Autovero-ALV uudistus ja muuttoauto

Kysymyksiä, vastauksia ja keskustelua Mustangin tuomisesta ulkomailta

Valvoja: Ville K

okvp
Hiljaisempi

Autovero-ALV uudistus ja muuttoauto

Viesti Kirjoittaja okvp »

Olipa hieno ylllätys tämä uusi autoveron ALV:n poisto ja sen mukainen autoveron nosto. Tämä tietää pahimmallaan kolmen tuhannen euron lisälaskua niille, jotka tuovat riittävän kallista muuttoautoa, jossa verojen määrä nousee yli muuttoautoverovähennyksen eli 13450€.

Muuttoautovähennys lasketaan suoraan autoverosta ilman alvia ja nyt kun autovero nousee alvin verran niin esim minulle maksettavaa tulee 22% 13 450 eurosta eli 2959 euroa lisää, mukava yllätys PRKL. Vaikka itse muutinkin Suomeen jo tammikuun alussa niin auto tulee vasta 1.4. jälkeen Suomeen kiitos konttifirman hidastelun.

Ilmeisesti mitään ei ole tehtävissä ts. valitukset ei auta vai olisiko?
MustangGT
Mega-addikti
Viesti:

Re: Autovero-ALV uudistus ja muuttoauto

Viesti Kirjoittaja MustangGT »

okvp kirjoitti:Olipa hieno ylllätys tämä uusi autoveron ALV:n poisto ja sen mukainen autoveron nosto. Tämä tietää pahimmallaan kolmen tuhannen euron lisälaskua niille, jotka tuovat riittävän kallista muuttoautoa, jossa verojen määrä nousee yli muuttoautoverovähennyksen eli 13450€.

Muuttoautovähennys lasketaan suoraan autoverosta ilman alvia ja nyt kun autovero nousee alvin verran niin esim minulle maksettavaa tulee 22% 13 450 eurosta eli 2959 euroa lisää, mukava yllätys PRKL. Vaikka itse muutinkin Suomeen jo tammikuun alussa niin auto tulee vasta 1.4. jälkeen Suomeen kiitos konttifirman hidastelun.

Ilmeisesti mitään ei ole tehtävissä ts. valitukset ei auta vai olisiko?
Silti varmasti edullisempi ku Suomesta ostettuna....
http://www.americar.fi/sivu.php?id=196 :shock: :shock:
Vastaa Viestiin