foxiin remmiahdin setti, kokemuksia?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Homer65 kirjoitti:Niin...Pitäis ehkä yleisemmin käyttää, sitä alle 12sekan autoissa pakollista, kardaanin turvasilmukkaa. Vois autta vaikei 12sekkaa alittuisikaan.
67:aan sellasen kesällä ruuvasin... Silmukka on sen verran halpa sijoitus siihen verrattuna mitä hajonnut kardaanin ristikko voi saada aikaan.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

musse67 kirjoitti:
Homer65 kirjoitti:Niin...Pitäis ehkä yleisemmin käyttää, sitä alle 12sekan autoissa pakollista, kardaanin turvasilmukkaa. Vois autta vaikei 12sekkaa alittuisikaan.
67:aan sellasen kesällä ruuvasin... Silmukka on sen verran halpa sijoitus siihen verrattuna mitä hajonnut kardaanin ristikko voi saada aikaan.
Olisko tosta asennuksesta/silmukasta kuvaa heittää...?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
razorass
Aktiivi
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Loka 2006, 11:55

Viesti Kirjoittaja razorass »

Ahdinsarja olis nyt olohuoneen lattialla, muut projektit painaa vaan sen verran päälle että asennus jää varmaan ensi viikkoon.

Mulla on kerran pettänyt eturistikko 120km/h vauhdissa -> kytkinkoppa poikki, laatikon häntä poikki, startti halki.. tuuria oli sen verran että kardaanin etupää kiilautui yokea vasten eikä tippunut tiehen. Sen jälkeen on kardaanit sitten kestäneetkin.

Niin ja kovaahan pystyy ajamaan laatikkoa rikkomattakin.
Ford Granada V8
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

GTS kirjoitti:
Vee8 kirjoitti:Ei kylla tule edes kuuttasataa vakiokoneeseen remmin pulttaamalla. Viissataakin voi olla haave, mutta lahempana totuutta.
Joo vasta 4V modular Cobraan voi sada sen 500 välijäähdyttimellä ja pakoputkistolla Bot Onina. Melko kovan työn takana oli saada siitä nousemaan vajaaseen 600 heppaan. Mutta hyvin on T45 painavammassa SN:ssä sen kestänyt.
Laitoin tämän jo toiseen topiciin, mutta laitetaan tähänkin ettei jää huomaamatta:

Kappas kehveliä...hyvänä pidetyn Engine Analyzer Pro:n demoversio on lukittu niin että vain yhtä moottoria voi rakennella.....FORDIN 302 4V:tä! :jippii:

Kaverilla on tästä virallinen (=maksettu) versio, 351C:n suunnittelussa osoittautui sangen asialliseksi softaksi:

http://www.performancetrends.com/progra ... zer-32.exe (7.3MB)

Linkki sivulle:
http://www.performancetrends.com/download.htm#ea3

"Some specs are locked in for a stock 302 4V engine from a stock Mustang 5.0L, but you can change intake system, exhaust system, cam specs, operating conditions and more. Check out the hundreds of example heads, cams, superchargers, carbs, we've got preloaded, or use your own specs. Lots of new features"
Kuva
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Make67 kirjoitti:Olisko tosta asennuksesta/silmukasta kuvaa heittää...?
Parempaa ei tähän hätään löytynyt.

http://www.ponikorjaamo.com/ja67/lenkki.jpg

Lenkki on Summitin yleismalli hieman muokattuna.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Ote Roadsport sääntökirjasta:

18. Kardaanisuoja

Mikäli autossa on pituussuuntainen kardaaniakseli, on kardaanitunneli varustettava turvallisuusrenkaalla, joka on enintään 150 mm:n etäisyydellä etummaisesta kardaaninivelestä ja joka on valmistettu vähintään 5 mm paksusta ja 50 mm leveästä teräslevystä

Yleensä auton rakentajat taivuttelevat nuo turvallisuusrenkaat itse mainitun vahvuisesta tai vahvemmasta materiaalista. Turvallisuusrenkaan sijainti enintään 150 mm etummaisesta kardaaninivelestä on suoja kuljettajalle, ettei kardaani tule kabiiniin juuri kuskin kohdalta. Kiihdytys autojen säänöissä mainitaan myös kardaanilenkki. Mutta sen sijainnista ja vahvuudesta en löytänyt mainintaa.

Ote: FHRA KIIHDYTYSAJON KESKEISIMMÄT SÄÄNTÖMUUTOKSET 2005

STREET JA STREET BRACKET
• Kaikissa 13.99 ja nopeimmissa kardaaniakseleilla varustetuissa autoissa, joissa slicksit/katuslicksit ja
11.49 ja nopeimmissa katurenkaillisissa autoissa, tulee olla kardaanilenkki
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

no eipä sitte pääse 67:lla ajamaan roadsporttia. :) Putkisto menee sen verran lähellä lattiaa ja kardaania, että lähemmäs etuniveltä ei saanu sopimaan.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Make67 kirjoitti:
musse67 kirjoitti:
Homer65 kirjoitti:Niin...Pitäis ehkä yleisemmin käyttää, sitä alle 12sekan autoissa pakollista, kardaanin turvasilmukkaa. Vois autta vaikei 12sekkaa alittuisikaan.
67:aan sellasen kesällä ruuvasin... Silmukka on sen verran halpa sijoitus siihen verrattuna mitä hajonnut kardaanin ristikko voi saada aikaan.
Olisko tosta asennuksesta/silmukasta kuvaa heittää...?
Löytyy tästähttp://www.fhra.fi/sites/fhra/save/saanto2006.pdf
Olisko ollu sivut 178-179.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

musse67 kirjoitti:
Make67 kirjoitti:Olisko tosta asennuksesta/silmukasta kuvaa heittää...?
Parempaa ei tähän hätään löytynyt.

http://www.ponikorjaamo.com/ja67/lenkki.jpg

Lenkki on Summitin yleismalli hieman muokattuna.
Juuri kun luuli että oma peli on kohta hieno niin äijä kyykyttää kuvalla hienon auton pohjasta....
1966 HT 347 Stroker
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Eikös muuten tuollainen edessä oleva X-putkikin jonkin verran probleemaan auta, ei ainakaan tökkää putki maahan kovin herkästi? Niinkuin Musse67:lläkin tuossa autossaan on, vaikkakin ei kuvassa näy ja rosteri-Magnaflowt häikäisee silmiä... 8)
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

GT-350 kirjoitti:Eikös muuten tuollainen edessä oleva X-putkikin jonkin verran probleemaan auta, ei ainakaan tökkää putki maahan kovin herkästi?
Kun se kepukka päättää lähteä omille teilleen, sillä on kohtuullisesti sivuttais voimia ! Ei siinä pakoputket pitele.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

JXA-26 kirjoitti:
GT-350 kirjoitti:Eikös muuten tuollainen edessä oleva X-putkikin jonkin verran probleemaan auta, ei ainakaan tökkää putki maahan kovin herkästi?
Kun se kepukka päättää lähteä omille teilleen, sillä on kohtuullisesti sivuttais voimia ! Ei siinä pakoputket pitele.
Maahan se ei pääse putoamaan jos on x-putki ja ristinvel hajoaa. Vauhdissa irtoava kardaani hakkuutta kardaanitunnelin uuteen uskoon ja on muuten leveä tunneli sen jälkeen. Peltitöitä tulee. Lenkkien laittaminen käy kädettömältä apinaltakin varsinkin jos ostaa valmiit lenkit. Summitin sivuilta löytyy lenkkejä 20-30 USD kpl hintaan. Halpa vakuutus.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Fastback kirjoitti:
JXA-26 kirjoitti:
GT-350 kirjoitti:Eikös muuten tuollainen edessä oleva X-putkikin jonkin verran probleemaan auta, ei ainakaan tökkää putki maahan kovin herkästi?
Kun se kepukka päättää lähteä omille teilleen, sillä on kohtuullisesti sivuttais voimia ! Ei siinä pakoputket pitele.
Maahan se ei pääse putoamaan jos on x-putki ja ristinvel hajoaa. Vauhdissa irtoava kardaani hakkuutta kardaanitunnelin uuteen uskoon ja on muuten leveä tunneli sen jälkeen. Peltitöitä tulee. Lenkkien laittaminen käy kädettömältä apinaltakin varsinkin jos ostaa valmiit lenkit. Summitin sivuilta löytyy lenkkejä 20-30 USD kpl hintaan. Halpa vakuutus.
älä nyt ainakaan mene ostamaan lenkkejä , äkkiä ne tehdään sulle itekkin 8)
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

ja mikä lohko tossa sun pikkukuvassa on :shock:
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Galaxie61 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:
JXA-26 kirjoitti: Kun se kepukka päättää lähteä omille teilleen, sillä on kohtuullisesti sivuttais voimia ! Ei siinä pakoputket pitele.
Maahan se ei pääse putoamaan jos on x-putki ja ristinvel hajoaa. Vauhdissa irtoava kardaani hakkuutta kardaanitunnelin uuteen uskoon ja on muuten leveä tunneli sen jälkeen. Peltitöitä tulee. Lenkkien laittaminen käy kädettömältä apinaltakin varsinkin jos ostaa valmiit lenkit. Summitin sivuilta löytyy lenkkejä 20-30 USD kpl hintaan. Halpa vakuutus.
älä nyt ainakaan mene ostamaan lenkkejä , äkkiä ne tehdään sulle itekkin 8)
Hep, mulle yksi/yhet lenkit!!! Onnistuuko?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Vastaa Viestiin