Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa
-
- Tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 16 Elo 2007, 21:52
- Auto: Ford Mustang GT Convertible 2002 4.6 V8, Volvo XC90 2007 3.2 AWD
- Paikkakunta: JKL
Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa
Onko kokemuksia mita Suomalainen katsastus/poliisi sanoo hieman tanakammista pakoputken soudeista ?
MagnaFlow MagnaPack Catback jonkun jutun mukaan 104db, tavallinen MagnaFlow 93db ! no eihan tuota 104db jaksa kuunnella Erkkikaan mutta tuo Perus MagnaFlow voisi irroittaa kivat soundit kiihdytettaessa. Perusajossahan aanta ei juuri kuule eika tarvitsekaan.
ps. sorry ei ole scandikirjaimia mutta fiksut lukijat varmaan osaavat sijoittaa oikean aakkosen oikealle paikalle.
MagnaFlow MagnaPack Catback jonkun jutun mukaan 104db, tavallinen MagnaFlow 93db ! no eihan tuota 104db jaksa kuunnella Erkkikaan mutta tuo Perus MagnaFlow voisi irroittaa kivat soundit kiihdytettaessa. Perusajossahan aanta ei juuri kuule eika tarvitsekaan.
ps. sorry ei ole scandikirjaimia mutta fiksut lukijat varmaan osaavat sijoittaa oikean aakkosen oikealle paikalle.
Mustang GT, 4.6 V8 Convertible 2002
Volvo XC90, 3.2 AWD 2007
Volvo XC90, 3.2 AWD 2007
Antti66HT kirjoitti:Katsastusmies katsoo taulukosta onko laillinen, ja mittaa tarvittaessa.
60-luvunvehkeissä, paikallaan 2/3 kierroksia koneessa, saa olla kait 85dB, mulla oli vanhalla nokka-aksilalla 82dB. Tämä siis 2 1/5" putkisto takakselille, 25 e äänenvaimentajilla.
Mikäköhän mahtoi olla 60-luvulla sallittu metelin määrä?Finlex kirjoitti:9 §
Pakoputkiston muutokset
Pakoputkiston vähäiset muutokset, mukaan lukien putkiston kahdennukset, ovat sallittuja seuraavin edellytyksin:
a) auton melu ei muutoksen jälkeen saa ylittää meluarvoja, jotka olivat Suomessa voimassa auton käyttöönottoajankohtana tai 85 dB(A) , pienemmän arvon ollessa määräävä;
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Toi 85dB -71 vuoteen asti.Arto65FB kirjoitti:Antti66HT kirjoitti:Katsastusmies katsoo taulukosta onko laillinen, ja mittaa tarvittaessa.
60-luvunvehkeissä, paikallaan 2/3 kierroksia koneessa, saa olla kait 85dB, mulla oli vanhalla nokka-aksilalla 82dB. Tämä siis 2 1/5" putkisto takakselille, 25 e äänenvaimentajilla.Mikäköhän mahtoi olla 60-luvulla sallittu metelin määrä?Finlex kirjoitti:9 §
Pakoputkiston muutokset
Pakoputkiston vähäiset muutokset, mukaan lukien putkiston kahdennukset, ovat sallittuja seuraavin edellytyksin:
a) auton melu ei muutoksen jälkeen saa ylittää meluarvoja, jotka olivat Suomessa voimassa auton käyttöönottoajankohtana tai 85 dB(A) , pienemmän arvon ollessa määräävä;
Joskus oli jossain joku taulukko, tais mennä 3--5dB per vuosikymmen, noin suunnilleen...
Viimeksi muokannut Antti66HT, 19 Syys 2007, 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sama täällä, mutta ainakin jos taka-akselin tuentaa käy parantamaan niin tulee pakoputket tielle. Farmari saa olla hiljainen matka-auto, mutta mustangissa pitää olla jytinääAntti66HT kirjoitti:Itsellä ainakin laiskuus... Josko ensi kesäksi.lake kirjoitti:Onko toi joku muotivillitys jättää putket taka-akselin kohille pauhaamaan? Tuolla tavalla ainakin metelin saa maksimoitua...

Go tell Alice....
Hyvältä näyttää ja kuulostaa.mercstang kirjoitti:Vähän jänskättää itseäkin noi äänet, sain muutaman vuoden paussin jälkeen koneen taas käyntiin ja ääntä on, tiedä sitten siitä voimasta?
Vähän ohjaustehostin narisee, mutta hyvältä tuntuu (kuulostaa) ainakin itsestä.
Sori vähän ohi topikin, oli pakko.

Tehostinpumppu narisee meilläkin ja kuulosti narisevan muissakin foxeissa. Vissiin vanhemmiten alkaa narisemaan. Tehostinöljyn vaihtokin on asiallinen huoltotoimenpide säännöllisesti suoritettuna.
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Omassa ht:ssä ei äänet kasvanut merkittävästi kun otin taka-akselin ylitykset pois ja käänsin putket hönkimään alaspäin 45 astetta!! Seuraavaksi olis tarkoitus kääntää putket tulemaan takapyörien edestä sivulle. Taitaa vaan vaimentimet mennä uusiksi, eli pitää löytää pyöreät ja mahdollisimman kapeat pöntöt.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Sama ajatus, talvi näyttää toteutuuko. Kertoile jos ratkaisu löytyyJYK-90 kirjoitti:Omassa ht:ssä ei äänet kasvanut merkittävästi kun otin taka-akselin ylitykset pois ja käänsin putket hönkimään alaspäin 45 astetta!! Seuraavaksi olis tarkoitus kääntää putket tulemaan takapyörien edestä sivulle. Taitaa vaan vaimentimet mennä uusiksi, eli pitää löytää pyöreät ja mahdollisimman kapeat pöntöt.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Miten määritellään 2/3 kierroksia koneessa? Eli 6000 rpm koneessa 4000 rpm taulussa mittauksessa? Eikös tuon voi hoitaa rajoittimella alaspäin, esim. rajoitin 5100 rpm ja antaa katsurin polettaa sen 3400 rpm?Antti66HT kirjoitti:Katsastusmies katsoo taulukosta onko laillinen, ja mittaa tarvittaessa.
60-luvunvehkeissä, paikallaan 2/3 kierroksia koneessa, saa olla kait 85dB, mulla oli vanhalla nokka-aksilalla 82dB. Tämä siis 2 1/5" putkisto takakselille, 25 e äänenvaimentajilla.
Kyllä putkisto kannattaa tehdä loppuun asti, on se vaan nimpal mukavampaa kun ei pöristä lattian alla. Jos koneessa on jerkkua niin kyl sen kuulee että onko se käynnissä vaikka onkin taka-akselin ylitykset - ei tartte katsoa kierroslukumittarista.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3