Laitoinpa tän "heiton" tarkotuksella, kun tiesin, että Teppo pakkaa kaksi moottoria matkaan. Aion nimittäin olla paikalla dynopäivänä, katsomassa kuinka kasit möyryää. 302.nen on stroukattu 329.si, AFR-185 kannet ja Weiandin imusarja, varustettuna Holleyn Street Avengerilla. Teppo voi kertoa lisää, halutessaan. Kyseessähän ei siis ole mikään kisa, vaan vertailun vuoksi lähinnä.,lähtökohta kun koneissa on pitkälti sama. Alhaalta vääntävä kone, sekalaiseen ajoon, kruisailusta radalle.Homer65 kirjoitti:Tostahan saisi mainion testin, stroukki Cleveland vastaan stroukki Windsor!![]()
![]()
Cleveland stroker-projekti
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Cleveland stroker-projekti
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Cleveland stroker-projekti
Njoo, tiedä sitten paljonko on paljon. Tuli mitä tuli, täyttänee tehtävänsä.harmi80 kirjoitti:Eipä se niin valtavaa se vääntö alle 2000 1/min ole, varsinkaan jos on yhtään nokkaa.
Viimeksi muokannut GT-350, 05 Loka 2008, 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Cleveland stroker-projekti
Laitetaan huvikseen vakioiskuisen 4v koneen dynolappu ni voi sitten verrata alavääntöä,tosin vasta 3500 jälkeen.


Re: Cleveland stroker-projekti
Ei taida hyödyttää mitään tuohon verrata, kun on tuplasti tehokkaampi ja kiertää 2000 korkeammalle, ja sitä kautta mitattukin 3500 ja siitä ylös. Koitetaan tästä meidän pannusta saada numerot jo 2000rpm alkaen.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Cleveland stroker-projekti
Tuota, oliskos tuossa ideaa vaihtaa perävälitystä tiheämpään? Siihen vaihteistoin updeittaus 5v manuaaliin tai sitten od automaattiin. Kannatan ajatusta Nascar tyylisestä Clevelandista. Moottorin äänimaailman alkaa tosiaan muuttua kun 6000rpm rajapyykki rikkotuu - ah mitä sulosointuja.harmi80 kirjoitti:Eipä se niin valtavaa se vääntö alle 2000 1/min ole, varsinkaan jos on yhtään nokkaa.
Mulla on tuossa tuo compin xe284 ja aika vaikeeta on liikkeellelähtö kakkosella alkavalla perällä.Ja nätisti kiertää tonne 7000-7500. Äänimaailma kyllä muuttuu melkoisesti kun päästään 4000-5000 paremmalle puolelle.
Nyt vaan alkoi vesiplommit hapertua siihen malliin, että taidan talvella nostaa koneen pois ja pitää vähän mietintätaukoa.
Tiedä vaikka keväällä rullais nääskaar henkinen cleevu tallista ulos.
No anyway, kyllä tuo Snake 4.6:n dynopaperi antaa jotain vertailupohjaa. Se näyttää alueen jossa moottori on omalla alueellaan. Ei kai neekerikään yritä tehdä vakioiskuisella akselilla 4V clevelandista järkyttävää alavääntökonetta - se se on vaan tyhmää. Sama kun laittaisi vakio 289:n päälle Trickflown R-kannet, korkean yksitasoimusarjan ja ihmettelee miksi ei väännä alhaalta. Kaverilla on 302:n päällä R-kannet, ei sitä alle 2000 rpm käytetä, mutta kyllä se jenkaakin predatorin kanssa lähemmäksi 9 tonttua.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Cleveland stroker-projekti
Unohtuipahan sanoa, että seuraavassa Enginemasters kisassa nimimies Jon Kaase osallistuu kahdella moottorilla kisaan. Toinen moottoreista on 351 Cleveland pohjainen motti. Säännöt sanelevat seuraavaa: tehdas poraus maksimissaan 0,075" ylikokoon ja tehdas isku +/- 0,015". Tässä kisassa ei ole tavoitteena korkein mahdollinen hv luku vaan laskennallinen yhdistelmä hv/vääntö 2500-6500 rpm alueella. Kaasen moottorien iskut tulevat olemaan Clevelandissa 3,485-3,515" ja toisessa koneessa 3,575-3,605" ts. kyseessä on varsin lyhytiskuiset moottorit. Odotellaan minkälaisia tuloksia Kaase repii.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Cleveland stroker-projekti
lyhytiskunen sen koneen kuuluu ollakkin, kuka nyt millään maatalouskoneilla viittii ajellaFastback kirjoitti:Unohtuipahan sanoa, että seuraavassa Enginemasters kisassa nimimies Jon Kaase osallistuu kahdella moottorilla kisaan. Toinen moottoreista on 351 Cleveland pohjainen motti. Säännöt sanelevat seuraavaa: tehdas poraus maksimissaan 0,075" ylikokoon ja tehdas isku +/- 0,015". Tässä kisassa ei ole tavoitteena korkein mahdollinen hv luku vaan laskennallinen yhdistelmä hv/vääntö 2500-6500 rpm alueella. Kaasen moottorien iskut tulevat olemaan Clevelandissa 3,485-3,515" ja toisessa koneessa 3,575-3,605" ts. kyseessä on varsin lyhytiskuiset moottorit. Odotellaan minkälaisia tuloksia Kaase repii.


"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Cleveland stroker-projekti
Galaxie61 kirjoitti:lyhytiskunen sen koneen kuuluu ollakkin, kuka nyt millään maatalouskoneilla viittii ajella![]()

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Cleveland stroker-projekti
Välläri kyllä vaihtuu talven aikana 4:sella alkavaksi. Ja T5 W/C on hakusessaFastback kirjoitti:Tuota, oliskos tuossa ideaa vaihtaa perävälitystä tiheämpään? Siihen vaihteistoin updeittaus 5v manuaaliin tai sitten od automaattiin. Kannatan ajatusta Nascar tyylisestä Clevelandista. Moottorin äänimaailman alkaa tosiaan muuttua kun 6000rpm rajapyykki rikkotuu - ah mitä sulosointuja.harmi80 kirjoitti:Eipä se niin valtavaa se vääntö alle 2000 1/min ole, varsinkaan jos on yhtään nokkaa.
Mulla on tuossa tuo compin xe284 ja aika vaikeeta on liikkeellelähtö kakkosella alkavalla perällä.Ja nätisti kiertää tonne 7000-7500. Äänimaailma kyllä muuttuu melkoisesti kun päästään 4000-5000 paremmalle puolelle.
Nyt vaan alkoi vesiplommit hapertua siihen malliin, että taidan talvella nostaa koneen pois ja pitää vähän mietintätaukoa.
Tiedä vaikka keväällä rullais nääskaar henkinen cleevu tallista ulos.

-71 HT 351C 4v
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Cleveland stroker-projekti
Asiallista, tiuhempi välläri tekee huisan voiman tunteen ja manuaali vaan korostaa sitä! Jos motti ei väännä alhaalta niin välityksillä se saadaan toimimaan.harmi80 kirjoitti:Välläri kyllä vaihtuu talven aikana 4:sella alkavaksi. Ja T5 W/C on hakusessa
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Cleveland stroker-projekti
Miten toi vääntö putoaa 3500-4200rpm n. 60 lbs?4.6 Snake kirjoitti:Laitetaan huvikseen vakioiskuisen 4v koneen dynolappu ni voi sitten verrata alavääntöä,tosin vasta 3500 jälkeen.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Re: Cleveland stroker-projekti
Olen kuullut, että laahaava hydraulikeppi ja öljynkiertoa rajoittavat resistorit eivät välttämättä ole parhain yhdistelmä. Tiedä sitten onko miedossa konessa syytä huoleen.
Re: Cleveland stroker-projekti
Miten toi vääntö putoaa 3500-4200rpm n. 60 lbs?[/quote]
En tiedä mistä johtuu,voi olla jotenkin dynosta johtuva juttukin
Asia ei sinänsä vaivannut kun lähtökierrokset oli 4800 luokkaa.
En tiedä mistä johtuu,voi olla jotenkin dynosta johtuva juttukin

Asia ei sinänsä vaivannut kun lähtökierrokset oli 4800 luokkaa.
Re: Cleveland stroker-projekti
Tehty on ja hyvin pelaa. Omasta päästä pähkäilty konstruktio tosin, ei kaupan hyllyltä saatava.1969 kirjoitti:Olen kuullut, että laahaava hydraulikeppi ja öljynkiertoa rajoittavat resistorit eivät välttämättä ole parhain yhdistelmä. Tiedä sitten onko miedossa konessa syytä huoleen.
-
- Aktiivi
- Viestit: 31
- Liittynyt: 09 Kesä 2004, 09:00
- Auto: 72 Fastback
57 Ford Fairlane 2d
03 Mercury Marauder Trilogy
71 Ford F-100
96 Cadillac Eldorado
Re: Cleveland stroker-projekti
paljonko rahaa uppoaa tuollaiseen projektiin? Itselläni on myös ehtoopuolella kulkeva 351C 2V.
2003 Mercury Marauder Trilogy
1972 Fastback
1957 Fairlane 2 d ht
1971 Ford F-100
1996 Cadillac Eldorado
1972 Fastback
1957 Fairlane 2 d ht
1971 Ford F-100
1996 Cadillac Eldorado