67:aan sellasen kesällä ruuvasin... Silmukka on sen verran halpa sijoitus siihen verrattuna mitä hajonnut kardaanin ristikko voi saada aikaan.Homer65 kirjoitti:Niin...Pitäis ehkä yleisemmin käyttää, sitä alle 12sekan autoissa pakollista, kardaanin turvasilmukkaa. Vois autta vaikei 12sekkaa alittuisikaan.
foxiin remmiahdin setti, kokemuksia?
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Olisko tosta asennuksesta/silmukasta kuvaa heittää...?musse67 kirjoitti:67:aan sellasen kesällä ruuvasin... Silmukka on sen verran halpa sijoitus siihen verrattuna mitä hajonnut kardaanin ristikko voi saada aikaan.Homer65 kirjoitti:Niin...Pitäis ehkä yleisemmin käyttää, sitä alle 12sekan autoissa pakollista, kardaanin turvasilmukkaa. Vois autta vaikei 12sekkaa alittuisikaan.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ahdinsarja olis nyt olohuoneen lattialla, muut projektit painaa vaan sen verran päälle että asennus jää varmaan ensi viikkoon.
Mulla on kerran pettänyt eturistikko 120km/h vauhdissa -> kytkinkoppa poikki, laatikon häntä poikki, startti halki.. tuuria oli sen verran että kardaanin etupää kiilautui yokea vasten eikä tippunut tiehen. Sen jälkeen on kardaanit sitten kestäneetkin.
Niin ja kovaahan pystyy ajamaan laatikkoa rikkomattakin.
Mulla on kerran pettänyt eturistikko 120km/h vauhdissa -> kytkinkoppa poikki, laatikon häntä poikki, startti halki.. tuuria oli sen verran että kardaanin etupää kiilautui yokea vasten eikä tippunut tiehen. Sen jälkeen on kardaanit sitten kestäneetkin.
Niin ja kovaahan pystyy ajamaan laatikkoa rikkomattakin.
Ford Granada V8
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Laitoin tämän jo toiseen topiciin, mutta laitetaan tähänkin ettei jää huomaamatta:GTS kirjoitti:Joo vasta 4V modular Cobraan voi sada sen 500 välijäähdyttimellä ja pakoputkistolla Bot Onina. Melko kovan työn takana oli saada siitä nousemaan vajaaseen 600 heppaan. Mutta hyvin on T45 painavammassa SN:ssä sen kestänyt.Vee8 kirjoitti:Ei kylla tule edes kuuttasataa vakiokoneeseen remmin pulttaamalla. Viissataakin voi olla haave, mutta lahempana totuutta.
Kappas kehveliä...hyvänä pidetyn Engine Analyzer Pro:n demoversio on lukittu niin että vain yhtä moottoria voi rakennella.....FORDIN 302 4V:tä!

Kaverilla on tästä virallinen (=maksettu) versio, 351C:n suunnittelussa osoittautui sangen asialliseksi softaksi:
http://www.performancetrends.com/progra ... zer-32.exe (7.3MB)
Linkki sivulle:
http://www.performancetrends.com/download.htm#ea3
"Some specs are locked in for a stock 302 4V engine from a stock Mustang 5.0L, but you can change intake system, exhaust system, cam specs, operating conditions and more. Check out the hundreds of example heads, cams, superchargers, carbs, we've got preloaded, or use your own specs. Lots of new features"

Parempaa ei tähän hätään löytynyt.Make67 kirjoitti:Olisko tosta asennuksesta/silmukasta kuvaa heittää...?
http://www.ponikorjaamo.com/ja67/lenkki.jpg
Lenkki on Summitin yleismalli hieman muokattuna.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Ote Roadsport sääntökirjasta:
18. Kardaanisuoja
Mikäli autossa on pituussuuntainen kardaaniakseli, on kardaanitunneli varustettava turvallisuusrenkaalla, joka on enintään 150 mm:n etäisyydellä etummaisesta kardaaninivelestä ja joka on valmistettu vähintään 5 mm paksusta ja 50 mm leveästä teräslevystä
Yleensä auton rakentajat taivuttelevat nuo turvallisuusrenkaat itse mainitun vahvuisesta tai vahvemmasta materiaalista. Turvallisuusrenkaan sijainti enintään 150 mm etummaisesta kardaaninivelestä on suoja kuljettajalle, ettei kardaani tule kabiiniin juuri kuskin kohdalta. Kiihdytys autojen säänöissä mainitaan myös kardaanilenkki. Mutta sen sijainnista ja vahvuudesta en löytänyt mainintaa.
Ote: FHRA KIIHDYTYSAJON KESKEISIMMÄT SÄÄNTÖMUUTOKSET 2005
STREET JA STREET BRACKET
• Kaikissa 13.99 ja nopeimmissa kardaaniakseleilla varustetuissa autoissa, joissa slicksit/katuslicksit ja
11.49 ja nopeimmissa katurenkaillisissa autoissa, tulee olla kardaanilenkki
18. Kardaanisuoja
Mikäli autossa on pituussuuntainen kardaaniakseli, on kardaanitunneli varustettava turvallisuusrenkaalla, joka on enintään 150 mm:n etäisyydellä etummaisesta kardaaninivelestä ja joka on valmistettu vähintään 5 mm paksusta ja 50 mm leveästä teräslevystä
Yleensä auton rakentajat taivuttelevat nuo turvallisuusrenkaat itse mainitun vahvuisesta tai vahvemmasta materiaalista. Turvallisuusrenkaan sijainti enintään 150 mm etummaisesta kardaaninivelestä on suoja kuljettajalle, ettei kardaani tule kabiiniin juuri kuskin kohdalta. Kiihdytys autojen säänöissä mainitaan myös kardaanilenkki. Mutta sen sijainnista ja vahvuudesta en löytänyt mainintaa.
Ote: FHRA KIIHDYTYSAJON KESKEISIMMÄT SÄÄNTÖMUUTOKSET 2005
STREET JA STREET BRACKET
• Kaikissa 13.99 ja nopeimmissa kardaaniakseleilla varustetuissa autoissa, joissa slicksit/katuslicksit ja
11.49 ja nopeimmissa katurenkaillisissa autoissa, tulee olla kardaanilenkki
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
no eipä sitte pääse 67:lla ajamaan roadsporttia.
Putkisto menee sen verran lähellä lattiaa ja kardaania, että lähemmäs etuniveltä ei saanu sopimaan.

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Löytyy tästähttp://www.fhra.fi/sites/fhra/save/saanto2006.pdfMake67 kirjoitti:Olisko tosta asennuksesta/silmukasta kuvaa heittää...?musse67 kirjoitti:67:aan sellasen kesällä ruuvasin... Silmukka on sen verran halpa sijoitus siihen verrattuna mitä hajonnut kardaanin ristikko voi saada aikaan.Homer65 kirjoitti:Niin...Pitäis ehkä yleisemmin käyttää, sitä alle 12sekan autoissa pakollista, kardaanin turvasilmukkaa. Vois autta vaikei 12sekkaa alittuisikaan.
Olisko ollu sivut 178-179.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Juuri kun luuli että oma peli on kohta hieno niin äijä kyykyttää kuvalla hienon auton pohjasta....musse67 kirjoitti:Parempaa ei tähän hätään löytynyt.Make67 kirjoitti:Olisko tosta asennuksesta/silmukasta kuvaa heittää...?
http://www.ponikorjaamo.com/ja67/lenkki.jpg
Lenkki on Summitin yleismalli hieman muokattuna.
1966 HT 347 Stroker
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Kun se kepukka päättää lähteä omille teilleen, sillä on kohtuullisesti sivuttais voimia ! Ei siinä pakoputket pitele.GT-350 kirjoitti:Eikös muuten tuollainen edessä oleva X-putkikin jonkin verran probleemaan auta, ei ainakaan tökkää putki maahan kovin herkästi?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Maahan se ei pääse putoamaan jos on x-putki ja ristinvel hajoaa. Vauhdissa irtoava kardaani hakkuutta kardaanitunnelin uuteen uskoon ja on muuten leveä tunneli sen jälkeen. Peltitöitä tulee. Lenkkien laittaminen käy kädettömältä apinaltakin varsinkin jos ostaa valmiit lenkit. Summitin sivuilta löytyy lenkkejä 20-30 USD kpl hintaan. Halpa vakuutus.JXA-26 kirjoitti:Kun se kepukka päättää lähteä omille teilleen, sillä on kohtuullisesti sivuttais voimia ! Ei siinä pakoputket pitele.GT-350 kirjoitti:Eikös muuten tuollainen edessä oleva X-putkikin jonkin verran probleemaan auta, ei ainakaan tökkää putki maahan kovin herkästi?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
älä nyt ainakaan mene ostamaan lenkkejä , äkkiä ne tehdään sulle itekkinFastback kirjoitti:Maahan se ei pääse putoamaan jos on x-putki ja ristinvel hajoaa. Vauhdissa irtoava kardaani hakkuutta kardaanitunnelin uuteen uskoon ja on muuten leveä tunneli sen jälkeen. Peltitöitä tulee. Lenkkien laittaminen käy kädettömältä apinaltakin varsinkin jos ostaa valmiit lenkit. Summitin sivuilta löytyy lenkkejä 20-30 USD kpl hintaan. Halpa vakuutus.JXA-26 kirjoitti:Kun se kepukka päättää lähteä omille teilleen, sillä on kohtuullisesti sivuttais voimia ! Ei siinä pakoputket pitele.GT-350 kirjoitti:Eikös muuten tuollainen edessä oleva X-putkikin jonkin verran probleemaan auta, ei ainakaan tökkää putki maahan kovin herkästi?

-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Hep, mulle yksi/yhet lenkit!!! Onnistuuko?Galaxie61 kirjoitti:älä nyt ainakaan mene ostamaan lenkkejä , äkkiä ne tehdään sulle itekkinFastback kirjoitti:Maahan se ei pääse putoamaan jos on x-putki ja ristinvel hajoaa. Vauhdissa irtoava kardaani hakkuutta kardaanitunnelin uuteen uskoon ja on muuten leveä tunneli sen jälkeen. Peltitöitä tulee. Lenkkien laittaminen käy kädettömältä apinaltakin varsinkin jos ostaa valmiit lenkit. Summitin sivuilta löytyy lenkkejä 20-30 USD kpl hintaan. Halpa vakuutus.JXA-26 kirjoitti: Kun se kepukka päättää lähteä omille teilleen, sillä on kohtuullisesti sivuttais voimia ! Ei siinä pakoputket pitele.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT