67'-68' Fastback

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Fastback kirjoitti:
dj-jaycee kirjoitti:Autosta tulee aikanaan sitten ELEANOR, sanoivat muut mitä tahansa. Muutenkaan en halua raiskata hyväkuntoista yksilöä vaan ostan vähän huonomman. :duunari:
Miksi et osta valmista Eleaoria. Ei tarvi puristella palleja ruostetöissä, ei tarvi ladata 20.000 Eleanor palikoihin + kymppitonnia lukemattomaan pikkuhileeseen + min. 10.000 voimalinjaan.
Niinpä. Mutta onhan rakentamisessa juuri tuo harrastamisen sielu. Tässä tapauksessa kuin muissakin on hyvä tehdä pientä budjettia tulevasta. Eikä tuo Fastbackin arvio kauaksi mennyt.

Before Angelina Jolie was associated with the car one could usually find fastbacks in fair condition priced a couple thousand dollars above a coupe bodystyle in comparable condition. Nowadays the few fastbacks that make it to a public classifieds listing are in the range of $8000-$10,000 above coupe pricing. It is absolutely ridiculous and unfortunately there is no end in sight because deep-pocketed buyers are willing to pay these prices. After all, what is $10,000 when you may be spending another $60,000 on a full Eleanor-like restoration?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

67-68 FB:tä etsivälle tiedoksi, että on niitä enemmän tehty kuin montaa muuta mallia, osviittaa antakoot Usan myyntimäärät.

Vuosimalli Korimalli Myyntimäärät USA
65-68 HT 815567
67-68 HT 569090
69-70 HT 233084
71-73 HT 220273
69-70 FB 208991
65-66 avo 158702
71-73 FB 140357
67-68 FB 106733
65-66 FB 100953
67-68 avo 65924
71-73 avo 22704
69-70 avo 21266
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Mielenkiintoinen on tuo Arton luettelo.
Taitaa vaan vahvistaa tuon Jyrin lainaman tekstin paikkansapitävyyden ns. Eleanorbuumin vaikutuksesta nimenomaan 67-68FB:n suhteen.


Ymmärtääkseni siellä maksettiin suht koviakin rahoja erittäin hyväkuntoisista yksilöistä. Niistä oli helpommalla, nopeammalla ja ennenkaikkea kustannustehokkaammalla tavalla saada autoja nopeasti myyntiin, =voiton maksimointi.

Ei ne rodimiehetkään sattumalta hyväkuntoisia museopelejä projekteihinsa etsi. Tarpeeks on vaivaa, vaikka lähtökohta olis kuinka hyvä, jääpähän niitä epämiellyttävimpiä (lue: hitsaus) työvaiheita pois.



Onkohan muuten DoF:llä ollut samoja "elluvaikutuksia" moparpuolella?
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
Esaleeni 27
Addikti
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Heinä 2004, 01:43
Auto: Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 2010
Chevy hot-rod 30
Chrysler 04
Chevy 6.6 2010
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Esaleeni 27 »

Mustang 1964½-2003 kirjasta sain 65-66 fastback 112777 kpl ja 67-68 fastback 113623 kpl. Tuossa vissiin oli sitten kaikki (export autot)

Samoin street race 1/94 lähde ford motor company,olen muunlaisiakin valmistusmääriä kyllä nähnyt.

Sehän on meidän kannalta hyvä kun sämppäävät noita eleanoreiksi ja bulliteiksi.

Loppupelissä sitten noilla alkuperäiskuntoisilla ja lähes alkuperäiskuntoisilla hinta senkun nousee.

Hinta määräytyy paljon haluttavuuden ei välttämättä valmistusmäärien mukaan.

Meidän auton kohdalla aika jännä juttu,että manuaaleja tehty paljon vähemmän kuin automaatteja.

Yleensä kuitenkin roimasti toisinpäin.
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTM »

Musse 27 kirjoitti:
Sehän on meidän kannalta hyvä kun sämppäävät noita eleanoreiksi ja bulliteiksi.

Loppupelissä sitten noilla alkuperäiskuntoisilla ja lähes alkuperäiskuntoisilla hinta senkun nousee.
Meinaatkos, että Bullitt Muutokset tiputtavat auton hintaa? Varsinaisia muutoksia ei ole tarvis tehdä, vaan jättää ennen maalausta muutaman merkin reijän tekemättä ja laittaa alle American Racing Torquet. Jos iskee hillitön kaipuu tehtaan asuun, niin heittää maskiin kromit paikalleen ja tumppaa merkit kylkiin. Sitten vaan hakemaan MR-leimaa. Toki Eleanorin palauttaminen on aavistuksen työläämpää. Väitän pysytyväni palauttamaan oman Bullitt tekeleeni yhdessä illassa tehtaan asuun ulkoisesti ja sisustaltaan. Alusta on takuulla siinä kunnossa, että yksikään MR-ukko ei löydä napisemista.

Terveisin

nimimerkki "Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa" :wink:
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Esa vissiin meinas että mukava kun alkuperästen hinta nousee siinä Eleanorien ja Bullittien imussa. Mun mielestä se ei oo kyllä yhtää mukavaa kun mulla on 67 ht eikä fastback. :)
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

JXA-26 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Ei tarvi puristella palleja ruostetöissä
Tässä on se autoharrastamisen ilo ? Kun on itse tehnyt auton alusta lopuun, siihen kasvaa tunneside jollaista ei rahalla saa. :bang:
JXA-26 ja mexicon sanojen mukaan onhan siinä oma ilonsa rakentaakin, mutta olisi se mukavaa välillä ajaakin. Tässä on kohta 3 vuotta tehty tätä isokoppaa, rakentamisen iloa on piisannut joka vapaalle mitä on siunaantunut. Jumaleissa kun auto on valmis ja pääsee ekalle tyypitykselle niin multa varmaan aivoista katkee verisuoni tai iskee infarkti (mun tuurilla). Mun mielestä myös auton suunnittelu on yksi parhaista vaiheista, voimalinja, alusta yms.

Isolohko Eleanor on äkkiseltään aika helvetin kallis vehje, hieman halvemmalla rakennat '69 Boss 429 replican joko aidolla tai jälkituotanto boss isolohkolla. Shelby GT-500 replican tekee varmasti aikas samoihin mihin eleanorin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Esaleeni 27
Addikti
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Heinä 2004, 01:43
Auto: Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 2010
Chevy hot-rod 30
Chrysler 04
Chevy 6.6 2010
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Esaleeni 27 »

No joo niinhän se on bullittien kohdalla,niin kuin karin kans siitä puhuimmekin,mutta ne eleanorit sitten vähän vaikeampia :D :D :D

Hienoja autoja nekin,meilläkin oli 1 sellainen hiuskarvanvarassa.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Fastback kirjoitti:Joo pojilla & tytöillä on hauskaa, pysyyhän dj:n topic ylhäällä ilman nostatuksia, mutta sitä varten tuolla on Yleistä Jorinaa palsta. Enivei, tässä "hyvä rojekti" e:bayltä... kiikutat Rokin hoiviin ja sulla on Eleanor kohta käsissä.

Tässä vielä näitä ruotsin myyntipaikkoja:

http://www.usabil.nu
http://www.classiccars.se/
http://www.blocket.se
http://www.gbgperformance.se/
http://www.samlarbilar.se/
http://www.billstrom.nu/
http://www.americanmotors-cars.com/
http://www.jarudd.se/
http://www.hallsusabilar.se/
http://www.veteranborsen.com/
http://www.motorborsen.se/
http://www.autosite.se/klassiker/
http://www.gulabilen.com/
http://www.motorannonser.nu/
http://www.bilformedlingen.com/
http://www.traderamotor.com/
http://www.bytbil.com/
http://www.usautomotive.se/bilar.html
http://www.bilagenten.se/
http://www.westside-ab.com/
http://www.dreamcars.se/
http://www.fernevaldsusabilar.com/

Kiitos näistä linkeistä. Tuossa ebayn mussessa näyttää hommaa riittävän. :roll-roll:

Löysin muuten yhden kaverin, joka on mun hyvän ystävän vanha tuttu ja tuo jatkuvasti tavaraa Amerikasta Suomeen, joten hän lupasi tuoda minulle 67' FB:n suoraan Amerikasta. :D Lupasi myös etsiä käsiinsä sopivia vaihtoehtoja ja lähettää kuvia autoista sähköpostilla.
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

dj-jaycee kirjoitti:kaverin, joka on mun hyvän ystävän vanha tuttu ja tuo jatkuvasti tavaraa Amerikasta Suomeen, joten hän lupasi tuoda minulle 67' FB:n suoraan
Ei millään pahalla, mutta et sitten viime kerrasta oppinu mitään, jos ei muuta niin odotusten suhteen?

Eikös nuo moderaattorit muten ole sitä varten, että vouhotuksia siistitään ja siirrellään asiattomuuksia omiin ketjuihin toisaalle.
nimim. itsekkin osallistunut...
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
Yellow Devil
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Tikkurila

Lisää löylyä...

Viesti Kirjoittaja Yellow Devil »

Bullit ja Eleanor ovat nostatteneet 67-68 FB suosiota. Ja lisää tulee: katselin juuri DVD:ksi ilmestyneen uusimman Hurjapäät Tokio Drift. Sen loppukohtauksen varasti 67 FB Shelby väreillä. Kumman hyvin 67 FB laittoi kampoihin uudelle Nissan 350:lle!
Todella ilo katsoa, vaan ottaisivat muitakin hyviä Earlyjä filmille esim 65-66 tai 69 FB:t :!:
Pete
Aktiivi
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1964 Mustang HT
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pete »

http://www.classicmustang.com/index.htm

ja sieltä Mustang For Sale listasta 1968 Fastback projektiksi. Ei tulisi "raiskattua" ainakaan ihan originaali yksilöä :?

-Pete
BMW K1300R 2011
BMW 330 XI 2003
BMW M3 AVO 20??
Avatar
TomiKoo
Aktiivi
Viestit: 143
Liittynyt: 30 Touko 2004, 23:42
Paikkakunta: Lohja / Lieksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TomiKoo »

Piti hieraista silmiään hinnan suhteen...

Siitäpä projektia kevään ratapäiville!

Tomi
Suzuki DR 650 RSE -93
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

TomiKoo kirjoitti:Piti hieraista silmiään hinnan suhteen...

Siitäpä projektia kevään ratapäiville!

Tomi
Tarkoititko tätä? Ei taida olla enää projekti.

1965 Shelby GT350

One of Three used at the Carroll Shelby School of
High Performance Driving

#12256 - 1965 Shelby GT350 - One of Three - $1,150,000.

Nyt on hinnat kohdallaan!!!!
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin