GT:n Sytytysennakko

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Jakke
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Marras 2005, 19:23

GT:n Sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Paljon -89 GT:n sytytysennakko pitäisi olla? Ja katotaanko se tulpattu pistoke irti, mikä on siinä jakajan vieressä? olisiko kellään ideoita kun jättää kokoajan kierrokset noin tonniin ajaessa eikä oikein tunnu olevan minkäänlaista moottorijarrutusta, joutuu jarruu painaa niin prkeleesti... :(
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: GT:n Sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Jakke kirjoitti:Paljon -89 GT:n sytytysennakko pitäisi olla? Ja katotaanko se tulpattu pistoke irti, mikä on siinä jakajan vieressä? olisiko kellään ideoita kun jättää kokoajan kierrokset noin tonniin ajaessa eikä oikein tunnu olevan minkäänlaista moottorijarrutusta, joutuu jarruu painaa niin prkeleesti... :(
Tehtaan jäljiltä ennakko on 10 astetta ja se tarkistetaan pistoke irti. Ennakon kyllä kärsii pyöräyttää 12-14 asteen seudulle.

Ootko tarkistanu tyhjäkäyntisäätimen läppärunkon kyljessä? ajan myötä se karstottuu ja saattaa jumittaa.
Jakke
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Marras 2005, 19:23

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Joo on kokeiltu toisella tyhjäkäyntimoottorilla. Kaasuläppäanturi ja lämpöanturi on kanssa vaihdettu uusiin... Vikavalokaan ei ole kertaakaan syttyny. Egr tuntuis kans olevan ehjä
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Jatketaas vähän topiikkia eli kysymys kuuluu: Mikäs olisi sytytysennakko 95' GT/GTS:ssä? Tietääkö joku? :? Asialla olisi hieman kiire!
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Avatar
Masama
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Helmi 2005, 21:55
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Masama »

Itse olen huomannut saman asian, jos on tyhjäkäyntiä lisännyt siitä säätöruuvista joka on niiden kaasuvaijereiden akselin vipoissa.
Jos tällä tavalla mekaanisesti on tyhjäkäyntiä yritetty nostaa, niin tietokone säätää tyhjäkäyntiä siihen alkuperäiseen arvoon, jolloin se tapahtuu hitaammin kuin kaasuvaijerin palauttamalla. Kokeile avaamalla sitä säätöruuvia ylöspäin, josko sillä olisi vaikutusta nopeampaan kierrosten putoamiseen.
Samat sytkän ohjeet kaikille 5.0 HO malleille.
94GtMustang
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05

Viesti Kirjoittaja 94GtMustang »

JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Kiitoksia linkistä! Sytysennakko tarkistettu. :wink:
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Re: GT:n Sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja JaniC »

musse67 kirjoitti:Tehtaan jäljiltä ennakko on 10 astetta ja se tarkistetaan pistoke irti. Ennakon kyllä kärsii pyöräyttää 12-14 asteen seudulle.
Mulla näytti sytytysennakko olevan 11 astetta 95' GTS:ssä. Täytyy ilmeisesti säätää vähän lisää tuohon 12-14 asteen kohdalle.
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Cosander
Aktiivi
Viestit: 80
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 10:50

Viesti Kirjoittaja Cosander »

jatketaas pikkusen tätä topikkia nyt on vihdoin kone kasas mut toi sytyn säätän on vähän ongelma! Auto -94 GT 5.0(5.7eagle stroker)
Eli mites se säädetään? Laitanko ennakkolamppuun ton 11astetta ja sit kun katon lampulla dammperilla näyttäs nollaa vai?
Vastaa Viestiin