Turbiinin asennus
Turbiinin asennus
Turbiinin asennus C4:n perään on menossa, mutta mietityttää menikö turbiini tarpeeksi syvälle paikoilleen. Nyt turbiinin kehä, eli se jossa turbiinin kiinnitystapit ovat kiinni, on 12mm vaihteiston kuoren kiinnityspinnan sisäpuolella. Onkohan se nyt pohjassa vai pitäiskö vielä mennä enempi?
Kiitoksia etukäteen tiedosta!
Kiitoksia etukäteen tiedosta!
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Sen pitäs 'klonksahtaa' kolmesti kun työntää paikalleen ja pyörittää samalla. Mittaa paljonko vetolevystä on moottorin ja laatikon välipeltiin matkaa. Pitäis olla lähellä toisiaan. Äkkiä väittäsin ettei ole ihan perillä vielä.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Sama ongelma. Kun turbiinia painaa ja pyörittelee, niin joku siellä vielä "muljahtelee" ikään kuin vielä pitäisi kerran klonksahtaa sisään
Onko muuta keinoa varmistaa turbiinin paikallaan olo kuin "kolme klonksahdusta"? Voiko sen keskitapin ottaa irti ja laittaa ensin turbiiniin ja sitten turbiini tappeineen laatikkoon?

Onko muuta keinoa varmistaa turbiinin paikallaan olo kuin "kolme klonksahdusta"? Voiko sen keskitapin ottaa irti ja laittaa ensin turbiiniin ja sitten turbiini tappeineen laatikkoon?
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Voi, mutta se ei ole se joka viimeisenä paikalleen menee, viisteet kaulalla pitää saada uppoamaan öljypumpun rattaan vastaaviin. Jos liian lujaa työntää samalla kun pyörittää voi pumpun ratas pyöriä mukana, eikä oikeaa asentoa löydy. Eli koita hemputella sitä muunninta hiukan. Tuossa aamupäivällä juuri yhden tungin paikallaan auton alla, aivan liian pienessä tilassa... Tuo suunnilleen 12 milliä kiinnitystasosta muuntimen pulttitasoon on koko lailla kaivattu mitta.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Kyllä se raskaammaksi muuttuu kun akseli on paikallaan, sitä öljypumpun hahloa ei käytännössä huomaa kun pumppu ei juuri vastusta.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Ei se sitten ole vielä perillä. Ainakin kolmesti se "klonksahti", mutta ei ole lähelläkään 11cm laatikon kopan reunasta turbiiniin, hyvä jos viisi. Mutta kun sovittaa silmillään moottoria vetolevyineen paikalleen, niin ei se minusta syvemmälle kuuluisi mennäkkään, jos se olisi syvemmällä niin ei turbiinin "keskitappi" osuisi kampiakselin päähän??
Mutta pakkohan sen on mennä syvemmälle, kun nyt pyörittää, niin selvästi "boordit" muljahtelee ja kolahtelee.

Mutta pakkohan sen on mennä syvemmälle, kun nyt pyörittää, niin selvästi "boordit" muljahtelee ja kolahtelee.
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
MIttaa se vetolevyn kiinnityspinta välipellistä. Laatikoissa voi olla eroja, tuo mun mitta on C6-askista. Ja momentinmuunnin muljuu aina, se on sen tehtävä 

"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Re: Turbiinin asennus
Nyt on pakko pstää kysymys tuosta aiheesta tähän !! Toimiiko laatikko ollenkaan jos turbiini ei ole täysin paikoillaan ?? Ja meneekö laatikko tosiaan paikoilleen koneen perään jos tuo turbiini jää ulos ??
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Turbiinin asennus
Ei C4 ainakaan. Väkisin jos pulteilla vetää hajoaa, todennäkösesti, laatikon öljypumppu. Jumissa on turbiini tässäkohtaa, ei pyöri ilman isoja työkaluja. Tätäkin olen kokeillut ja osien saanti voi olla hankalaa!!Kromi kirjoitti:Nyt on pakko pstää kysymys tuosta aiheesta tähän !! Toimiiko laatikko ollenkaan jos turbiini ei ole täysin paikoillaan ?? Ja meneekö laatikko tosiaan paikoilleen koneen perään jos tuo turbiini jää ulos ??
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey