-95 5.0 gt +turbo??

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Cosander
Aktiivi
Viestit: 80
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 10:50

Viesti Kirjoittaja Cosander »

Siis mulla ei ole vielä muutos katsastettu, mut ahdin tulee luultavasti oleen
Powerdyne.
Ja en tiedä vielä leimaamisesta miten tehdään mut kilpiin kyl yritetään laittaa ja auto on vähäpäästöinen.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Cosander kirjoitti:9psi ahdin eli noin 0.6bar
Missä vehkeis tollasta lootaa on? 4R70W
Mitähän toi vakio AODE loota kestää?
Onkohan kuinka kova homma muuttaa manuaaliksi? Mikä loota manuaalina? Ja kunpikohan noista on arvokkaampi? Itellä ei ole mitää hinta tietoo näistä loodista, kun ei ole ikinä tarvinnut näitten kans leikkiä.
4R70W laatikko löytyy -96 ja uudempien V6 koneiden perästä. 3.8 ja 4.2 kutosen perästä laatikko käy 5.0 koneen perään. 4.2 on sisuskaluiltaan vastaava mitä kasin perässä oleva, jonka pitäisi kestää noin 450 hepan tehot. Mussen 3.8 koneisen laatikkossa on yhdessä pakassa levy vähemmän mitä tossa 4.2 mallissa, en vaa nyt muista että mikä pakka. 4.2 löytyy ainakin F150 pikapista. Jos tollasen laatikon laitat, pitää sitä ohjaamaan laittaa Baumann engineeringin boksi. Eli ei käy bolt on vanhemman AODE:n tilalle.

Manuaaliksi jos alat muuttamaan, pitää vaihtaa tietysti se laatikko, sen johtosarja, ruiskuboksi ja polkimet. Ahdetun koneen perään ei kannata laittaa perus T5-manuaalia, vaan tremec tai jokin muu paremmin tehoa kestävä.

Hommalle tulee hintaa kuinka tahansa sitten tekeekin. Noita uudempia automaattilaatikoita ei juuri Suomessa ole tarjolla ja Baumannin boksi kustantaa reilut 400 taalaa. Manuaaliin saa varata pari tonnia ja muut puuttuvat hilut päälle.
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Viesti Kirjoittaja 91GT »

kannattaa lueskella esim corralin tai stangnetin foorumeilta kokemuksia noista eri ahtimista. Toi Powerdyne/Ford racing ahdin on ilmeisesti huollettava sillon tällön. Vaihtaa lakerit ja hihna, ne kun ei ole kovin halpoja. Riippuu tietysti kuinka rankasti autoa polkee ja on varmaan niin että se 9psi:in ahdoilla on vielä huonompi kestäämään koin 6psi:in kanssa.

http://www.arb.ca.gov/msprog/aftermkt/d ... mquery.php
Tuolta tosiaan saa päästötodistuksia kun on vaan se kodi tiedossa. Vortech:iin löytyy kanssa paprut molempiin setteihin ~5-6psi ja ~8-10psi sekä foxiin että uudempiin. Tietysti kannattaa ensin varmistaa asiantuntevalta konttorilta.
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Toi prochargerin lappu näyttäis samalta,jonka sporttiautosta lunastin
rahalla.Luulis silloin muutkin kelpaavan täällä nykyään? :dance1:
SlinKY
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 01:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja SlinKY »

ac5. Mitä maksoit siitä lapusta ?
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

laput

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

ainakin minä löysin Prochargerin laput netistä....
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eve »

91GT kirjoitti:kannattaa lueskella esim corralin tai stangnetin foorumeilta kokemuksia noista eri ahtimista. Toi Powerdyne/Ford racing ahdin on ilmeisesti huollettava sillon tällön. Vaihtaa lakerit ja hihna, ne kun ei ole kovin halpoja. Riippuu tietysti kuinka rankasti autoa polkee ja on varmaan niin että se 9psi:in ahdoilla on vielä huonompi kestäämään koin 6psi:in kanssa.

http://www.arb.ca.gov/msprog/aftermkt/d ... mquery.php
Tuolta tosiaan saa päästötodistuksia kun on vaan se kodi tiedossa. Vortech:iin löytyy kanssa paprut molempiin setteihin ~5-6psi ja ~8-10psi sekä foxiin että uudempiin. Tietysti kannattaa ensin varmistaa asiantuntevalta konttorilta.
No meillä ei ole ainakaan vielä ollut mitään ongelmia tuon Powerdynen ahtimen kanssa(6psi). Et en tiedä mikä on sit iso tai pieni huoltoväli? Auto on kuitenkin joka päiväisessä ajossa ollut n.1,5vuotta, myös talvella...
Hyvin toimii pelkällä ahdinsarjalla, eikä vakiotekniikkaa muuteltu alkuun juuri nimeksikään. Peltisarjat, 255lb bensapumppu ja bbk:n 2,5"putkisto katteineen siihen vaihdettiin samalla. Meni silloin vartin 13,7 ja jotain 161km/h:n loppareita.
Tyytyväinen?! Kyllä. :D
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Tais olla 80,-Eipä silloin löytynyt,vaikka kuin kyseltiin ja kaiveltiin.Mut tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :hattuwhee: No onhan noissa ne
sporttisen jannen isot leimat mukana :lol:

Suurin ongelmien aiheuttaja remmiahtimien kanssa yleensä ylikierroksille ajo!Ei juurikaan kestä enempää mitä annettu ohjearvoksi :!:
SlinKY
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 01:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja SlinKY »

Niin tosta olen kans kuullut että se on remmiahtimen haitta. Missäs vaiheessa alkaa oleen kriittiset kierrokset ahtimen terveyttä silmällä pitäen?
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Valmistajan antaman arvon ylittäminen,toisissa vähän ennen ja paremmissa vähän sen jälkeen :wink: Itellä ei toi prochargeri tykännyt
tollasesta dumppiventtiilistä.Rupes pitää matalilla kierroksilla aika
säksätystä ahtimella,sekä seoksia ei saannut tyhjäkäynnillä,eikä alakierroksilla oikeisiin arvoihin.
Paha-Heikki
Hiljaisempi
Viestit: 15
Liittynyt: 09 Syys 2006, 13:30

Viesti Kirjoittaja Paha-Heikki »

SlinKY kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... from=@yto=

djcombo tossa ainaki olis heti yks suomenkilvissä oleva ahdettu mustang. Eikös noi 4.6l ole myös vähäpäästöisiä? Että eiköhän niitä ahtimia saa niihin kun vaan laittaa.
mitäs porukka mieltä muuta tuosta värkistä? tuli käytyä vilkasee tota, eikä sitä ainakaan ollut penkitetty. Eli riittäneekö katsastukseen se vortechin lappu? ahtoa oli se 10psi.
Mikäs on kun ei mene kaupaksi, liian kallisko?
beer, trucks & rok'nä'rol
SlinKY
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 01:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja SlinKY »

Paha-Heikki. Soittelin tosta autosta joskus ja ne väitti ettei katsastuksen kanssa ole ollut koskaan ongelmia. Eli eipä sun varmaan mitää lappuja tartte hommailla, jos auto kerran on ennenkin katsastettu ja läpi mennyt. Kallishan se toki on. Melkein saat halvemmalla jos itse rakennat samanlaisen paketin. Tosin sitten tulee paljon paperihommia...
Paha-Heikki
Hiljaisempi
Viestit: 15
Liittynyt: 09 Syys 2006, 13:30

Viesti Kirjoittaja Paha-Heikki »

SlinKY kirjoitti:Paha-Heikki. Soittelin tosta autosta joskus ja ne väitti ettei katsastuksen kanssa ole ollut koskaan ongelmia. Eli eipä sun varmaan mitää lappuja tartte hommailla, jos auto kerran on ennenkin katsastettu ja läpi mennyt. Kallishan se toki on. Melkein saat halvemmalla jos itse rakennat samanlaisen paketin. Tosin sitten tulee paljon paperihommia...
aikaa ei ole kyllä oikeen itse rakentaa vakiosta. Ja oli tohon koneeseen kuulemme 8k€ laitettu, ja toki kaikkea muutakin...
beer, trucks & rok'nä'rol
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

aikaa tarvitaan...

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

joo kyllä on hyvä varata piiiiiiiiiiiiitkääää pinnaa ja aikaa kun jos meinaa osia tilata ahdettuun mosaan ... on tässä jo kesä ooteltu takomäntiä ja kiertokankia jenkkilästä.... kun tekeevät tilauksesta suoraan = ei oo hyllyssä :( valmiina -- mutta saa kuitenkin just sellasen koneen kun itse haluaa :lol: eli mulla tulee talven aikana koko auto uusiksi rakennettuu alusta ja moottori remmiahtimella -- vaikka on siis vähäpäästöinen ja 1995 mallia....
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
SlinKY
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 01:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja SlinKY »

Joskus puhuttiin tälläkin palstalla että ei niitä remmiahtimia saa lailliseksi vähäpäästöisiin autoihin. Mutta kyllä niitä näkyy olevan vähän yhdellä jos toisellakin laillisena. Hermoja ja rahaahan se varmaan kysyy kun alkaa semmosta projektia tekemään.
Vastaa Viestiin