KATSASTUS, AARGH!!
- Tahavo
- Mega-addikti
- Auto: Ford Mustang HT 64½
Minä katsastan joka toinen vuosi. Seiskalla kun pitää katsastaa syysykuun loppuun mennessä, niin kun laittaa seisontavakuutuksiin lokakuun alusta, niin voi katsastaa seuraavan kerran vasta kesäkuun 1 päivä.
Niin ja toukokuussahan ei sitten missään tapauksessa ajella vaan vasta kesäkuussa katsastuksen jälkeen
Niin ja toukokuussahan ei sitten missään tapauksessa ajella vaan vasta kesäkuussa katsastuksen jälkeen

Tota kaverin kanssa pohdittiin, että jos vaikka katsastais auton toukokuun lopussa eikä menis läpi, niin sitten olis pari kuukautta ajoaikaa(tarkastettu katsurilta) niin ajoajan loputtua auto vaan seisomaan.BW-364 kirjoitti:Minä katsastan joka toinen vuosi. Seiskalla kun pitää katsastaa syysykuun loppuun mennessä, niin kun laittaa seisontavakuutuksiin lokakuun alusta, niin voi katsastaa seuraavan kerran vasta kesäkuun 1 päivä.
Go tell Alice....
Falcon katsastettu pe. Hieman piti katsurille neuvoa miten kone käymään, miten vaihde päälle jne mutta ihan asiallinen kaveri oli. Rullilta lähtiessä kumit vinku komeesti ja katsuri vähän ihmeissään että onpa äkänen, totesin että joo tällänen pienikoneinenkin lähtee kun on tiuha perä.
Vilkkuviiksestä huomautus, ei lukitu vasemmalle

Vilkkuviiksestä huomautus, ei lukitu vasemmalle

Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Chevy Business Coupe -41
Eilen kävin jo toisen kerran tänä vuonna katsastamassa auton, keväällä vuoden 2005 ja nyt syksyllä 2006 katsastukset, jääköön ensivuosi siten väliin.
Yksi huomautus
varoituskolmio puuttui, taisi olla ensimmäinen kerta kun jätin sen talliin ja taisi olla ensimmäinen kerta kun sitä kyseltiin.
Muuten katsastus meni rutiinilla. Ensin hieman opastusta insinöörille auton käynnistyksestä ja vaihteista. Alku ihmetysten jälkeen isni rupes kyselemään rata-ajosta samalla kun ihmetteli jarrujen jäähdytys putkia. Todeten samalla, että on ihan uudet jarrut edessä ja takana. Muita esille tulleita asioita koneen koko ja teho. Vastaus 289 / 4,7 l, tehoja ei ole mitattu taitaa olla jossan 300 nurkilla. Ei aihetta jatkotoimiin. taisi vain olla kiinnostunut tiedosta. Lopuksi insi rupes etsimään nopeus/matkamittaria olisi kai halunnut kirjata kilometrit ylös. Totesin että ajelen kierroslukumittarin perusteella eikä käyttötuntimittariakaan ole. Loppukommentti: ajele siten varovasti.
Yksi huomautus

Muuten katsastus meni rutiinilla. Ensin hieman opastusta insinöörille auton käynnistyksestä ja vaihteista. Alku ihmetysten jälkeen isni rupes kyselemään rata-ajosta samalla kun ihmetteli jarrujen jäähdytys putkia. Todeten samalla, että on ihan uudet jarrut edessä ja takana. Muita esille tulleita asioita koneen koko ja teho. Vastaus 289 / 4,7 l, tehoja ei ole mitattu taitaa olla jossan 300 nurkilla. Ei aihetta jatkotoimiin. taisi vain olla kiinnostunut tiedosta. Lopuksi insi rupes etsimään nopeus/matkamittaria olisi kai halunnut kirjata kilometrit ylös. Totesin että ajelen kierroslukumittarin perusteella eikä käyttötuntimittariakaan ole. Loppukommentti: ajele siten varovasti.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Mulla kanssa kattelia kauan konetta ja kysy että minkäkokonen? Vastasin että ihan orkkislohko mutta muutama osa sinne vaihdettu ja matchin numbers auto. Eikä tarvinu edes valehdella 

Mustang GT -96
Chevy Business Coupe -41
Chevy Business Coupe -41
Käytiin mielenkiintoinen keskustelu erään kanssaharrastajan kanssa katsastuksesta.
Kyseisen harrastajan ystävä on toiminut katsastusmiehenä,joten tieto on varmalta taholta.
Samaa tietoa olen kuullut itsekin katsastusmiehiltä vaikka siitä ei julkisesti hirveästi huudellakaan.
Katsastuskonttoreilla ja katsastusmiehillä on tietty prosentti paljonko autoja on hylättävä joka kuukausi.
Jos prosentti on liian pieni niin joutuu tekemään selvityksen AKElle miksi prosentti on ollut niin pieni.
On kuuleman mukaan helpompaa hylätä auto katsastuksessa kuin tehdä se selvitys AKElle.
Tästä voi siis vetää johtopäätöksen että kannattaa katsastaa auto alkukuussa jolloin ei vielä tuijoteta niitä hylkäysprosentteja niin tarkkaan kuin loppukuusta.
Näin talvirengasaikaan katsastusmiesten on äärettömän helppo hylätä auto renkaiden nastapoikkeaman takia.Tähän olen törmännyt ihan henkilökohtaisesti.
Kyllä se vika haetaan siis vieläkin ehjästäkin autosta jos "tarve" vaatii...
Kyseisen harrastajan ystävä on toiminut katsastusmiehenä,joten tieto on varmalta taholta.
Samaa tietoa olen kuullut itsekin katsastusmiehiltä vaikka siitä ei julkisesti hirveästi huudellakaan.
Katsastuskonttoreilla ja katsastusmiehillä on tietty prosentti paljonko autoja on hylättävä joka kuukausi.
Jos prosentti on liian pieni niin joutuu tekemään selvityksen AKElle miksi prosentti on ollut niin pieni.
On kuuleman mukaan helpompaa hylätä auto katsastuksessa kuin tehdä se selvitys AKElle.

Tästä voi siis vetää johtopäätöksen että kannattaa katsastaa auto alkukuussa jolloin ei vielä tuijoteta niitä hylkäysprosentteja niin tarkkaan kuin loppukuusta.
Näin talvirengasaikaan katsastusmiesten on äärettömän helppo hylätä auto renkaiden nastapoikkeaman takia.Tähän olen törmännyt ihan henkilökohtaisesti.
Kyllä se vika haetaan siis vieläkin ehjästäkin autosta jos "tarve" vaatii...
-Jukka-
- stangrider
- Aina äänessä
Tästä voi siis vetää johtopäätöksen että kannattaa katsastaa auto alkukuussa jolloin ei vielä tuijoteta niitä hylkäysprosentteja niin tarkkaan kuin loppukuusta.[/quote]
** Ei välttämättä, jos reputtavat alkukuusta paljon, niin voivat ottaa loppukuun rennommin
Asemien välillä on kyllä paljon eroja noissa hylkäys%. Joskus sellaisiakin tilastoja nähnyt.. Tosin tuohan tuo uusintanäyttö vähän lisätulojakin.
Samaan tapaan menee poliisihommatkin, tietty määrä sakkoja kerättävä.
Alkuvuodesta monesti tutkaa pidetään yötä päivää ja sitten loppuvuodesta jos on jotain kirittävää jäänyt..
** Ei välttämättä, jos reputtavat alkukuusta paljon, niin voivat ottaa loppukuun rennommin

Asemien välillä on kyllä paljon eroja noissa hylkäys%. Joskus sellaisiakin tilastoja nähnyt.. Tosin tuohan tuo uusintanäyttö vähän lisätulojakin.
Samaan tapaan menee poliisihommatkin, tietty määrä sakkoja kerättävä.
Alkuvuodesta monesti tutkaa pidetään yötä päivää ja sitten loppuvuodesta jos on jotain kirittävää jäänyt..
- munmummu69
- Addikti
Re: KATSASTUS, AARGH!!
Oho, olipa katsastusmies tänään ajan tasalla kun konttorilla kävin:
"On vähän nokkaa laitettu?" (käyntiäänestä)
"Pitikö paljon säätää?" (olin käynyt autokorjaamolla ottamassa pakokaasulapun)
Ja sitten aikamoinen pommi:
"Onko tässä T5:nen kun näin tutusti kilahtaa?" (vääntäessään keppiä vasemmalle)
"Jaha, on putkitukivarret laitettu" (edessä...mun vastaus oli, että kun katsuri viimeksi huomautti alapallon vaihtotarpeesta niin ostin uudet pallot ja niiden mukana sattui tulemaan tukivarret...)
"On vähän nokkaa laitettu?" (käyntiäänestä)
"Pitikö paljon säätää?" (olin käynyt autokorjaamolla ottamassa pakokaasulapun)
Ja sitten aikamoinen pommi:
"Onko tässä T5:nen kun näin tutusti kilahtaa?" (vääntäessään keppiä vasemmalle)
"Jaha, on putkitukivarret laitettu" (edessä...mun vastaus oli, että kun katsuri viimeksi huomautti alapallon vaihtotarpeesta niin ostin uudet pallot ja niiden mukana sattui tulemaan tukivarret...)
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!