VÄÄRÄUSKOINEN MOTTI

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
razorass
Aktiivi
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Loka 2006, 11:55

Viesti Kirjoittaja razorass »

Minä en ymmärrä sitä jos täytyy tehdä erikoinen moottorivalinta ihan vain sen erikoisen moottorivalinnan takia. Se että joku ei ole tehnyt jotain aiemmin ei ole ainakaan minun mielestäni mikään syy tehdä sitä itse.

Joittenkin autojen kohdalla olisi myös ehkä hyvä muistaa miksi, ja minkälaiseen käyttöön ne ovat alunperin suunniteltu ja kunnioittaa tätä myös silloin kun änkeää uutta mosaa pellin alle. Mustang on suuniteltu halvaksi ja yksinkertaiseksi urheiluautoksi jonka ominaisarvoihin lukeutuu räyhäkkä bensa V8. Vaikka se mahdollinen diiselimosa painaisi 10kg ja antaisi 1500hp tehoa niin se ei silti ole mustangin moottori.

Seuraava ei välttämättä koske mitenkään tätä ko. viestiketjua tai siihen vastanneita;
Mä olen muuten ajan saatossa seuraillut kaikenlaisia foorumeita ja aina tasaisin väliajoin joku aloittaa vastaavan treadin jonkun ihmeellisen mosan änkeämisestä ties mihin vekottimeen. Melkein uskallan väittää että vastaavien treadien aloittajilla ei useinkaan ole edes autoa johon treadi pohjautuu, saatikko minkään valtakunnan kokemusta siitä minkälainen duuni ja budjetti vaaditaan ehdotetunlaisen sekasikiön toteuttamiseen.

Ja jos joku pistää mustangiin TD-tekniikan, niin se tuskin on kukaan tähän treadiin vastanneista ;)

tällasta..
Ford Granada V8
petska
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Joulu 2005, 11:22

Viesti Kirjoittaja petska »

paljonkos joku mosa painaa??? esim. mussen viiden litran kasi painaa???

-mitäs jos sinne tunkis 195kg painavan 300hp diiselin ja tekis käyttiksen
-tai 215kg painavan 400hp moottorin :lol:

-no pitäis ensin löytää se mustangi :lol:

mut mukava seurailla näitä teidän keskusteluja ....jatkakaa vaan samaan malliin :lol: :lol: :lol:
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

Vee kasissa ja ruotsin autolehdissä on ollut aika usein Ford johon on laitettu Chevyn 350 mosa.. Olipa juttua jopa neukku ZIL autosta jonka nokalle oli asennettu GM 350 pikkulohko... :roll: ainakin jälimmäistä swäppiä voisi perustella järkisyillä... mutta onkohan se nyt sittenkään NIIN olleellista mikä siellä pellin alla jytisee.... :shock: mutta mielenkiintoista mielenkiintoista ON tätä keskustelua seurata :peukku:
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
timppa

Viesti Kirjoittaja timppa »

onhan se tällei talvella hyvä saada keskustelle edes joistain jutuista kun ei niitä renkaanpotkinta ja pellinalle kurkistelutapahtumia ole.nytkin istun tallissa ja nautin suomalaista laatutuotetta jota aloitettin valmistamaan janoisille suomalaisille jo vuonna 1819.
pitäisikö avata keskutelu esim:mikä on paras olut,sekin keskustelu rönsyäis varmaan vähän ajan päästä tyyliin että karjala on kuraa mutta ei ole kuutiotuumien voittanutta :musse:
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

No joo minäkin haaveilin laittavani tehokkaan mersun kasin musseeni, mutta onneksi ovat niin kalliita että hyytyi se rojekti. Olis kaveri joka asuu saksassa hommannut sellasen motin mut sanoi että on kallis, niin se riitti mulle , mutta nyt on kaik hyvin on ihka uusi lohko- kampura ja rullanokka tallilla, ja tulossa männät, veivit, rullanostajat ynnä muut häkkyrät, uutta tietenkin kaikki. Laitetaan vaan omanmerkin mylly pellin alle mouruamaan , ja se bensan kulutus on sivuseikka niin kauan kun sitä rahalla saa, sitä ostetaan ja ajetaan. Se on sitten eri asia kenen pers kestää ostaa kenen ei.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Jokainen jolla on vielä usko , uskokoon mihin haluaa
uskottomathan eivat usko mihinkään.. :wink:
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Tapsa kirjoitti:Jokainen jolla on vielä usko , uskokoon mihin haluaa
uskottomathan eivat usko mihinkään.. :wink:
Vai oisko uskomattomat ...ei usko valmiisiin totuuksiin ja toteuttaa asioita jotka muilla aiheuttaa pahoinvointia, hämmästelyä, paheksuntaa ja halveksuntaakin.
Ja parhaat keskustelut aikaiseksi suunnitteluvaiheessa, se kai jos mikä on näiden keskustelupalstojen suola. Jos täälläkin kaikki olis yhtä mieltä kaikesta, niin aika tylsää luettavaa olis.

Minkähän takia muuten esim. Volvoja "vääräuskoisilla" kaseilla modifioineet ei yleensä saa hirveätä ryöppyä omilta niskaansa? Vaan pikemminkin arvostusta jos on hieno toteutus, ja tavallaan tehty jotain sellaista mikä on tehtaalta jäänyt puolitiehen, esim. 164:sten kohdalla. Ruåttissahan noita on muutama tehty, en tiedä onko täällä. Tiesittekös muuten, että sen piti olla alunperin 184? Tokihan noissa on kysymys eri hintaluokan autoista, mutta eipä niitä amazonejakaan enää kaupasta saa.

Nythän niihin ois vihonviimein se Volvokasi saatavissa, ja tästä seuraakiin kysymys: olisko vähemmän vääräuskoista toteuttaa vanhan Fordin kasiswäppi uudella Volvokasilla? F-konsernin sisäisestä tuotteestahan on kysymys.....ja nyt ei puhuta teknisestä vaikeudesta vaan henkisestä...
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Entinen naapurini väänsi vanhaan Galaxieen Volvon neloskoneen. Ihan vaan kiusallaan. Meni muutoskatsastuksestakin läpi. Tosin inssikin oli vähän että miksi? Syyläriä piti siirtää jotain metrin verran taakseppäin että oli ropellin lähellä. Syylärin ja maskin väliin kätevä naapuri teki kaljakoritelineen. Että silleen...
1966 HT 347 Stroker
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

No nyt on löytynyt jo järkeviäkin mielipiteitä :lol: . Minä en kylläkään pelkää riisseleitä, ne vaan ei kiinnosta pätkääkään. Järkevästi perustellusta kone swäpistä ei ole huomautettavaa. Esim. jos mustangiin laittaa ahdetun Warren koneen, painonpudotus syystä tai kiustakseen muita westendissä asujia!! Muuta syytä Fordin V8.n vaihtamiseen muuksi on vaikea keksiä, niin kauan kuin niitä rahalla saa!
:keppiheppa: :keppiheppa: :keppiheppa:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

janne260 kirjoitti:Nythän niihin ois vihonviimein se Volvokasi saatavissa, ja tästä seuraakiin kysymys: olisko vähemmän vääräuskoista toteuttaa vanhan Fordin kasiswäppi uudella Volvokasilla? F-konsernin sisäisestä tuotteestahan on kysymys.....ja nyt ei puhuta teknisestä vaikeudesta vaan henkisestä...
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Yamah ... e#Volvo_V8

Saattaisi siitä joku hermostua kuitenkin, onhan sekin moottori Japanilaisen Yamahan valmistetta... Silti se voisi olla hieno moottori mussenkin konehuoneessa, mikäli asentaminen ei tuota ongelmaa, kun alunperin moottori suunniteltu poikittain konetilaan. :pehva:
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

juu... Gaz moottoreita niitähän juuri kukaan ole vielä hirveesti virittänyt..
nehän on kopioita hopan moottoreista :wink:
joku manitsi Volvon bensa V-8 , niitä on käytössä jo ollut 50luvun lopussa
kuorma-autoissa
että ei mikään ihan uus juttu . ja tää jammuhan on monessa moottorissa
mukana ollut ja on mukana varmaan edelleen..
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Yamahan moottorihan taurusta on kuljettanut jo 80-luvulla, pakettiautoissa puolestaan internatiionalit. Eli jos tuommoisen otan fordistani ja laitan sen mustangiini, eihän se ole vierasmoottori vaan merkin sisäistä kierrätystä. :twisted:
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

janne260 kirjoitti:
Tapsa kirjoitti:Jokainen jolla on vielä usko , uskokoon mihin haluaa
uskottomathan eivat usko mihinkään.. :wink:
Vai oisko uskomattomat ..
Jokainen uskoo johonkin, ainakin siihen, ettei usko mihinkään :D
Jokainen on oikeassa ja kaikki väärässä...vai miten se meni...
Miun maun mukkaan Dieselissä pitää olla ainakin 4 ovea, paitsi avolavat ja pakut...
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

petska kirjoitti:paljonkos joku mosa painaa??? esim. mussen viiden litran kasi painaa???

-mitäs jos sinne tunkis 195kg painavan 300hp diiselin ja tekis käyttiksen
-tai 215kg painavan 400hp moottorin :lol:

-no pitäis ensin löytää se mustangi :lol:

mut mukava seurailla näitä teidän keskusteluja ....jatkakaa vaan samaan malliin :lol: :lol: :lol:
Tai sitten eurooppalaisen ovaalifirman pikkasen piristetty ahdettu sierra nelospannu, karvan alle 700 kaakkia :lol: Taitaa painaa vielä vähemmän kuin nuo diisselit :wink:
Go tell Alice....
petska
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Joulu 2005, 11:22

Viesti Kirjoittaja petska »

No tuollaisen 700hp nelos ohc voisi istuutaa tuohon meikän vanhaan ajoautoon eli välikoppa eskoon ja eihän tuollaista mosaa voi enää arki käytössä käyttää kun näkyy ne 520hp koneetkin poksahtelevan tasasen varmaan tahtiin holtovälit hieman lyhyet....ja voisin ostaa kyllä tollaisen T5 laatikon nelos mosan perästä varulle jos innostun vanhaa eskoa kiusaan ahtimella...ja peräksi varmaan joutuu suunnitteleen volvon perää kun atlaksen akselit on hakusalla...
Vastaa Viestiin