Mitä eroa on 351W / 351C
Mitä eroa on 351W / 351C
Mitä eroa kyseisis koneis?
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä eroa on 351W / 351C
Ei mitään (edit:->) yhteistä... lol
Viimeksi muokannut Antti66HT, 08 Loka 2008, 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Mitä eroa on 351W / 351C
Näsäviisaana voisi kai kysyä, mitä samaa Windsorissa ja Clevessä on? Eipä juuri muuta kuin öljynsuodatin.
Eli kyseessä on samasta kuutiotilavuudesta huolimatta aivan eri moottoriperheen tuotteet. 351W on samaa sukua kuin 260/289/302( perinteinen Ford SB), kun taas 351C:n sisaria ovat 351M/351CJ/400 (ns.335-moottoriperhe). Merkittävin ero löytyy kansista, Clevessä on viistoventtiilit "canted valves". Joku tietävämpi voinee selittää asian perusteellisemmin. Clevessä ei myöskään jäähdytysvesi kierrä imusarjassa niinkuin Windsorissa. C on myös ulkomitoiltaa selvästi suurempi ja painavampi kuin W.
Paremmuuteen en ota kantaa, siitä löytyy paljon vahvoja mielipiteitä molemminpuolin
Tosiasia on, että Cleve suunniteltiin muskelikaudella (1970) tehot, hyvä hengitys ja kierrosherkkyys mielessä, mutta energiakriisi tuli väliin ja "tappoi" moottoriperheen varsin nopeasti (70-luvun loppuun mennessä, tehot olivat menneet jo aikoja sitten).
Katsopa http://www.torinoproject.com/tech/moott ... tukset.htm Sieltä löytyy suomenkielistä faktaa SB vs. 335
Tuossa myös tuoretta keskustelua aiheesta http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... f=9&t=6765


Eli kyseessä on samasta kuutiotilavuudesta huolimatta aivan eri moottoriperheen tuotteet. 351W on samaa sukua kuin 260/289/302( perinteinen Ford SB), kun taas 351C:n sisaria ovat 351M/351CJ/400 (ns.335-moottoriperhe). Merkittävin ero löytyy kansista, Clevessä on viistoventtiilit "canted valves". Joku tietävämpi voinee selittää asian perusteellisemmin. Clevessä ei myöskään jäähdytysvesi kierrä imusarjassa niinkuin Windsorissa. C on myös ulkomitoiltaa selvästi suurempi ja painavampi kuin W.
Paremmuuteen en ota kantaa, siitä löytyy paljon vahvoja mielipiteitä molemminpuolin

Katsopa http://www.torinoproject.com/tech/moott ... tukset.htm Sieltä löytyy suomenkielistä faktaa SB vs. 335
Tuossa myös tuoretta keskustelua aiheesta http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... f=9&t=6765
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä eroa on 351W / 351C
late:"C on myös ulkomitoiltaa selvästi suurempi ja painavampi kuin W."
Noh, eläpäs nyt liioittele. Kone taitaa olla alle 10 kg painavampi, ja sopii ihan yhtä vaikeasti esim. -65-66 koppasen konetilaan.
Sanoisin että esim. tulppien vaihto 351c koneeseen on helpompi kuin 351w koneeseen...
Kone on numeroina hieman leveämpi, mutta pakokanava lähtee eri kulmassa, mikä hieman helpottaa lusikointia.
Noh, eläpäs nyt liioittele. Kone taitaa olla alle 10 kg painavampi, ja sopii ihan yhtä vaikeasti esim. -65-66 koppasen konetilaan.
Sanoisin että esim. tulppien vaihto 351c koneeseen on helpompi kuin 351w koneeseen...
Kone on numeroina hieman leveämpi, mutta pakokanava lähtee eri kulmassa, mikä hieman helpottaa lusikointia.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Mitä eroa on 351W / 351C
Jes. Fordin omista Factory Weight reporteista selviää, että 351w 2V moottori on kokonaista 4,14 kg kevyempi mitä 351c 2V moottori - eli ei juuri mitään. Tuo ero kuolettuu jo alumiini-imusarjalla tai vesipumpulla.Antti66HT kirjoitti:late:"C on myös ulkomitoiltaa selvästi suurempi ja painavampi kuin W."
Noh, eläpäs nyt liioittele. Kone taitaa olla alle 10 kg painavampi, ja sopii ihan yhtä vaikeasti esim. -65-66 koppasen konetilaan.
Sanoisin että esim. tulppien vaihto 351c koneeseen on helpompi kuin 351w koneeseen...
Kone on numeroina hieman leveämpi, mutta pakokanava lähtee eri kulmassa, mikä hieman helpottaa lusikointia.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä eroa on 351W / 351C
noh, noh.. Eipäs nyt kuoletella mitään.
Saa siihen windsoriinkin aluimarin ja vesipumpun... Ja lisäksi, kannet ja lohkon.. lol
No, saahan clevuunkin edelin ja CHI:n kansia. Edelin ei oo kait kovin kummoset ja CHI:n aika arvokkaat. Elämä on.
Saa siihen windsoriinkin aluimarin ja vesipumpun... Ja lisäksi, kannet ja lohkon.. lol
No, saahan clevuunkin edelin ja CHI:n kansia. Edelin ei oo kait kovin kummoset ja CHI:n aika arvokkaat. Elämä on.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Mitä eroa on 351W / 351C
Clevelandiin saa kauniita venttiilikoppia tyyliin FE. Se on suuri ero!!!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Mitä eroa on 351W / 351C
Fastback kirjoitti:Jes. Fordin omista Factory Weight reporteista selviää, että 351w 2V moottori on kokonaista 4,14 kg kevyempi mitä 351c 2V moottori - eli ei juuri mitään. Tuo ero kuolettuu jo alumiini-imusarjalla tai vesipumpulla.Antti66HT kirjoitti:late:"C on myös ulkomitoiltaa selvästi suurempi ja painavampi kuin W."
Noh, eläpäs nyt liioittele. Kone taitaa olla alle 10 kg painavampi, ja sopii ihan yhtä vaikeasti esim. -65-66 koppasen konetilaan.
Sanoisin että esim. tulppien vaihto 351c koneeseen on helpompi kuin 351w koneeseen...
Kone on numeroina hieman leveämpi, mutta pakokanava lähtee eri kulmassa, mikä hieman helpottaa lusikointia.
Sori jätkät, pieleenhän se meni




Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä eroa on 351W / 351C
Juuri näin. Hyvä late. monttukoneesta, vai mikä se nyt oli, sleepperi. 
