95 GT etuvalot, etusumuvalot

On sulla muodot Mustangin...
Vee8
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

-Mulla meni kesällä valokatkasin uusiksi, oli palanut aika huonoon happeen. Samoin ikkunan nostimen katkaisin lopetti toimintansa. Eli alamittasia ovat systeemit. Ja kyllä tossa 80-luvun broncossa ainakin sähkövikaa riittää, tänään puolipäivää niitä korjailin. Mutta pitää muistaa että harvassa, jos missään vanhemmassa eurossa/japskissa on sähkövälpättimiä semmosia määriä kuin noissa. En oikeen usko että kun nää 90-00 lukujen vankkurit tulee parinkympin ikään niin nekään kovin hyvin toimii. Ja tiedänkin aika paljon sähköongelmia 90-puolivälin euroista nyt jo.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
------Ford Mustang Mach-E------
Homer65
Over The Top
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Ettei vaan olis suunniteltu vehkeet silmälläpitäen Kalivorniaa silmällä pitäen, eihän siellä tarvi paljoakaan valoja ( ei ajovalopakkoa ), pyyhkijöitä, eikä pakkanen ja kosteus juurikaan vaivaa... Luulisin.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
razorass
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja razorass »

Todennäköisesti tämä suomen ilmasto ei sovellu noille mussen sähkövehkeille. Ja niitten sähkövempeleiden määrää voin kommentoida sen verran että niissä saman ikäisissä eurooppalaisissa mitä mulla on ollut on olleet kaikki mussen varusteet++, ilman pientäkään ongelmaa 2x isommalla ajomäärällä.

Toi on vaan paskasti tehty auto joka ei sovellu miehekkääseen ilmastoomme. Ei siinä muuta eikä se mulle ole ongelma.

Ahdinsarjan mukana tuli muuten arizona mallin pissapojan"pussi" ja made in meksiko pumppu. Pumppu kesti kaksi päivää ja sanoi totalkyyyks, pussi on aito motorcraft mutta saa täytellä aika taajaan.
Ford Granada V8
Vee8
Aina äänessä
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT

On noi jotkut komponentit kyllä varsin hepposia, ei se siitä voi olla ettei jenkeillä koskaan oo kylmä, kyllä sieläkin lunta ja pimeetä riittää. Yksi syy voi olla että on pakko tehdä halvalla että saa työntekijöiden sosiaalietuudet ja vanhojen eläkkeet maksettua seuraavat sata vuotta.
Jostain syystä vaan tänäänkin oli niin hauskaa taliilla johtoja vedellessä ja klasinnostimen moottoreita purkaessa :wink: Ja oli se broncon kiihtyvyys suorastaan huikea tuon eurotötterön jälkeen (jossa ei ole ikinä ollut mitään sähkövikaa), että harrasteeksi nuo on omiaan.
GT-350
Superpölöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Noh noh äläkee parjatko Mustangin sähkövikoja, kun tämän päivän autot vasta sähkövikapesäkkeitä ovatkin. Harvase päivä töissä työkaverit manaavat uusien autojensa piiputtavan mistä kulloinkin; ei pääse autoon kun keskuslukot ei toimi, puhallin ei toimi tai puhaltaa pelkkää kylmää tms. Sitten pajalle, laitetaan uusi firmis tietsikkaan ja ehkä taas vähän aikaa toimii...ja nyt se Wintoosa tulee Foordiinkin.
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
Sulkava
Mega-addikti
Auto: 1995 Mustang

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

kyllä Fordin joissain sähköissä on olluna onkelmaas....Broncossa valot katosi kokonaan kun laittoi apumajakat ... rele oli alkuperäisenä sellanen että kumeni ja räps yks kaks kaikki ajovalot katosi... vaihdettu on sellanen biilteman metallimötikkä ja jo toimii... muuten ei oo ollut mitään ongelmii muuten kuin tulpanjohtojen ja pyörijän suhteen !!! ja autolla ajetaan pääasiassa talvella ja seisoo paljon taivasalla..... mut entäa italiaanojen Alfat sähkövermeet +pakkanen tai Pendeliinot..... kyl noissa vanhan ajana sähköasennuksissa sentään löytää vian itse...

klas olsonilta löysin hapettumisesto spräytä tarkoitettu nimenomaan sähkölaitteille --sitä ja elektronisuoja lakkaa niin kyllä johdotukset on pelannut

Mustangin ovien lukot reistailleet.....

Muuten autoliikkeessä kuultua..... Rouva pyrähtää tuohtuneena sisään ja kiljuu että mites hitossa hän pääsee sisälle autoon kun keskuslukko ei
TAASKAAN toimi kaukosäädöllä!!!! :twisted:

siihen myyjä rauhallisesti että ihan sillä avaimella vaan kääntää siitä lukosta :roll:

ja siis kun ei oo totuttu ku sähköihin...... :lol:
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Jukka
Superpölöttäjä

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Taitaa suurin syy vanhempien autojen sähköjen toimimattomuuteen olla ne "itse tein ja säästin-asentajat"?
Eilen juuri tuli äimisteltyä ja siistittyä taas MintVeten sähköasennuksia. :shock:
Mun mielipide on ettei todellakaan pitäisi mennä tekemään yhtään mitään ellei tosiaan tiedä mitä on tekemässä. :soosoo:
-Jukka-
razorass
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja razorass »

Jukka kirjoitti:Taitaa suurin syy vanhempien autojen sähköjen toimimattomuuteen olla ne "itse tein ja säästin-asentajat"?
Eilen juuri tuli äimisteltyä ja siistittyä taas MintVeten sähköasennuksia. :shock:
Mun mielipide on ettei todellakaan pitäisi mennä tekemään yhtään mitään ellei tosiaan tiedä mitä on tekemässä. :soosoo:
Kyllä tuossa foksissakin on saanut kauhulla ihmetellä jonkin edellisen omistajan virityksiä. Sitä en ole ikinä ymmärtänyt että jos joku sähkölaite prakaa tai ei tule virtaa niin vedetään aina uusi johto syöttämään jänöjä ties minne. Ensimmäinen korjaus minkä saa aina tehdä on repiä KAIKKI jälkiasennuspiuhat helvettiin ja laittaa vehkeet toimimaan niinkuin niitten on alunperin suunniteltukin toimivan.

Ajovalothan tuossa oli mulle tullessa toteutettu 1.5mm2 hyppylangalla joka oli silikoonilla liimattu parkkipolttimo/kannan väliin ja toinen pää silikoonilla varsinaisen ajovalon kantaan kiinni. parikkipolttimoiksi oli paremman puutteessa valittu tavalliset 21/5w polttimot jotka oli tottakai liimattu silikoonilla paikalleen.

Teippiliitoksia on löytynyt myös kiitettävä määrä.
Ford Granada V8
Vee8
Aina äänessä
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT

razorass kirjoitti:
Jukka kirjoitti:Taitaa suurin syy vanhempien autojen sähköjen toimimattomuuteen olla ne "itse tein ja säästin-asentajat"?
Kyllä tuossa foksissakin on saanut kauhulla ihmetellä jonkin edellisen omistajan virityksiä. Sitä en ole ikinä ymmärtänyt että jos joku sähkölaite prakaa tai ei tule virtaa niin vedetään aina uusi johto syöttämään jänöjä ties minne. Ensimmäinen korjaus minkä saa aina tehdä on repiä KAIKKI jälkiasennuspiuhat helvettiin ja laittaa vehkeet toimimaan niinkuin niitten on alunperin suunniteltukin toimivan.

Ajovalothan tuossa oli mulle tullessa toteutettu 1.5mm2 hyppylangalla joka oli silikoonilla liimattu parkkipolttimo/kannan väliin ja toinen pää silikoonilla varsinaisen ajovalon kantaan kiinni. parikkipolttimoiksi oli paremman puutteessa valittu tavalliset 21/5w polttimot jotka oli tottakai liimattu silikoonilla paikalleen.

Teippiliitoksia on löytynyt myös kiitettävä määrä.
Tuolla historialla kai ei tarvi ihmetellä ongelmia :shock:
rokkikukko
Hiljaisempi

Viesti Kirjoittaja rokkikukko »

juu on tullu pari reissuu nytten pimeellä heitettyy isolla tiellä mustangilla niin ei ole tarvinnu pitkiä valoja pois laittaa. ei oo kukaan vielä tähän asti valoja väläytellyt kun oon pitkät pällää ajanut. mutta kun olin ajanut joku 45 min pitkät päällä nii rupes yht äkkii mittari valot häviämään no kotimatka meni sitten valo katkasian kannassa temppuillessa eli katkasia pois päältä ja taas päälle noin 10 min välein sai rämpätä katkasiaa päälle ja pois niin hetken aikaa toimi mittarin valot. mutta ei ole sen reissun jälkeen tempuillut kummallista.. :shock:
ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa..!
veekoo
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

rokkikukko kirjoitti:mutta kun olin ajanut joku 45 min pitkät päällä nii rupes yht äkkii mittari valot häviämään no kotimatka meni sitten valo katkasian kannassa temppuillessa eli katkasia pois päältä ja taas päälle noin 10 min välein sai rämpätä katkasiaa päälle ja pois niin hetken aikaa toimi mittarin valot. mutta ei ole sen reissun jälkeen tempuillut kummallista.. :shock:
Veikkaisin, etta se valokatkaisin kuumeni. Laita releet. Juu, vaatii jalkiasennuspiuhoja akulta, mutta homman voi toteuttaa siististikin, kun vahan harkitsee etukateen (ei kovin yleinen hyve jenkeilla).
Ensin hankit netista kaavion, miten rele kytketaan (terminaalien toiminta).
Esim:
http://www.6066gmcguy.org/BoschRelay.htm
http://www.rowand.net/Shop/Tech/WiringH ... Relays.htm
(parepiakin voi loytya pienella hakemisella)

- Paksua piuhaa akulta sulakkeen kanssa (Sellanen lenkki abiko starttireleeseen, siihen sulake ja jatkuu kohti reletta). Sulake kannattaa aluksi jattaa irti viritelmasta.
- Releet (lyhyt ja pitka) saa napparasti itse askarrellulla kiinnikkeella torven maadoitusruuviin (ei tarvitse porata jne)
- "Signaali" releelle tulee katevasti pelkaajan puolen ajovalosta. Veitsiabikolla suoraan vanhaan lampun kantaan ja siita releille. Teippia / kutistesukkaa paalle (siis tamakin on helppo purkaa ja muuttaa originaaliksi)
- Kun piuhat ja releet on noin about vedetty, katkot piuhat sopivaan pituuteen, kytket, sulake paikalleen, testaat ja lopuksi siistit systeemin (teippia, johtokourua, piuhanripustimia). Ilman siistimista voi toimia tovin, mutta varmasti hankaa jostain ja lakkaa toimimasta.

Riippuen ripeydesta hommaan menee muutama tunti tai enempi. Samalla voi laittaa kunnon halogeenit keulalle, etta nakeekin jotain.

Kuva
Kuva

[/img]
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vastaa Viestiin