Cleveland stroker-projekti

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Cleveland stroker-projekti

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Homer65 kirjoitti:Tostahan saisi mainion testin, stroukki Cleveland vastaan stroukki Windsor! :lol: :lol: :lol:
Laitoinpa tän "heiton" tarkotuksella, kun tiesin, että Teppo pakkaa kaksi moottoria matkaan. Aion nimittäin olla paikalla dynopäivänä, katsomassa kuinka kasit möyryää. 302.nen on stroukattu 329.si, AFR-185 kannet ja Weiandin imusarja, varustettuna Holleyn Street Avengerilla. Teppo voi kertoa lisää, halutessaan. Kyseessähän ei siis ole mikään kisa, vaan vertailun vuoksi lähinnä.,lähtökohta kun koneissa on pitkälti sama. Alhaalta vääntävä kone, sekalaiseen ajoon, kruisailusta radalle.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Cleveland stroker-projekti

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

harmi80 kirjoitti:Eipä se niin valtavaa se vääntö alle 2000 1/min ole, varsinkaan jos on yhtään nokkaa.
Njoo, tiedä sitten paljonko on paljon. Tuli mitä tuli, täyttänee tehtävänsä.
Viimeksi muokannut GT-350, 05 Loka 2008, 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
4.6 Snake
Aktiivi
Viestit: 33
Liittynyt: 04 Marras 2007, 23:45
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Cleveland stroker-projekti

Viesti Kirjoittaja 4.6 Snake »

Laitetaan huvikseen vakioiskuisen 4v koneen dynolappu ni voi sitten verrata alavääntöä,tosin vasta 3500 jälkeen.
Kuva
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Cleveland stroker-projekti

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Ei taida hyödyttää mitään tuohon verrata, kun on tuplasti tehokkaampi ja kiertää 2000 korkeammalle, ja sitä kautta mitattukin 3500 ja siitä ylös. Koitetaan tästä meidän pannusta saada numerot jo 2000rpm alkaen.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Cleveland stroker-projekti

Viesti Kirjoittaja Fastback »

harmi80 kirjoitti:Eipä se niin valtavaa se vääntö alle 2000 1/min ole, varsinkaan jos on yhtään nokkaa.
Mulla on tuossa tuo compin xe284 ja aika vaikeeta on liikkeellelähtö kakkosella alkavalla perällä.Ja nätisti kiertää tonne 7000-7500. Äänimaailma kyllä muuttuu melkoisesti kun päästään 4000-5000 paremmalle puolelle.
Nyt vaan alkoi vesiplommit hapertua siihen malliin, että taidan talvella nostaa koneen pois ja pitää vähän mietintätaukoa.
Tiedä vaikka keväällä rullais nääskaar henkinen cleevu tallista ulos :wink: .
Tuota, oliskos tuossa ideaa vaihtaa perävälitystä tiheämpään? Siihen vaihteistoin updeittaus 5v manuaaliin tai sitten od automaattiin. Kannatan ajatusta Nascar tyylisestä Clevelandista. Moottorin äänimaailman alkaa tosiaan muuttua kun 6000rpm rajapyykki rikkotuu - ah mitä sulosointuja.

No anyway, kyllä tuo Snake 4.6:n dynopaperi antaa jotain vertailupohjaa. Se näyttää alueen jossa moottori on omalla alueellaan. Ei kai neekerikään yritä tehdä vakioiskuisella akselilla 4V clevelandista järkyttävää alavääntökonetta - se se on vaan tyhmää. Sama kun laittaisi vakio 289:n päälle Trickflown R-kannet, korkean yksitasoimusarjan ja ihmettelee miksi ei väännä alhaalta. Kaverilla on 302:n päällä R-kannet, ei sitä alle 2000 rpm käytetä, mutta kyllä se jenkaakin predatorin kanssa lähemmäksi 9 tonttua.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Cleveland stroker-projekti

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Unohtuipahan sanoa, että seuraavassa Enginemasters kisassa nimimies Jon Kaase osallistuu kahdella moottorilla kisaan. Toinen moottoreista on 351 Cleveland pohjainen motti. Säännöt sanelevat seuraavaa: tehdas poraus maksimissaan 0,075" ylikokoon ja tehdas isku +/- 0,015". Tässä kisassa ei ole tavoitteena korkein mahdollinen hv luku vaan laskennallinen yhdistelmä hv/vääntö 2500-6500 rpm alueella. Kaasen moottorien iskut tulevat olemaan Clevelandissa 3,485-3,515" ja toisessa koneessa 3,575-3,605" ts. kyseessä on varsin lyhytiskuiset moottorit. Odotellaan minkälaisia tuloksia Kaase repii.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Cleveland stroker-projekti

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Fastback kirjoitti:Unohtuipahan sanoa, että seuraavassa Enginemasters kisassa nimimies Jon Kaase osallistuu kahdella moottorilla kisaan. Toinen moottoreista on 351 Cleveland pohjainen motti. Säännöt sanelevat seuraavaa: tehdas poraus maksimissaan 0,075" ylikokoon ja tehdas isku +/- 0,015". Tässä kisassa ei ole tavoitteena korkein mahdollinen hv luku vaan laskennallinen yhdistelmä hv/vääntö 2500-6500 rpm alueella. Kaasen moottorien iskut tulevat olemaan Clevelandissa 3,485-3,515" ja toisessa koneessa 3,575-3,605" ts. kyseessä on varsin lyhytiskuiset moottorit. Odotellaan minkälaisia tuloksia Kaase repii.
lyhytiskunen sen koneen kuuluu ollakkin, kuka nyt millään maatalouskoneilla viittii ajella :idea: :nenu:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Cleveland stroker-projekti

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Galaxie61 kirjoitti:lyhytiskunen sen koneen kuuluu ollakkin, kuka nyt millään maatalouskoneilla viittii ajella :idea: :nenu:
:headbut:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cleveland stroker-projekti

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Fastback kirjoitti:
harmi80 kirjoitti:Eipä se niin valtavaa se vääntö alle 2000 1/min ole, varsinkaan jos on yhtään nokkaa.
Mulla on tuossa tuo compin xe284 ja aika vaikeeta on liikkeellelähtö kakkosella alkavalla perällä.Ja nätisti kiertää tonne 7000-7500. Äänimaailma kyllä muuttuu melkoisesti kun päästään 4000-5000 paremmalle puolelle.
Nyt vaan alkoi vesiplommit hapertua siihen malliin, että taidan talvella nostaa koneen pois ja pitää vähän mietintätaukoa.
Tiedä vaikka keväällä rullais nääskaar henkinen cleevu tallista ulos :wink: .
Tuota, oliskos tuossa ideaa vaihtaa perävälitystä tiheämpään? Siihen vaihteistoin updeittaus 5v manuaaliin tai sitten od automaattiin. Kannatan ajatusta Nascar tyylisestä Clevelandista. Moottorin äänimaailman alkaa tosiaan muuttua kun 6000rpm rajapyykki rikkotuu - ah mitä sulosointuja.
Välläri kyllä vaihtuu talven aikana 4:sella alkavaksi. Ja T5 W/C on hakusessa :wink:
-71 HT 351C 4v
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Cleveland stroker-projekti

Viesti Kirjoittaja Fastback »

harmi80 kirjoitti:Välläri kyllä vaihtuu talven aikana 4:sella alkavaksi. Ja T5 W/C on hakusessa :wink:
Asiallista, tiuhempi välläri tekee huisan voiman tunteen ja manuaali vaan korostaa sitä! Jos motti ei väännä alhaalta niin välityksillä se saadaan toimimaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Cleveland stroker-projekti

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

4.6 Snake kirjoitti:Laitetaan huvikseen vakioiskuisen 4v koneen dynolappu ni voi sitten verrata alavääntöä,tosin vasta 3500 jälkeen.
Miten toi vääntö putoaa 3500-4200rpm n. 60 lbs?
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
1969
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Cleveland stroker-projekti

Viesti Kirjoittaja 1969 »

Olen kuullut, että laahaava hydraulikeppi ja öljynkiertoa rajoittavat resistorit eivät välttämättä ole parhain yhdistelmä. Tiedä sitten onko miedossa konessa syytä huoleen.
Avatar
4.6 Snake
Aktiivi
Viestit: 33
Liittynyt: 04 Marras 2007, 23:45
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Cleveland stroker-projekti

Viesti Kirjoittaja 4.6 Snake »

Miten toi vääntö putoaa 3500-4200rpm n. 60 lbs?[/quote]

En tiedä mistä johtuu,voi olla jotenkin dynosta johtuva juttukin :?:
Asia ei sinänsä vaivannut kun lähtökierrokset oli 4800 luokkaa.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Cleveland stroker-projekti

Viesti Kirjoittaja SamiM »

1969 kirjoitti:Olen kuullut, että laahaava hydraulikeppi ja öljynkiertoa rajoittavat resistorit eivät välttämättä ole parhain yhdistelmä. Tiedä sitten onko miedossa konessa syytä huoleen.
Tehty on ja hyvin pelaa. Omasta päästä pähkäilty konstruktio tosin, ei kaupan hyllyltä saatava.
karppa
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 09 Kesä 2004, 09:00
Auto: 72 Fastback
57 Ford Fairlane 2d
03 Mercury Marauder Trilogy
71 Ford F-100
96 Cadillac Eldorado

Re: Cleveland stroker-projekti

Viesti Kirjoittaja karppa »

paljonko rahaa uppoaa tuollaiseen projektiin? Itselläni on myös ehtoopuolella kulkeva 351C 2V.
2003 Mercury Marauder Trilogy
1972 Fastback
1957 Fairlane 2 d ht
1971 Ford F-100
1996 Cadillac Eldorado
Vastaa Viestiin