Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Ompas vakiossa hyvin paukkua?
Tehoa on enemmän mitä luvataan uutena ja vääntöäkin melkein sama kuin 6psi:n ahdetussa mutta muuten vakiossa 302:ssa?! Siis hyvä juttu sulle, toi on sellainen happy problem.
Pari vuotta vanha Dyno dynamics. Sen verran täytyy paljastaa ettei ollut visko eikä ilmansuodatin paikallaan tuossa vapari vedossa. Visko ei tosin ole paikallaan vieläkään eikä tule.
Siinä paljon puhutussa kilpailevassa 6psi sarjassa ei taida olla välijäähdytintä. ja taitaa ahdinkin olla moottoriöljylämmitteinen vai olenko väärässä? Mitäs se kuuma imuilma aiheuttaakaan?
Magic.. 9 psi ja full timing.. 14psi ja full timing.. Mikä ignition retard?
btw, Millä kierroksilla tuo vakio rajoitin aloittaa pätkimisen, 6250?
Mulla on naama jo kipeänä kun on tänään hymyilyttänyt niin paljon
Ymmärtääkseni tuossa on Map-anturi sytytyksen ohjausta varten, liekö mahdollista että ylipaine sotkee anturin toiminnan? Mitenköhän toimisi jos laittaisi takaiskuventtiilin Map-anturille menevään alipaineletkuun?
MAP-anturi löytyy vain MAF-mittaritomista, -88 ja vanhemmista autoista joissa sen tehtävä oli tunnustella alipainetta imusarjassa ja antaa tietoa EEClle joka sen perusteella osaa arvuutella seosta.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Piti käydä oikein tarkistamassa, oli vain jäänyt muistikuva että rintapellissä oli joku Map anturin näköinen purkki ja olihan siellä, mutta eipä tuohon alipainetietoa näytä tulevan. Mikä lie kapine.
Lisä spekulaatiota; Tulppien kärkiväliksi suositellaan 0,8-0,9mm, nyt siellä on 1,2-1,3mm. Täytyypi huomenna testata pienemmällä kärkivälillä.
Vaihdoin Nippon Denson tulpat 0,8mm kärkivälillä ja vakiota pykälää kylmemmällä lämpöarvolla. Hävisi kaikki röpötykset ja höpötykset. Nyt vetää raivolla yli kuuden tonnin ja toimii keskialueellakin paremmin.
Tänään on ollut siellä täällä jopa kuivat tiet ja koetin taas hiukan testailla kulkupuolta, Ykkönen on luonnollisesti täysin turha vaihde ja kakkosella alkaa piirtää kahta mustaa neljän tonnin jälkeen. Kolmosella ottaa vauhtia sen verta liikaa etten ole viitsinyt edes koettaa.
Millähän katsastus konttorilla olisi täälä helsingissä asian tuntevaa tietoa noista moottorin ahtamisen lupa asioista.Mustanggi on 76 mach 2 cid 302 onkohan aivan turhaa kuvitella jos ahtaisi tuon auton
Kyllähän vanhan mussen saa ahtaa siinä missä uudemmankin. On jopa huomattavasti helpompaa koska vanhemmissa ei tarvitse murehtia päästöistä ja yleensä vertailumoottoreitakin (=teho) löytyy mukavammin.
edit; Tosin 76' ei taida kovin tehokasta vertailukonetta löytyä.
Siirtopumppuna toimiva orkkispumppu ei jaksa tuottaa enää 14psi paineilla
tarpeeksi tavaraa vaan seos vetää pahasti laihalle yläkierroksilla.
Pumppu menee vaihtoon, sen jälkeen katsotaan minne vakio suuttimet todella riittää ja sitten nekin vaihtoon ja katsotaan minne 24lbs riittää.
500hp menee varmasti rikki.
Käytössä on nyt turvallisuussyistä vain n. 320kw koska sytytystä myöhäistettiin laihan seoksen takia.
Uskomatonta kuinka paljon tollasesta viidenlitran lossimoottorista saa tehoa irti ihan vakiosuuttimilla ja konetta avaamatta. I like.
Siirtopumppuna toimiva orkkispumppu ei jaksa tuottaa enää 14psi paineilla
tarpeeksi tavaraa vaan seos vetää pahasti laihalle yläkierroksilla.
Pumppu menee vaihtoon, sen jälkeen katsotaan minne vakio suuttimet todella riittää ja sitten nekin vaihtoon ja katsotaan minne 24lbs riittää.
500hp menee varmasti rikki.
Käytössä on nyt turvallisuussyistä vain n. 320kw koska sytytystä myöhäistettiin laihan seoksen takia.
Uskomatonta kuinka paljon tollasesta viidenlitran lossimoottorista saa tehoa irti ihan vakiosuuttimilla ja konetta avaamatta. I like.
olisko lappuja näyttää, olis kiva nähdä millaista käyrää on syntyny?
Vee8 kirjoitti:Ei ollu mun poisto, mutta politiikka on ollut se ettei julkaista sen kaltaista juttua. Tätä foorumia lukee ihmisiä aika laidasta laitaan, pieni itsesenuuri on paikallaan tyyliin kellä onni on se onnen kätkeköön. Ei siis johdu sinusta eikä sinänsä viestistäkään.
aika erikoista, mutta ihan sama, voin pitää mölyt mahassanikin...
Ei siinäkään ollut oikeestaan mistään laittomuudesta edes kyse...
Tieliikennekäytössä mussesta löytyy 180kw. Enempää ei normaaliajossa tarvita eikä enemmästä ole hyötyä. Ahtimella haettiin normaali ajoon pääasiassa lisää vääntöä käyttöalueelle.
Minkähän väriset ne suuttimet on?Vakio b-pumppu n.90lph.Riittävyys
500hv????????Yleensä 30lb suuttimet riittänyt ahdetussa alle 500hv ja
silloinkin jo n.4,5bar b-paineet.Pumppu vähintään 190lph..
Suuttimet on oranssinruskeankellertävät. Sporttiautossa tarkastettiin myös numeroiden (E6TE-A3B) perusteella kun ei oikein uskottu että ovat vakiot.
En itsekään uskonut että sieltä saisi ikipäivänä noin paljon paukkua noilla kamoilla, mutta niin vain sai. Täytyy kuitenkin muistaa että 300kw jälkeen seos ei enää missään nimessä ole hyvä yläkierroksilla vaikka paine on maksimissa.
Vakiopumppuhan ei työnnä enää kovin suurta painetta vasten koska Linjassa on erikseen Ahdin sarjan mukana tullut Pro-fuel -pumppu. Eli sikälimikäli mitään ymmärrän niin pienemmällä vastapaineella on tuottokin suurempi.
Mitäs lisäilman käyttäjillä on tehty ruiskun ohjaukselle? Vai onko kaikilla vain "huijaamalla" eli FMUlla tms tehty rikastus?
Itse yritän talven aikana saada tweecer RTn ja laajakaista lambdan hommattua jotta sais itse säädeltyä/logattua koneen kuosiin. Katsotaan sitten meneekö kone, hermot vai toimiiko;)
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)