foxiin remmiahdin setti, kokemuksia?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Vakio vaihteisto ei tule kestämään ton setin tuomaa lisä löylyä. Tuleepi sen verran rehvakkaasti lisää vääntöö.
razorass
Aktiivi
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Loka 2006, 11:55

Viesti Kirjoittaja razorass »

91GT kirjoitti:Vakio vaihteisto ei tule kestämään ton setin tuomaa lisä löylyä. Tuleepi sen verran rehvakkaasti lisää vääntöö.
Sitä on moni muukin sanonut, vielä en tosin ole törmännyt kehenkään jolla olisi oman käden kokemusta timmin laatikon rikkomisesta pelkällä väännöllä. Olen sen verran taulapää että en tahdo uskoa ennenkuin itse näen ;)

Ja jos hajoaa, niin hajoaa. Sitten täytyy hommata kestävämpi laatikko.
Ford Granada V8
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Kyllähän t5 aikamoista rääkkiä tuntuu kestävän, olihan mexico65:lla 410 vaparikonia ja oli kisaakin ajettu sillä laatikolla ja hyvinhän se kalajoellakin näytti mussemaanin rääkkiä kestävän

Kuva
Go tell Alice....
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

GT look kirjoitti:Se että hajottaako vääntö vakio laatikon, riippuu paljon sitä on. (1045nm)
Niin tai paljonko vääntöä lopulta saadaan. Teoria ei aina kohtaa käytäntöä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

GT look kirjoitti:
Mexico65 kirjoitti:
GT look kirjoitti:Se että hajottaako vääntö vakio laatikon, riippuu paljon sitä on. (1045nm)
Niin tai paljonko vääntöä lopulta saadaan. Teoria ei aina kohtaa käytäntöä.

Niin eihän noista moottorin väännöistä tiedä, kun noi lukemat on pyöriltä.
mutta tuskin on bolt-on ahdinpaketti ja kone perusfoordia kaikkine osineen.
Go tell Alice....
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Kyselin tolta Sporiauton jäbältä sita Procharger settiä niin muistaakseni vääntöö tulee 600-800nm.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Ei kylla tule edes kuuttasataa vakiokoneeseen remmin pulttaamalla. Viissataakin voi olla haave, mutta lahempana totuutta.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GTS »

Vee8 kirjoitti:Ei kylla tule edes kuuttasataa vakiokoneeseen remmin pulttaamalla. Viissataakin voi olla haave, mutta lahempana totuutta.
Joo vasta 4V modular Cobraan voi sada sen 500 välijäähdyttimellä ja pakoputkistolla Bot Onina. Melko kovan työn takana oli saada siitä nousemaan vajaaseen 600 heppaan. Mutta hyvin on T45 painavammassa SN:ssä sen kestänyt.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
razorass
Aktiivi
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Loka 2006, 11:55

Viesti Kirjoittaja razorass »

Ensi viikolla pääsee ehkä jo penkittelemään. Sitten saadaan ihan faktaa mitä tollasesta lähes vakiosta 89'gt:stä irtoaa ilman ahtoa ja ahdon kanssa. Toi p-1sc sarja on välijäähdyttimellinen versio. Mitä noita vastaavia kombinaatioita on bittiavaruudessa vastaan tullut niin aika kovia lukuja tuntuu irtoavan.
Ford Granada V8
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Bittiavaruudessa liikkuu jos mita, mutta odotan todella mielenkiinnolla tuloksia. Omallakin hankintalistalla tuo lisailmapumppu ois. Mutta alusta vaatii viela hiukan huomiota ennen tuota.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
HighPsi5O
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Los Angeles, California

Viesti Kirjoittaja HighPsi5O »

Ilmoittele vaan sitten miten paljon poweria siita irtoaa..

Mulla on kanssa komerossa valmiina Prochargu 3-core kuulerilla, 42lbs suuttimilla, PRO-M Universalilla jne. jne. Paketin aikaisempi omistaja jarrutti omasta melko vakiosta 98 GT:sta 375rwhp tolla setilla. Mulla on vahan extraa kertynyt moottoriin kiinni, joten ehka samoihin ainakin paasee ja vahan vahemmalla paineella. Toi taisi olla 14psi:lla mitattuna mika on kuitenkin kohtuu huono tulos..

Myohemmin tulee sitten DSS:n alakerta ja portatut PI-kannet.
- 1998 GT Convertible - Procharged and 6-Speeded
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Sitä on moni muukin sanonut, vielä en tosin ole törmännyt kehenkään jolla olisi oman käden kokemusta timmin laatikon rikkomisesta pelkällä väännöllä. Olen sen verran taulapää että en tahdo uskoa ennenkuin itse näen ;)

Ja jos hajoaa, niin hajoaa. Sitten täytyy hommata kestävämpi laatikko.[/quote]

Tai sitten vaan suurin osa on vaihtannut lootan heti kestävämmäksi!Joskus tulee loppupeleissä halvemmaksi.Esim.kytkinakseli sopivasti
poikii,hajoo sit muutakin.Kestännee ahdetun VAKIO koneen tehot
katukäytössä?500NM arvaus täältäkin.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Vakio T5 kestää yllättävän paljon. Sopivana sulakkeena toimii kuitenkin takarenkaat, ellei leveitä sliksejä alle laita. Silloinkin voidaan laatikon kestoa pidentää jos penkin ja ratin välistä löytyy jotain järkeä.
Tosin nuo remmi-, ruuvi ja pakokaasuahtimilla varustetut katuautot ovat loistaneet poissaolollaan noista erilaisista ratatapahtumista, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Eikä Suomessa yleisissä tapahtumissakaan ole pitkälle päästy kuin vapaasti hengittävillä moottoreilla. Taitaa, askit ja autot hajota jo Esson baarissa kahvi kupin ääressä, jotkut saattaa päästä jopa nakki kioskille kumia polttamaan.
Mutta onhan kavereita joilla metrinen ratakiskokin vääntyy hetken pyörittelyssä.

Kaikkea ei pidä ottaa vakavasti.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Mexico65 kirjoitti:Vakio T5 kestää yllättävän paljon. ...jos penkin ja ratin välistä löytyy jotain järkeä...
...Mutta onhan kavereita joilla metrinen ratakiskokin vääntyy hetken pyörittelyssä...
HEI !?!?! Tunnistin juurikin itseni... :oops: heh. Terveisiä vaan vaihdekepille !
Taitaa foxeissa kardaanin ristikot antautua voiman edessä helpommin kuin kunnossa oleva laatikko. Laatikosta kun akseli katkeaa, loppuu vain veto. Kardaanista poksuu ristikko... hyvää yötä. :lanssi:

Esim. 1: Eturistikko hajoaa 6000rpm / 130km/h = laatikko halki, rattaat kadulla, startti halki, lohkosta laatikon kiinnikkeet irti, laatikko öljyt takarenkaiden alle... pysy kumminkin tiellä.
Esim. 2: Eturistikko hajosi sprint Nissanista täydestä laulusta, etupää tökkäsi maahan käytyään ensin kurkkaamassa kapiinissa, kummasti oli tasaiselle tielle ilmestynyt jostain hyppyri... Kardaani löytyi kahden tunnin etsinnän jälkeen.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Niin...Pitäis ehkä yleisemmin käyttää, sitä alle 12sekan autoissa pakollista, kardaanin turvasilmukkaa. Vois autta vaikei 12sekkaa alittuisikaan.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin