aussie

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
karppa
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 09 Kesä 2004, 09:00
Auto: 72 Fastback
57 Ford Fairlane 2d
03 Mercury Marauder Trilogy
71 Ford F-100
96 Cadillac Eldorado

aussie

Viesti Kirjoittaja karppa »

Mitä mieltä aussi kansista -72, 351 2v cleveen? Olis tiedossa sopivaan hintaan.
:?:
2003 Mercury Marauder Trilogy
1972 Fastback
1957 Fairlane 2 d ht
1971 Ford F-100
1996 Cadillac Eldorado
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Re: aussie

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Eikös nuo kannata ottaa talteen, hyvänmalliset pienet palotilat, katukäyttöön sopivat kanavat eikä näitä taida kasvaa enää joka oksalla T Pasi
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: aussie

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Nimenomaan jos sopivaan hintaa.

Edelin aluthan noista on käytännössä kopiot, hintaa edeleillä varmaan jotain 1300+ $

kai noista nostalgia hengessä parisataa kannattaa maksaa, venttiili työt kuitenkin maksaa yms.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: aussie

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Antti66HT kirjoitti:Nimenomaan jos sopivaan hintaa.

Edelin aluthan noista on käytännössä kopiot, hintaa edeleillä varmaan jotain 1300+ $

kai noista nostalgia hengessä parisataa kannattaa maksaa, venttiili työt kuitenkin maksaa yms.
Jos pariin sataan saa niin ehdottomasti ota talteen. Nostalgiahengestä näiden kanssa ei ole kyse. Harvasta alukansiparista saa samat bang-for-buck-kertoimet kuin näistä, vaikka pitääkin väistämättä tehdä peruskunnostus. :juu: :heevi:

Edit typo...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: aussie

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Antti66HT kirjoitti:Nimenomaan jos sopivaan hintaa.

Edelin aluthan noista on käytännössä kopiot, hintaa edeleillä varmaan jotain 1300+ $

kai noista nostalgia hengessä parisataa kannattaa maksaa, venttiili työt kuitenkin maksaa yms.
Hieman tarkentaen.

Edelbrock Performer RPM Cylinder Heads
Cylinder Head, Performer RPM, Aluminum, Assembled, 60cc Chamber, 190cc Intake Runner, Ford, 351C/ M/ 400.
Each $969.50

Edelbrock Performer RPM Cylinder Heads
Cylinder Head, Performer RPM, Aluminum, Assembled, 60cc Chamber, 190cc Intake Runner, Ford, Small Block.
Each $1,023.99

Eli hinta Suomessa vähintään 2000€ pari.

Jos näin vertaa alu ja Ausi 2V kansia ja Ausien hankinta hinta 200€ pari niin jonkin verran jää käytet-täväksi loppu työstöön ja kalustukseen.
Yleensä noin 1000€ pystyy rautakannet työstämään ja kalustamaan alumiini versioita vastaavaksi.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: aussie

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Kansityö ja osahintoja esim.

Kannen oikaisu 71,25
Ohjarin vaihto 6.60
Istukan koneistus 7.90
Venttiilin koneistus 4.60 (parempi kyllä ostaa kunnon venat, Ferreat n. 200e setti
Laadukkaat ohjarikumet 23.00
Jouset+retskut+lukot 210.00
Rullakeinut Crane Energ. 200.00
Stud kit edellisiin 94.00

Tuossa omista kuiteista kopsattua :roll: eli kyllä äkkiä hintaa kertyy, sitten jos vielä ammattimies porttaa, niin jo pompsahtaa.
:krooh:
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: aussie

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Joo, muistin hinnan hieman alakanttiin. Taitaa chi 3v kansia saada tuon 2000$ luokkaan jo.
Avatar
fairlane
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 10 Heinä 2004, 10:36
Paikkakunta: valkeakoski

Re: aussie

Viesti Kirjoittaja fairlane »

ja sokerina pohjalla:
jospa niistä vanhoista aussi kansista löytyykin halkeama rajuja syöpymiä jostain seetistä ,palotilasta,kanavasta taikka joku on rouhassu kunnolla alaspäin noita kansia, mahtaako olla pelkällä vedellä ruostutettu vesikanavat, yms, niin vot voi sitä vitutuksen juhlaa.aina ei jaksa käsittää naitten vanhojen osien hehkutusta vaikka lökäpöksy olenkin. jaa niin kai ne alukannet vähän kevyemmätkin on jospa sekin jollekin jotakin merkitsee. :nenu: aikas tunaat noitten vanhojen kanssa sit ne on kakat ja ostat uudet niin olipa taas halpaa. kaikessa ei kannata säästää ,riippuu paljon siitä mitä pystyy itse tekeen,taikka teettää kavereilla"halvalla" :LMAO:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: aussie

Viesti Kirjoittaja Fastback »

fairlane kirjoitti:aina ei jaksa käsittää naitten vanhojen osien hehkutusta vaikka lökäpöksy olenkin. jaa niin kai ne alukannet vähän kevyemmätkin on jospa sekin jollekin jotakin merkitsee. :nenu: aikas tunaat noitten vanhojen kanssa sit ne on kakat ja ostat uudet niin olipa taas halpaa. kaikessa ei kannata säästää ,riippuu paljon siitä mitä pystyy itse tekeen,taikka teettää kavereilla"halvalla" :LMAO:
Juu. Tää on yksi syy minkä takia mulla ei ole mitään vanhaa koneessani - ei köyhällä ole varaa halpaan. Yhden kaverin taistelua olen seurannut Fordin sb maailmassa ja on ollut enemmän kuin kaksi käyttökelvotonta lohkoa. Kaippa se sitten on säästöä, kun ei halua uutta esim. Ford Racingin/Dartin/tai jonkun muun moparin lohkoa ostaa. Kerran kun vähän sijoittaisi niin olisi varmasti ehjä, höyläämätön/turaamaton ja ennenkaikkea uusi vesitiloiltaan ruosteeton lohko.

Nostalgia mielessä vanha patarauta menee kyllä tai pelle peloton kokeiluissa, mutta omat riskit vanhan raudan käytössä aina piilee.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: aussie

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

karppa kirjoitti:Mitä mieltä aussi kansista -72, 351 2v cleveen? Olis tiedossa sopivaan hintaan.
:?:
Jos noita nyt alsakansiin vertaillaan, niin sellanenhan seikka siinä vielä piilee, että kansien vaihto rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ausseja on alkuperäisistä vaikeampi erottaa kuin alsoja. Aussikansille voi rehellisempi löytää jotain katsastuksessa kelvollisia moottoritehoja, aluille ei taida olla.
Mustang -69 SR
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: aussie

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Rivien välistä luin old skool out.
Uusavuttomuus in.

Ei sekään ole herkkua kun uusi osa hajoaa, eikä noi alumiini kannet aina niin hyviä ole. Irtoavat istukat, ennen aikaisesti kuluvat ohjuri, vääntyilee pienestäkin lämmöstä, venttiilit millä korkeudella sattu, jne...

Minä en valmiita alumiini kansia koneeseeni laita ennen kuin ne on tarkastettu asian osaavan toimes-ta. Aina on jotain korjattavaa ollut!
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: aussie

Viesti Kirjoittaja PeteP »

fairlane kirjoitti:ja sokerina pohjalla:
jospa niistä vanhoista aussi kansista löytyykin halkeama rajuja syöpymiä jostain seetistä ,palotilasta,kanavasta taikka joku on rouhassu kunnolla alaspäin noita kansia, mahtaako olla pelkällä vedellä ruostutettu vesikanavat, yms, niin vot voi sitä vitutuksen juhlaa.aina ei jaksa käsittää naitten vanhojen osien hehkutusta vaikka lökäpöksy olenkin. jaa niin kai ne alukannet vähän kevyemmätkin on jospa sekin jollekin jotakin merkitsee. :nenu: aikas tunaat noitten vanhojen kanssa sit ne on kakat ja ostat uudet niin olipa taas halpaa. kaikessa ei kannata säästää ,riippuu paljon siitä mitä pystyy itse tekeen,taikka teettää kavereilla"halvalla" :LMAO:
Turhaa pelottelua, suurin osa wanhoista on aivan käyttökelpoista, ja suhteellisen vaivattomasti korjattavissa hyvässä koneistamossa, ja jos ei aivan pihalla ole asioista niin tuon käyttökelpoisuuden toteaa ihan helposti, Kylmää oon sitä mieltä edelleenkin että paljon kaverit hakkaa rahaa kalliisiin hipoppio osiin, aivan suotta :)
:krooh:
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: aussie

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Meikäläisen aussikannet tulivat maksamaan pyöreästi 1800 €, sisältäen koneistuksen seetitöineen, kalustettuna (uudet rosteriventtiilit hiluineen, uudet jouset kaikkine kilkkeineen jne) ja porttauksen asiansa osaavan tahon toimesta, tuohon päälle vielä reilu parisataa Scorpparin rullavipoista eBay-ostoksena. Eli ei ilmaista ole tämäkään lysti jos ei halua mennä sieltä mistä aita on matalin. Onko järkeä vai ei... sen kai päättää jokainen järjellään ja kukkarollaan, mutta jos alsakansiakin pitää muokata eteenpäin vielä tuon parin tonnin alkusijoituksen jälkeen, voi miettiä paljonko tulee hintaa per pudotettu kilo :wink:

Kone olis nipussa ja breikkausta vailla, mutta toistaiseksi en vielä pysty käyttäjäkokemuksia jakamaan. Toki jos aihetta kehuskeluun ilmenee, rinta rottingilla tulen asian ilmi tuomaan :lol: Muussa tapauksessa nolona mutisen ja julkituon pettymyksen lyhyesti: paskan myivät :oops: Vaihtoehto 1 siintää kuitenkin odotuksissa.
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: aussie

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mexico65 kirjoitti:Rivien välistä luin old skool out.
Uusavuttomuus in.
???
Mexico65 kirjoitti: Ei sekään ole herkkua kun uusi osa hajoaa, eikä noi alumiini kannet aina niin hyviä ole. Irtoavat istukat, ennen aikaisesti kuluvat ohjuri, vääntyilee pienestäkin lämmöstä, venttiilit millä korkeudella sattu, jne...

Minä en valmiita alumiini kansia koneeseeni laita ennen kuin ne on tarkastettu asian osaavan toimes-ta. Aina on jotain korjattavaa ollut!
Kaverin bbc mottiin tuli uudet H-profiilikanget, ne lähtevät keskiviikkona särötarkoitukseen ennen pyörivien osien painotusta. Uudet osat eivät ole autuus, vaan tarvitsevat aina tarkastuksen ja mittaukset, jotta ovat toleransseissa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: aussie

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Fastback kirjoitti:
fairlane kirjoitti:aina ei jaksa käsittää naitten vanhojen osien hehkutusta vaikka lökäpöksy olenkin. jaa niin kai ne alukannet vähän kevyemmätkin on jospa sekin jollekin jotakin merkitsee. :nenu: aikas tunaat noitten vanhojen kanssa sit ne on kakat ja ostat uudet niin olipa taas halpaa. kaikessa ei kannata säästää ,riippuu paljon siitä mitä pystyy itse tekeen,taikka teettää kavereilla"halvalla" :LMAO:
Juu. Tää on yksi syy minkä takia mulla ei ole mitään vanhaa koneessani - ei köyhällä ole varaa halpaan. Yhden kaverin taistelua olen seurannut Fordin sb maailmassa ja on ollut enemmän kuin kaksi käyttökelvotonta lohkoa. Kaippa se sitten on säästöä, kun ei halua uutta esim. Ford Racingin/Dartin/tai jonkun muun moparin lohkoa ostaa. Kerran kun vähän sijoittaisi niin olisi varmasti ehjä, höyläämätön/turaamaton ja ennenkaikkea uusi vesitiloiltaan ruosteeton lohko.

Nostalgia mielessä vanha patarauta menee kyllä tai pelle peloton kokeiluissa, mutta omat riskit vanhan raudan käytössä aina piilee.

ennemmin vanhaa patarautaa kun vanhaa alumiiniä.
hyvin on tuntunu kestävän tuo vanha rauta :idea:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Vastaa Viestiin