VOISIN KUTSUA TUOTA "MISSION IMPOSSIBLE" - ELI JOSKO JOKU VÄHEMMÄN EKSOOTTINEN AUTO TULEE MIELEEN NIIN SELLAISTA MIELUUMMIN KATSELISI NIIN SAATAISIIN TYYTYVÄINEN ASIAKAS - JOKA EI VÄLTTÄMÄTTÄ TOTEUDU TUOLLAISEN MUSTANGIN KANSSA KOSKA SIINÄ TULEE VARMASTI ONGELMIA SUOMEENREKISTERÖINNIN KANSSA AIKANAAN JA SITTEN VIELÄ NUO ITSEKIN MAINISEMASI MAHDOLLISTEN VIKOJEN KORJAUS JA IHAN NORMAALI HUOLTOASIATKIN...
T: XXXXXXX
Ja jotta ei menisi mainostamiseksi, yhteyttä voi ottaa sähköpostilla simppa00@jippii.fi
-S-
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Onko fasse kattellut taxfree läyhyjä nettiautosta?
http://www.nettiauto.com/listAdvSearchF ... find_agent]
Jos joku noista natsaisi niin osa on Suomessa joten pääsee tyyppään.
--------
Sori, en osannut lyhentää tuota linkkiä koska siellä on [] hakasulkeet sisällä...
http://www.nettiauto.com/listAdvSearchF ... find_agent]
Jos joku noista natsaisi niin osa on Suomessa joten pääsee tyyppään.
--------
Sori, en osannut lyhentää tuota linkkiä koska siellä on [] hakasulkeet sisällä...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3