Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
eli mulla rupesi tuo gen-valo palamaan tuossa kojetaulussa.
Manuaali kertoo, että vähän ajan päästä akku menee tyhjäksi ja sen jälkeen auto ei enää liiku
Voikos noita latureita korjata/huoltaa, jotain hiilien vaihtoa esim. vai onko vaan parasta/helpointa hommata uusi laturi!
Ja saakos tällaiseen museo vehkeesi uusia tuon laturin noin vaan
Itse vaihtaisin koko laturin, mutta kyllähän niihin osiakin saa... säädin, hiilisilta, diodit, jotain heloja... muuta ei voi sitten vaihtaa. Uusi tai tehdaskunnostettu on mun mielestä parempi vaihtoehto. Voi sitten kaikessa rauhassa vaikka purkaa vanhan laturin ja tutustua siihen tarkemmin.
Mustang GT -88 "Mustikki" Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt" Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Jännitteensäädin voi olla rikki, kärjet palaneet kiinni toisiinsa.
Voi yrittää avata kärkiä ja puhdistaa niitä. Jos asentaa uuden säätimen tai
laturin niin ne täytyy polarisoida ensin, muuten hajoavat uudestaan.
Polarisoinninssa jännitteensäätimen fied-johto ja battery-johtoja
yhdistetään pari kertaa toisiinsa. Sytytysvirta oltava kytkettynä pois.
Tämä tietysti tasavirtasysteemissä.
Foxy Lady kirjoitti:Itse vaihtaisin koko laturin, mutta kyllähän niihin osiakin saa... säädin, hiilisilta, diodit, jotain heloja... .
Eipä muuten ole diodia ja hiilisiltaa tasavirtalaturissa...hiiliä tosin noihin löytyy.
Itse sain tehdaskunnostetun laturin ja uuden säätimen täällä jkylässä Tarvikehaussi nimisen pajan kautta. Meni muuten akun oikosulun takia
%@$kaksi.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.