todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Niin...?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Eve kirjoitti: Jees, eli n. 138kw takapyöriltä. Eikö?
Hieno homma, et joku sai vihdoin vakiofoxin penkkiin ja vieä samaan missä meidänkin koslaa on käytetty. 8)
Sitä luokkaa tuo pyöräteho taitaapi olla. Mulle on jotenkin luontevampaa seurata konetehoja.

Oletkos muuten käynyt penkissä sen E-nokan kanssa, lähinnä kiinnostaisi tuo vääntökäyrä alakierroksilla? Mun mielestä hienoin piirre tuossa vakion käyrässä on 300Nm noin 1100rpm, mutta muistelin että mainitsit silloin nesteellä että E ei ole enää niin makea ajaa noin alhaisilla kierroksilla.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

FBFIN65 kirjoitti:302 376hp/6100rpm/439.7 Torque
Korjaan tämän tiedon "virheen" eli 439.7Nm toki tuolla 6100rpm kohdalla mutta huippuvääntä 476.0Nm pari tonnia alempana.

FWHP, Santalan moottoridynossa.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Eve »

Lauri kirjoitti:
Eve kirjoitti: Jees, eli n. 138kw takapyöriltä. Eikö?
Hieno homma, et joku sai vihdoin vakiofoxin penkkiin ja vieä samaan missä meidänkin koslaa on käytetty. 8)
Sitä luokkaa tuo pyöräteho taitaapi olla. Mulle on jotenkin luontevampaa seurata konetehoja.

Oletkos muuten käynyt penkissä sen E-nokan kanssa, lähinnä kiinnostaisi tuo vääntökäyrä alakierroksilla? Mun mielestä hienoin piirre tuossa vakion käyrässä on 300Nm noin 1100rpm, mutta muistelin että mainitsit silloin nesteellä että E ei ole enää niin makea ajaa noin alhaisilla kierroksilla.
Ahaa, nyt tuli naama mieleen nimimerkin takaa. :)

Joo, tuli käytyä.

Vääntökäyrä menee suurinpiirtein näin: 1200rpm:stä lähti vasta veto, 1300rpm 250Nm, 1400rpm 350Nm, 1500rpm 370Nm, 2000rpm 390Nm, 2600rpm 410Nm, 3000rpm 470Nm, 3500rpm 540Nm, 4000rpm 570Nm, 4500rpm 600Nm, 5000rpm 617Nm ja siitä lähtee sit vääntökäyrä laskee...
Avatar
Esaleeni 27
Addikti
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Heinä 2004, 01:43
Auto: Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 2010
Chevy hot-rod 30
Chrysler 04
Chevy 6.6 2010
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Esaleeni 27 »

Tänään käytiin Jäälin autosäädössä,tai ei näissä uusissa paljon säädellä.

361Hp 5400 Rpm/567NM 3580 Rpm,400NM/1300Rpm ja 500NM/1950Rpm.

Niin ja pidon puutetta ilmeni ja liimaa meni.

Eli siis vääntöä oli,moottoriteho ois voinut olla suurempi,mutta aika tehokkaasti nuo 4-kattia siellä putkistossa jarrailee,ja 2 niistä vielä ihan keulilla.Xllä-ja 2 katilla se 30HP lisää,puhumattakaan peltisarjoista 20-30Hp

Sitten ne läppärungot ja plenumit ???

Mutta kuitenkin sellaisia herkkiä, sivistyneitä hevosia.

Ja mikä mukavinta niin matka-ajossa rajotusten mukaan,muutamia reippaita ohituksia 9/LTR/100KM !!!
Ford Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 Convertible 2010 540HP
Chevrolet Hot-Rod Tri power 1930+Poksi
Chevrolet Duramax 6,6 2010
Chrysler V-6 04
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Eve »

Esaleeni 27 kirjoitti:Tänään käytiin Jäälin autosäädössä,tai ei näissä uusissa paljon säädellä.

361Hp 5400 Rpm/567NM 3580 Rpm,400NM/1300Rpm ja 500NM/1950Rpm.

Niin ja pidon puutetta ilmeni ja liimaa meni.

Eli siis vääntöä oli,moottoriteho ois voinut olla suurempi,mutta aika tehokkaasti nuo 4-kattia siellä putkistossa jarrailee,ja 2 niistä vielä ihan keulilla.Xllä-ja 2 katilla se 30HP lisää,puhumattakaan peltisarjoista 20-30Hp

Sitten ne läppärungot ja plenumit ???

Mutta kuitenkin sellaisia herkkiä, sivistyneitä hevosia.

Ja mikä mukavinta niin matka-ajossa rajotusten mukaan,muutamia reippaita ohituksia 9/LTR/100KM !!!
Asiallista. 8)
Paljonkos tuo ahtaa parhaimmillaan ja onko tuo 361hp takapyöriltä vai koneesta?
Avatar
Esaleeni 27
Addikti
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Heinä 2004, 01:43
Auto: Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 2010
Chevy hot-rod 30
Chrysler 04
Chevy 6.6 2010
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Esaleeni 27 »

0,5 Bar ahtaa ja ikävä kyllä moottoriteho.
Ford Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 Convertible 2010 540HP
Chevrolet Hot-Rod Tri power 1930+Poksi
Chevrolet Duramax 6,6 2010
Chrysler V-6 04
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Eve »

Esaleeni 27 kirjoitti:0,5 Bar ahtaa ja ikävä kyllä moottoriteho.
Ok.
Lähteekö toinen hihnapyörä tulevaisuudessa vaihtoon? :twisted:
Avatar
Esaleeni 27
Addikti
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Heinä 2004, 01:43
Auto: Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 2010
Chevy hot-rod 30
Chrysler 04
Chevy 6.6 2010
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Esaleeni 27 »

Ei varmaan lähde,kyllä varmaan nuo tehot riittää.

Ainhaan sitä on liian vähän :cry:

Tarkoitus pitää vakiona.

Löytyyhän noihin myllyjä jos jonkinlaisia,jos siltä tuntuu.

Kumminkin tuolla kokoonpanolla aika harvinainen auto valmistettu manuaalilla/ahtimella alle 150 kpl.
Ford Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 Convertible 2010 540HP
Chevrolet Hot-Rod Tri power 1930+Poksi
Chevrolet Duramax 6,6 2010
Chrysler V-6 04
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Eve »

Esaleeni 27 kirjoitti:Ei varmaan lähde,kyllä varmaan nuo tehot riittää.
Asia selvä, mutta kuinka moni meistä on lausunut tuon valheen(anteeksi) lauseen joskus ääneen?
Käsi ylös. :lol: :lol:
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja ac5 »

:jeejee:
Avatar
Pervert
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: todellisia tehoja

Viesti Kirjoittaja Pervert »

:nenu:
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Re: todellisia tehoja

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

347 Strokeri on vihdoin ja viimein jarrutettu irtomoottorina:

387,7 HV/ 6200 rpm ( 350 HP jo 4800 rpm )
532,7 Nm/4500 rpm ( 531,2 Nm jo 3800 rpm )

3100-6100 average power 324,2 HV
3100-6100 average torque 505,9 Nm

3400-5300 vääntö yli 500 Nm
2700-6100 vääntö yli 450 Nm

Ei paha vaikka jouduttiin ajamaan surkeilla peltisarjoilla kun uudet eivät ehtineet tulla...
1966 HT 347 Stroker
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: todellisia tehoja

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Viime penkityksen jälkeen vaihtui 95:een BBK:n pitkät peltisarjat ja kattien tilalla testattiin pikku vaimentimia, niin huipputehot oli noussut edellisestä noin 17hp ja maksimivääntö noin 9Nm. Eli moottoritehot nyt 357hp ja 498Nm. Mutta mukavinta oli 3000 kierroksen ja hieman sen allapuolelle tullut 30Nm väännön lisäys.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: todellisia tehoja

Viesti Kirjoittaja 65HT »

musse67 kirjoitti:Viime penkityksen jälkeen vaihtui 95:een BBK:n pitkät peltisarjat ja kattien tilalla testattiin pikku vaimentimia, niin huipputehot oli noussut edellisestä noin 17hp ja maksimivääntö noin 9Nm. Eli moottoritehot nyt 357hp ja 498Nm. Mutta mukavinta oli 3000 kierroksen ja hieman sen allapuolelle tullut 30Nm väännön lisäys.
Millaiset pakosarjat oli edellisessä penkityksessä?

Pikku vaimentimet?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Vastaa Viestiin