VÄÄRÄUSKOINEN MOTTI

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

VÄÄRÄUSKOINEN MOTTI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Ennenkuin aloin strokerin rakentamisen oli tapetilla toinenkin vaihtoehto. Saksasta BMW 750i elimenluovuttaja ja viiden litran V10 pellin alle. Mahtuu, on selvitetty. Katsastus ukkelilla ei pitäisi olla sanottavaa moottorin koon tai tehojen suhteen. 300HV alumiininen V10 avarilla pakareilla voisi olla aika makee...

Koko auton saa alkaen 999€. Saksan käyttömaksu tekee näistä peleistä kompostitavaraa siellä, vuoden käyttömaksu on suurempi kuin auton arvo.

Miltäs kuulostaa...
1966 HT 347 Stroker
Avatar
lake
Aktiivi
Viestit: 91
Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
Auto: Mustang Sportroof -72
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: VÄÄRÄUSKOINEN MOTTI

Viesti Kirjoittaja lake »

MONTTU kirjoitti:Ennenkuin aloin strokerin rakentamisen oli tapetilla toinenkin vaihtoehto. Saksasta BMW 750i elimenluovuttaja ja viiden litran V10 pellin alle. Mahtuu, on selvitetty. Katsastus ukkelilla ei pitäisi olla sanottavaa moottorin koon tai tehojen suhteen. 300HV alumiininen V10 avarilla pakareilla voisi olla aika makee...

Koko auton saa alkaen 999€. Saksan käyttömaksu tekee näistä peleistä kompostitavaraa siellä, vuoden käyttömaksu on suurempi kuin auton arvo.

Miltäs kuulostaa...
Ainakin ne vanhemmat 300hv 750i penarit oli V12 koneella, uusissa on V10 mut siinä on 507hv, ja niitä autoja tuskin saa alkaen 999€...
Mustang sportroof -72
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Sorry,

Tarkoitin just sitä V12 mottia. Autojen hintoja voi kattoa:

http://www.mobile.de
1966 HT 347 Stroker
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Mun mielestä asia on näin, että jos kerran Mustangin ostaa, niin kyllä pellin alla pitää myös olla Mussen moottori, eikä minkään toisen autovalmistajan motti. Sehän on jo häpeä! Kaikilla tietenkin on omat mielipiteet, mutta itse en lähtisi moiseen. :emt:
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Samantapaista hommaa olen ihmetellyt noiden suomessa rakennettavien rodien kanssa:

Miksi ihmeessä rakentaa mylly vanhasta jenkki-V8:sta kun saksassa olisi esim MB:n 300HP 32V alumiinikasia halvalla saatavana.
K-Jetronic ruiskut ja kaikki, valmis paketti mihin tahansa autoon.

Tuosta BMW:n V12 koneesta, sehän on kaksi 2.5l kuutoskonetta yhdessä. Tupla-ilmamassamittarit ja kaikki.
Osat sangen inhimillisen hintaisia kun me kuitenkin ovat peruskamaa-paitsi tietenkin lohko ja kampura.
Kuva
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Toki jos haluaa aari-rodittaa, niin mika vaan pata kay. Harmi, kun ladaa ei tehty kasilla.. Mitenkahan UAZin motti tippuisi musseen..? :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Kaveri rakenteli pari vuotta sitten off-road auton kisakäyttöön tolla bemarin v12 motilla. Runko on BJ40 tojotasta ja akselit on volvon porttaalit. Ihan mukavasti on auto kulkenut kisoissa, mutta lisä voima ei olisi pahitteeksi.

Sähkötöitä piisaa ihan riittävästi tollasen bemarin koneen laitossa. moottorin ja laatikon bokseja on yhteensä neljä kappaletta ja piuhan vetoa sen mukaan. Kummallekkin koneen puoliskalle omat boksin ja piuhat kuten mussemaan jo mainitsi.
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Mulla ei ole noita sekasikiöitä vastaan mitään, mutta miksi pilata se hieno moottori laittamalla se musseen :shock: . Jos haluaa urheilullisen auton kakstoistasella moottorilla, niin miksei rakenna sellasta 850 bimmeriä? Ei nekään hirveitä maksa; ja on varmasti ajo-ominasuuksia ohi jonkun 60-70-luvun tuotteen. Näissä vanhoissa lahnoissa kuitenkin (ainakin mua) kiehtoo se nostalgia, ei kai kukaan hullu muuten rakentaisi ripeää auto vaparikoneen pohjalle :wink: .
-71 HT 351C 4v
razorass
Aktiivi
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Loka 2006, 11:55

Viesti Kirjoittaja razorass »

Ei se vanha V12 mikään kovin hieno moottori edes ole. Sehän on käytännössä 2xinline 6, eli moottorinohjaukset on molemmille lohkoille erikseen jne. Osat on kiven alla, oli puhe sitten sähköosista tai moottorinosista ja jos löytyy niin maksaa sukatkin jalasta. Ja voin kertoa että 999e hintainen 750i ei ole mikään herkkupeli MISSÄÄN suhteessa, ei moottoriltaan eikä muutenkaan.

Jos haluaa kauhella vaivalla sovittaa tollasen kengityn, kalliin ja erikoisen moottorin musseen niin mikä jottei. Ehkä parempiakin vaihtoehtoja löytyy.
750i on muuten käytännössä kaikki automaatteja, jos manuaalin haluaa niin joutuu hankkimaan purkuun 850i:n, ja siinä kohtaa häviää se pienikin järki koko prokkiksesta.
Ford Granada V8
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Minä en ristisiitoksia hyväksy. En myöskään tajua minkä ¤%#&%¤# takia kaikissa rodeissa on se painava letukan pikkulohko. Jos haluaa uutta moottoria niin johan 4,6 litran modulareja saa halvalla, joten miksi laittaa jotain muuta??? Toisaalta, se on ihan sama miten haluaa autonsa arvon tuhota & raiskata autonsa.

Kuinka halvaksi tulee lopulta V12 motin tekeminen?? Tuttu osti 750 mallin peenarin. Auto oli tajuttoman upea ja hyväkuntoinen. Päästöistä ei vain mennyt lävitse, ei sitten millään. Lopulta auto vietiin Tampesterin Veholle ja selvisi että mittarin mukaan 130.000 km ajetulla peenarilla oli päästelty 750.000 km. Laske siitä sitten mitä tulee koneremontti maksamaan kun pyttyjä on 12. Kansikin on kuin rivikutosesta. Osat maksavat enemmän ja koneistukset. Tulppiakin menee jostain syystä se 12 kpl per vaihto. 850 / 840 peenari olisi hieno harrasteautona, alkavat tehokkaampien M8 mallien hinnat jo nousta Saksassa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

razorass kirjoitti:...ja siinä kohtaa häviää se pienikin järki koko prokkiksesta.
Kun järki häviää, hauskuus alkaa !!! :roll-roll: Rakenna ihmeessä jotain erilaista, jos vaan paukut riittää !!!! :peukku:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Fastback kirjoitti:850 / 840 peenari olisi hieno harrasteautona, alkavat tehokkaampien M8 mallien hinnat jo nousta Saksassa.
Ovat kuulemma noitakin turbotelleet; voihan se olla vähän erilainen peli kuin nuo japanialaiset tuplaturbot, vaikka hienoja laitoksia nekin ovat. Tuppaa vaan tuo ZF:n aski antautumaan noissa automaattivehkeissä, mutta jos harrastamaan alkaisi, niin sinnehän varmaan saa sepiteltyä vaikka minkälaisen lootan. Ainoa huono puoli noissa on, että vetää vaan kahdella, vaikka onpahan sitten hukatkin pienemmät :wink: .
-71 HT 351C 4v
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Eihän tuo vierasmoottori mikään itseisarvo ole, sattuu vaan pemarin V12 numerot kivasti.
Marssin Minneapolisin lentokentällä autovuokraamoon. Tarjosivat Taurus V6:sta. Totesin tädille että tässä maassa tää ei aja kuutoskoneella metriäkään, olisiko kasia hyllyssä. Tulos oli 2005 mallin Lincoln LS.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lincoln_LS
Motti on Jaguarin 3.9 litrainen 280hp V8. Sikakevyt alumiinimoottori, neljä nokkaa, monta kourallista venttiileitä... kiertää ja laulaa. Siinä olisi kanssa kiva kone. ( oli muuten sikahyvä auto, ajettavuus ihan eurooppalainen )
4000 eemeliä maksaa rakentaa kimakka perinteinen Foortin pikulohko, saattaisi sillä saada mukavan modulaarinkin. Cammeri olisi komea.
1966 HT 347 Stroker
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Tekemään vaan, eipähän kovinkaan montaa V12 mussea tule vastaan.
Hullut ideat on harrastuksen suola.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
66poni
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 66poni »

Jokainen rakentakoon mitä lystää, mutta en näe mitään mieltä siinä, että Mustangiin laitetaan joku muu kuin Fordin kone. 8)
Vastaa Viestiin