351C ahtaminen?
351C ahtaminen?
Onko kukaan tehty tommosta? miten toi perus pata kestää 2V versio kyseessä?
Ruuviahdin laitetaan en nyt justiin muista merkkiä.
Mitä tonne koneeseen pitää vaihtaa mitä vakio hilut kestää? Ahdot pidetään alle kilossa eikö silläkin kerkiä!
Mitä tonne koneeseen pitää vaihtaa mitä vakio hilut kestää? Ahdot pidetään alle kilossa eikö silläkin kerkiä!
Re: 351C ahtaminen?
http://www.kuormalavat.com/bbp/ford_f100.htmlCosander kirjoitti:Onko kukaan tehty tommosta? miten toi perus pata kestää 2V versio kyseessä?
Tuollainen tuli ekana mieleen...

-Jukka-
- Fastback
- Over The Top
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Clevelandia on ahtanut usealla eri kombinaatiolla tuttu ukko Parkanosta. Laitan YV:llä nimen tulemaan, oon hukannut hänen puhelinnumeron Nokialaisen viime haaksirikossa. Auto oli kohtuu nopea, mikään mp ei pysynyt kadulla perässä kun lähti körmyyttään. Ei hajabusat ei mitkään, se sai normi asfaltillakin karmeat pidot ja kyyti oli sen mukaista. Esaleenilla oli hetken aikaa kaverin tekemä musse windsor kokoonpanossa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Mega-addikti
- Auto: Galaxie -61
vääntäkää nyt puukkoa vaan...
katsatusinsinööri kielsi jälleen kerran minua toteuutamasta hienoja ahtamis suunnitelmia
katsatusinsinööri kielsi jälleen kerran minua toteuutamasta hienoja ahtamis suunnitelmia

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Fastback
- Over The Top
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
sun pitää vaihtaa sinne pikkumoottori niin saat ahtaa.Galaxie61 kirjoitti:vääntäkää nyt puukkoa vaan...

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
Millä perusteella?Galaxie61 kirjoitti:vääntäkää nyt puukkoa vaan...
Mach1 -71
-
- Mega-addikti
no pitäis sitten vaihtaa ensin se kone pienemmäks, se ei kyllä mulle käy 

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Mitkä on tuon mallisarjan tehokkain ja suurin iskutilavuus? Jos sulla on nykyinen motti siellä tilavuuden ja painon puolesta laillinen ja periaatteessa tehorajakaan (mallisarjan tehokkain +20%) ei ylity, niin miksi sitä ei saisi ahtaa?
Mach1 -71
-
- Mega-addikti
tais olla 390 ja tehoja n, 300 . jos en väärin muista.302TT kirjoitti:Mitkä on tuon mallisarjan tehokkain ja suurin iskutilavuus? Jos sulla on nykyinen motti siellä tilavuuden ja painon puolesta laillinen ja periaatteessa tehorajakaan (mallisarjan tehokkain +20%) ei ylity, niin miksi sitä ei saisi ahtaa?
nyt on 429 ja insinööri katteli muutospapereista ilmoitetut tehot, ei siis käyny sille...
stroukkisarjaa se ei kieltäny laittamasta ja semmonen tulee kun kerkiän..
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Mutta jos ahdat tuon 429:n, niin siinähän käytännössä lähdetään puhtaalta pöydältä, koska joudut muutoskatsastamaan auton ja tehot todetaan tehonmittauksen mukaisesti. Käytännössä niiden on pakko hyväksyä muutos, jos tehot on alle 360hv ja iskutilavuus pysyy alle 487cid. Toki ahtopaine pitää olla jollain tapaa uskottava esim. 0.4bar. Kyllä noihin keinot löytyy. Minä tekisin sinun tapauksessa tuohon jostain matalapuristeisesta 460 saastelotkusta ahtokoneen...Galaxie61 kirjoitti:tais olla 390 ja tehoja n, 300 . jos en väärin muista.302TT kirjoitti:Mitkä on tuon mallisarjan tehokkain ja suurin iskutilavuus? Jos sulla on nykyinen motti siellä tilavuuden ja painon puolesta laillinen ja periaatteessa tehorajakaan (mallisarjan tehokkain +20%) ei ylity, niin miksi sitä ei saisi ahtaa?
nyt on 429 ja insinööri katteli muutospapereista ilmoitetut tehot, ei siis käyny sille...
stroukkisarjaa se ei kieltäny laittamasta ja semmonen tulee kun kerkiän..

Käy sanomassa katsurille, että opettelee pykälät tai vaihda konttoria.
Mach1 -71