
Kattoverhoilun asennusta ja ongelmaa
Kaikillle koittaa joskus se eka kerta, vaikkapa ammattilaisen kanssa, edestä taikka takaapäinROKI kirjoitti:Veljet hyvät asennus ohjeet on väärät osittain! verhouksen asennus aloitetaan aina takaa päin ei etupuolelta, tee itse miehet tekeee nurinpäin. Eikä siihen mitään ryppyjä jää kun osaa oikein laittaa, minä sain oppini ammatti verhoilijalta kun laitoi eka keran .



Toisen ajatusten/tarinan sisällön tulkinta on joskus vaikeaa, kun liikutaan tekstitasola ei naamakkain. Homma kuitenkin OK, eli elämä jatkuuROKI kirjoitti:Sori jos niin ymmärsit , ei vaan yleisellätasolla ti miehille,tai mites se ny pitäiskään sanoa . Noh vaikka niille joilla on peukalo keskellä kämmentä, ei muuta kuin laseja paikoilleen vaan ,

Katossa on! ja voin yhtyä edellisiin jotta ei mikään PIKKUJUTTU!, ja yhtään ei haitannut kun kaveri oli apuna, tai oikeastaan mä olin kaverin apuna
(Iso käsi nimimerkille voorti) aikaa saa tosiaan varata reilusti, ja kohtuullisen hyvistä hermoista myös etua. Juu nyt on kyllä harjakaisBudwaiserin paikka 



- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Jotain tollasta uumoilin, kun kavin yhdessa verhoomossa kysasemassa, paljonko homma maksaisi.PeteP kirjoitti:Katossa on! ja voin yhtyä edellisiin jotta ei mikään PIKKUJUTTU!, ja yhtään ei haitannut kun kaveri oli apuna, tai oikeastaan mä olin kaverin apuna(Iso käsi nimimerkille voorti) aikaa saa tosiaan varata reilusti, ja kohtuullisen hyvistä hermoista myös etua. Juu nyt on kyllä harjakaisBudwaiserin paikka

(PS kokeile joskus MGD:ta. Paljon parempaa ja kuitenkin bulkkijenkkikaliaa)
Jo vain kyllähän se varmaan tuntuu työläälle eka kerralla tuo verhouksen laitto, muttakun on laittanut enemmän kuin 2 tai 6 kertaa ei tunnu enää missään menee joutuin paikoilleen. Olihan se mullakin hiukan onnahtelevaa eka verhous yksinään laittaa paikoilleen, nämä on viellä helppoja laitta paikoilleen nämä mussen rievut. Vaan laittakaapas mersun kattoverhous jossa on alkuperäinen kattoluukku niin sitten onkin jo vaikeeta, ei kannata ruveta jokapojan siihen hommaan. Kunnostin yhden 84 vuotisen 350 SLC joka on tehty tehtaalla 450 pitkään koriin, purin ensin sen verhouksen pois kuten kaikki muutkin irtilähtevät hilut siitä paitsi moottorin ja voimansiirroon, päivä meni verhousta irrotellessa ja ihmetellessä sakemannin virityksiä. Sitten meni verhosta takasin laittaessa 2 päivää, on sitten sikamaisen vaikeasti teehty systeemi, sitten viellä kun minä en tykkää että on joku selittelemässä vieressä, niin teen kaiken yksin saan paljon enemmän aikaiseksi kun teen yksin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Kattoverhoilun asennusta ja ongelmaa
Tämä on vanha aihe jonka otin esiin kun on kohta ajankohtainen. Hyviä neuvoja tuolta löytyy!
Kysyisin vielä, mitä kannattaisi laittaa katon ja verhoilun väliin vanhojen lasivilla levyjen tilalle? Bilteman äänieristemattoa vai tarviiko mitään? Äänieristeenäkö sen lasivillalevyn kuuluisi toimia? Entä missä hinnoissa liikkuvat uudet kattoverhoilut verrattuna jos teettäisi verhoomossa koko homman?
Kysyisin vielä, mitä kannattaisi laittaa katon ja verhoilun väliin vanhojen lasivilla levyjen tilalle? Bilteman äänieristemattoa vai tarviiko mitään? Äänieristeenäkö sen lasivillalevyn kuuluisi toimia? Entä missä hinnoissa liikkuvat uudet kattoverhoilut verrattuna jos teettäisi verhoomossa koko homman?
Re: Kattoverhoilun asennusta ja ongelmaa
Autotarvikkeesta tai jostan vastaavasta haet sellaista juuttimattoa, on halapaa ja mukavaa käsitelläTahavo kirjoitti:Tämä on vanha aihe jonka otin esiin kun on kohta ajankohtainen. Hyviä neuvoja tuolta löytyy!
Kysyisin vielä, mitä kannattaisi laittaa katon ja verhoilun väliin vanhojen lasivilla levyjen tilalle? Bilteman äänieristemattoa vai tarviiko mitään? Äänieristeenäkö sen lasivillalevyn kuuluisi toimia? Entä missä hinnoissa liikkuvat uudet kattoverhoilut verrattuna jos teettäisi verhoomossa koko homman?

- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Kattoverhoilun asennusta ja ongelmaa
Nyt kun kattoverhous on kutakuinkin keskitetty paikoilleen tankojen varaan ja pyykkipojilla kiinni, niin muutama kysymys: Ensiksi siis aloitetaan kiristys takaa. Pitäisikö käyttää kontaktiliimaa jota laitetaan molemmille puolille ja annetaan kuivahtaa vai sellaista liimaa joka kuivuu hiljalleen puristuksissa? Olisko järkevää liimata pieni kohta kerrallaan ja kiristää vai koko takaosa? Liimataanko verhous vain ikkuna-aukon ulkopuolelle vai pitäisikö liimata myös ikkuna-aukon sisäpuolelle jolloin tiivisteelle jää "tilaa" ettei verhous oli pingottuneena tiivisteen kohdalle? Löysillä pyykkipojilla tuskin tekee mitään? Takaosan jälkeen etuosaan sama homma vai pitäisikö kiristää samalla myös sivuilta ym. ym. kaikki tyhmänkin tuntuiset vinkit ovat tervetulleita koska olen melkoinen poropeukalo ja hosuja.