Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Miksi kaikki moottorijutskat päätyy aina diisseli höpinöiksi. Mootori käy BENSALLA!! Muut on korvikemoottoreita.
Diisselihöpinät voi siirtää niille kuuluvaan topikkiin, tässä voidaan höpötellä Ford moottoreista ja muista oikeista myllyistä. 302, petroolilla... hmm . Back to asia.
Mitäs tommonen Cummins 610 Turbo Diesel motti painaa ja eivätkö ne ole kuorma-autojen moottoreita? Tuleeko sillä kuorma-auton moottorilla mustangista hyvä ajettava? Minäkin tykkään kuumasta löylystä. Yrittäisitte keksiä nyt edes jotain yksilöllistä, miten olisi Merlinin lentokonemoottori?!? Siinä olis jotain uutta ja innovaatiota. Häkäpönttö mustangia ei taida vielä olla kenelläkään? Onhan noita Mustangeja valmistettu miljoonamääriä joten sama se on vaikka pistää paaliin.
Diesel on persaukisten polttoaine.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Fastback kirjoitti:
Diesel on persaukisten polttoaine.
Samaa mieltä!
Omaan dodgeen kun lurauttaa 140l dieseliä kerran viikossa-parissa, niin perse on todellakin auki!
Fastback kirjoitti:Mitäs tommonen Cummins 610 Turbo Diesel motti painaa ja eivätkö ne ole kuorma-autojen moottoreita? Tuleeko sillä kuorma-auton moottorilla mustangista hyvä ajettava? Minäkin tykkään kuumasta löylystä. Yrittäisitte keksiä nyt edes jotain yksilöllistä, miten olisi Merlinin lentokonemoottori?!? Siinä olis jotain uutta ja innovaatiota. Häkäpönttö mustangia ei taida vielä olla kenelläkään? Onhan noita Mustangeja valmistettu miljoonamääriä joten sama se on vaikka pistää paaliin.
Mun Ramin 5.9l kone painaa 440kg, en muista varmaa onko tuossa apulaitteet mukana.
Ja älkää nyt hyvät miehet riidelkö!
Ei se mustang-polo ymmärrä mikä kone siellä pellin alla on- pääasia että joku pitää siitä huolta ja ajaa sillä.
Mussekin on loppujen lopuksi vain pyörillä varustettu peltilaatikko.
Mussemaan kirjoitti:Mun Ramin 5.9l kone painaa 440kg, en muista varmaa onko tuossa apulaitteet mukana.
Ja älkää nyt hyvät miehet riidelkö!
Ei loppupeleissä mikään "lihava" pata. VEE8 kun yrittää sovittaa sitä ISOA moottoria PIENEEN henkilöautoon joka painaa vain 2300kg...
Ei täällä äijjät paini vaan mielipiteet ! Jotenkin tämä kyseinen aihe on aiheuttanut voimakkaimpia tunteen ilmaisuja kuin mikään muu aihe yhteensä ?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Tästähän (moottorisekoilusta) juttua kimposi. Taisin sohaista muurahaispesää.
Antakaa anteeksi moottorinsekoittamisvimmani. Mulle jäi se päälle kun vetelin lamavuodet takatuuppari Skodalla jonka terästin viritetyllä 2 litraisella Fiat Twin Camilla. Antoi persaukiselle voittajan fiilikset monta kertaa....
Erittäin hyvin tuumattu janne, ja jatkan edelleen entäpäpä kun laskette litramäärän mitä nuo isot diesel louskut kuluttaa, ja mikä on sitten koko kotteron dieselvero vuodessa, ja teette yhteen vedon siitä kummalla on edullisempaa ajaa laskekaapas viisaat. Ja eipä tunge bensakasi sellasta saatanan moista noki utua ilmaan, kuin isot dieselit. Itse vertailin tuossa kesällä diesel pakulla ajojani ja mussella ajojani , niin yksiin vetää ajanko mussella joka kuluttaa 14 l satkulle ja paku 10 l satkulle+ d vero, ja on taatusti hienompi fiilis kurvailla kasin pauhatessa kuin dieselin rouskuttaessa, ja mussella joutuu kun tarvii. Kyllä jämpti on näin.
Erittäin hyvin tuumattu janne, ja jatkan edelleen entäpäpä kun laskette litramäärän mitä nuo isot diesel louskut kuluttaa, ja mikä on sitten koko kotteron dieselvero vuodessa, ja teette yhteen vedon siitä kummalla on edullisempaa ajaa laskekaapas viisaat.
Laskin jo.
Dodge Ram (diesel), kulutus 9.3 - 15.5/100km, +30000km/a = aivan sama, hauska ajella
Musse (bensa) pienin mitattu viime kesältä V-Poweria 37.5l/100km, ????km/a = aivan sama, hauska ajella
Persaukisuutta on myöskin se että edes viitsii miettiä moisia laskutoimituksia...
Homer65 kirjoitti:Miksi kaikki moottorijutskat päätyy aina diisseli höpinöiksi. Mootori käy BENSALLA!! Muut on korvikemoottoreita.
Diisselihöpinät voi siirtää niille kuuluvaan topikkiin, tässä voidaan höpötellä Ford moottoreista ja muista oikeista myllyistä.
Kukas viisas se muinoin totesi että "ihmisen luonto on sellainen että se pelkää kaikkea mitä ei ymmärrä"
Vähän niin kuin koiranpennuilla....tietyssä iässä kaikki uusi/vieras on lähtökohtaisesti pelottavaa ja siten uhka....
Mussemaan kirjoitti:Kukas viisas se muinoin totesi että "ihmisen luonto on sellainen että se pelkää kaikkea mitä ei ymmärrä"
Vähän niin kuin koiranpennuilla....tietyssä iässä kaikki uusi/vieras on lähtökohtaisesti pelottavaa ja siten uhka....
Dieselissä ei ole mitään mitä en ymmärtäisi. Sitä en ymmärrä miksi moinen pitäisi työntää Mustangiin - se on järjen köyhyyttä tai jotain keskenkasvuisen ihmisen puberteetti iän uhoon verrattavaa typeryyttä. Kaverini sanoi, että kuka edes ajattelee laittavansa dieselin mustangiin niin pitäisi mennä kokovartalopeilin eteen ja alkaa suunnitella kummalle puolelle kaulaa laittaa solmun. Olen hänen kanssaan täysin samaa mieltä asiasta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Mussemaan kirjoitti:Kukas viisas se muinoin totesi että "ihmisen luonto on sellainen että se pelkää kaikkea mitä ei ymmärrä"
Vähän niin kuin koiranpennuilla....tietyssä iässä kaikki uusi/vieras on lähtökohtaisesti pelottavaa ja siten uhka....
Dieselissä ei ole mitään mitä en ymmärtäisi. Sitä en ymmärrä miksi moinen pitäisi työntää Mustangiin - se on järjen köyhyyttä tai jotain keskenkasvuisen ihmisen puberteetti iän uhoon verrattavaa typeryyttä.
Eli et ymmärrä siis kammoksut ja vihaat koko ajatusta.