Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Kaivellessa lisähepoja tulee väkisinkin mieleen lastu. Mitä eri vaihtoehtoja olisi tarjolla? Mieleisin olisi ihan perus lastu ilman suurempia kikkailuja. Kyseessä kuitenkin auto joka olisi tarkoitus pitää jatkossakin ihan vapaastihengittävänä ilman suuria muutoksia, joten perus lastua ylemmät systeemit lienevät turhia? Katin korvaus X putki ja laser leikattu MAF:in laippa odottelevat varastossa... Erityisesti kiinnostaa mitä mahdollisuuksia pohjolan paremmat polttoaineet tarjoaa? Eikös tuommonen "Premiun fuel only" tarkoita 87:n sijasta 92:sta?
Fordin ruiskusysteemissä uudelleen ohjelmoinnille on tarvetta vasta melko tymäkän koneen rakennuksen jälkeen. Vakiokoneessa ainoa saavutettu hyöty tulisi OPECille kasvaneen kulutuksen myötä.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Viime kesänähän kalajoella dynottiin yksi modular-pannuinen cobra jossa oli perusvirit eli putkea ja vaparia, varmaan ikaalisten suunnalta kertovat tarkemmin, mutta asiaan eli tehoja oli reippaasti vähemmän moottorissa mitä tehdas ilmoitti, tais olla 270 konetehoa. Tais dynottaja ehdottaakin lastun tekemista kun kaikki tietokoneet ei ymmärrä jos kone saakin enempi ja paremmin ilmaa ja pakokaasutkin virtaavat paremmin.
Tuohan on sitten ollut onnistunutta virittelyä kun ei tuon enempää ole tehoa hävinnyt...
En usko että vakiokoneesta saa enempää kuin 5 heppaa tuolla lastuhässäkällä, tai sitten hukkuu se 15. Ei tuota EEC-V moottorinohjausta ihan turhaan ole kehitetty. Kyllä se teho sieltä raudasta tulee, ei ohjelmmallisesti. Moottoreihin kun ei ole juuri jätetty hyödyntämätöntä reserviä ja fordin kompuutteri osaa kompensoida muutokset ilman virtauksessa varsin pitkälle. Koneen toimintaluonnetta tuolla toki pystyy säätämään, se saattaa luoda tunteen lisätehosta.
Olen toki utelias kuulemaan tuloksia jos moiseen joku ryhtyy.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
27. päivä olisi tuo tarkoitus ajaa penkissä. Jos siihen mennessä saisi tuon putken paikoilleen.
270hp? Mahtoiko olla sittenkin vetopyörä tehoa? Tuollaisia vetopyörätehoja ovat mitanneet jenkkilässä Cobrista, jolloin koneteho osuu vielä toleranssien sisään.
laajakaista lambdaa kiinni niin näkee ainakin onko seoksissa sanomista, ja jos on niin silloinhan tuolla lastuttamisella voisi jotain muutakin irtoo kuin hyvä mieli....
Osta Tweecer RT niin pääset säätelemään lennosta kaikkia koneen asetuksia "lastun" kiinteiden asetusten sijaan. http://www.tweecer.com/index.htm
"Calibration data includes:
o Engine displacement
o Injector size
o MAF function
o Base / Stabilized / startup fuel mixture
o Base / Altitude / Limp mode timing tables
o 94/95 AOD-E shift points, TV Pressure, etc
o Drive & Neutral idle rpm
o Neutral & in gear rev limits
This is just a brief list of the calibration data available to be modified"
MouTine kirjoitti: Erityisesti kiinnostaa mitä mahdollisuuksia pohjolan paremmat polttoaineet tarjoaa? Eikös tuommonen "Premiun fuel only" tarkoita 87:n sijasta 92:sta?
Jenkit käyttää eri tapaa ilmoittaa oktaaneja, jolloin nuo on meillä käytettävää RON-arvoa pienempiä. Suhdetta en muista, mutta muistelisin että RONeissä premium olisi enemmän kuin meikäläisten 95E
MouTine kirjoitti: Erityisesti kiinnostaa mitä mahdollisuuksia pohjolan paremmat polttoaineet tarjoaa? Eikös tuommonen "Premiun fuel only" tarkoita 87:n sijasta 92:sta?
Jenkit käyttää eri tapaa ilmoittaa oktaaneja, jolloin nuo on meillä käytettävää RON-arvoa pienempiä. Suhdetta en muista, mutta muistelisin että RONeissä premium olisi enemmän kuin meikäläisten 95E
Näin itsekkin muistelin, mutta aikoihin kukaan ei tuosta ole puhunut. Hyvä että tuli esille.
Tuo SCT:n mittatilaus-lastu kiinnostaisi eniten tällä hetkellä. Kuten jo yllä mainitsin, niin en nyt jaksa alkaa näpertelemään vaan tuommoinen olisi kustannustehokkain tässäkohtaa.
94GtMustang kirjoitti:Osta Tweecer RT niin pääset säätelemään lennosta kaikkia koneen asetuksia "lastun" kiinteiden asetusten sijaan. http://www.tweecer.com/index.htm
"Calibration data includes:
o Engine displacement
o Injector size
o MAF function
o Base / Stabilized / startup fuel mixture
o Base / Altitude / Limp mode timing tables
o 94/95 AOD-E shift points, TV Pressure, etc
o Drive & Neutral idle rpm
o Neutral & in gear rev limits
This is just a brief list of the calibration data available to be modified"
Eipä käy tuo -96 kärmekseen joka on EEC-V. Tuommoisia vielä hienompia toki löytyy uudemmallekkin moottorinohjaussysteemille. Edelleen en vaivautuisi moista hankkimaan vakioon, hyöty tulee sitten kun on radikaaleja muutoksia alla. Mutta kokeilla toki saa. Rautaa voi vaihtaa jälkeenkin päin.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Kaverilla on tuomonen Tweecer tyyppinen laite ollut jo vuosia, jolla se puukottanut mm. Xr4Ti:n 2.3T Pinto koneen ECU:a ja 2.9i 24v BOA Cossu koneen ECU:a. Molemmissa EEC-IV. Viehätyin kieltämättä laitteen ominaisuuksista, mutta hinta ja oma vaivan näkö ei jaksa kantaa.
Mulla on -96 cobrassa SCT Livewire ollut kiinni kuukauden mutta en ole kokeillut vaihtaa ohjelmaa viellä,on teho ja bensansäästö ohjelmat valmiina...lisäksi saa omia tai valmiita ohjelmia lisättyä.
Ajon aikana voi seurata erinäisiä toimintoja kuten sytytys asteet,lataus jännite,veden lämpö ym ym.niihin saa myös raja arvoilla hälytykset.
Vaihtovalo on ehkä paras toiminto laitteessa.
MouTine kirjoitti: Erityisesti kiinnostaa mitä mahdollisuuksia pohjolan paremmat polttoaineet tarjoaa? Eikös tuommonen "Premiun fuel only" tarkoita 87:n sijasta 92:sta?
Jenkit käyttää eri tapaa ilmoittaa oktaaneja, jolloin nuo on meillä käytettävää RON-arvoa pienempiä. Suhdetta en muista, mutta muistelisin että RONeissä premium olisi enemmän kuin meikäläisten 95E
Näin itsekkin muistelin, mutta aikoihin kukaan ei tuosta ole puhunut. Hyvä että tuli esille.
Viimeisin V8 Magazine antaa näihin selkeän vastauksen.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...