AODE päivitys

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
cossu2
Aktiivi
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 07:57
Auto: GT -95 convertible SC

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

No niin, olis romut paikoillaan. Eroa on enemmän kuin uskoinkaan. Vaihtaa heti ja nopeasti eikä luistele.
Nyt sen vasta huomaa kuinka läjä se vakioaski on :lol:

Tuo turbiini on kyllä katukäyttöön ehkä hieman liian raju, mutta kai siihenkin tottuu.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja Fastback »

cossu2 kirjoitti:Tuo turbiini on kyllä katukäyttöön ehkä hieman liian raju, mutta kai siihenkin tottuu.
Höpö höpö, antaa vaan kierrosten nousta nopeampaa jos tallaat kaasun pohjaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
cossu2
Aktiivi
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 07:57
Auto: GT -95 convertible SC

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Kyllä se ihan pintakaasu kiihdytykselläkin ylemmäs päästää kierrokset kuin vakiolla.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja Fastback »

cossu2 kirjoitti:Kyllä se ihan pintakaasu kiihdytykselläkin ylemmäs päästää kierrokset kuin vakiolla.
no shit sherlock. Eikö tuo sen löysän limpun tarkoituskin ole. Se on hyvä kun vähän terävöittää vaihtoja, liikkeellelähtöön meininkiä ja autoon katu-uskottavuutta. Tuskinpa olisit tommoista laatikkoa ostanut jos tarkoitus olisi pitää auto tehdaskuntoisena. Äkkiä siihen tottuu, tuolla luulisi kumin ulvottamisen luonnistuvan vaivattomasti. Mitäs autolle on suunnitelmissa, koska vaihteisto kestää nyt rytkettä?

Ammoisina aikoina rallimiehet ajeli kadulla jopa 5500 prm stalleilla ja kun koneissa oli vääntöä tarpeeksi niin lähti selkeästi matalammilla jengoilla liikkeelle.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Fastback kirjoitti:
cossu2 kirjoitti:Kyllä se ihan pintakaasu kiihdytykselläkin ylemmäs päästää kierrokset kuin vakiolla.
no shit sherlock. Eikö tuo sen löysän limpun tarkoituskin ole. Se on hyvä kun vähän terävöittää vaihtoja, liikkeellelähtöön meininkiä ja autoon katu-uskottavuutta. Tuskinpa olisit tommoista laatikkoa ostanut jos tarkoitus olisi pitää auto tehdaskuntoisena. Äkkiä siihen tottuu, tuolla luulisi kumin ulvottamisen luonnistuvan vaivattomasti. Mitäs autolle on suunnitelmissa, koska vaihteisto kestää nyt rytkettä?

Ammoisina aikoina rallimiehet ajeli kadulla jopa 5500 prm stalleilla ja kun koneissa oli vääntöä tarpeeksi niin lähti selkeästi matalammilla jengoilla liikkeelle.
meinaatko etta joudetaan jo museoon :nenu:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3206
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Fastback kirjoitti:
cossu2 kirjoitti:Tuo turbiini on kyllä katukäyttöön ehkä hieman liian raju, mutta kai siihenkin tottuu.
Höpö höpö, antaa vaan kierrosten nousta nopeampaa jos tallaat kaasun pohjaan.
Tarkoittaako tuo rajuus "korkeita" kierroksia vai terävää vaihtoa (esim. 1 -> 2 niin, että lippalakki lentää takapenkille)?

Turbiini ei kai vaikuta vaihdon terävyyteen, vaan "kiinni" tartunta pyörintänopeuteen.
Laatikon venttiilikoneiston nopeus ja pantojen tartunta nopeus kai vaikuttaa lähinnä terävään vaihtohetkeen. Tämä kai muistuttaa hieman kovan laatikon osalta kytkimen käyttö tapaan, hitaasti kytkintä nostaen lähes huomaamaton vaihto ja on / off tyylillä terävä vaihto (sama onnistuu myös ilman kytkintä ts. raakana isompaa sisään).
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Galaxie61 kirjoitti:meinaatko etta joudetaan jo museoon :nenu:
Eikun automaatit joutaa museoon :mrgreen:

Mexicon sanoin vaihdon tiukkuuteen vaikuttaa, vaihteiston aivot, pannat, kytkinpakat ja öljynpaine (linja-paine) - siinä ne suurimmat tekijät.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Fastback kirjoitti: Eikun automaatit joutaa museoon :mrgreen:

.
Ainakin vanhat versiot, kyllä uudet automaatit on melko kivoja, toimii paremmin ku meikäpojan ajatus :lol:
Go tell Alice....
Avatar
cossu2
Aktiivi
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 07:57
Auto: GT -95 convertible SC

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

johan tuuppas viestiä.
Rajulla tarkoitin lähinnä sitä kun jengat nousee pienellä kaasullakin nopeasti, niin aski tuuppaa heti pienempiä pesään ja tahtoo nousta paineille eli nykivää ajoa kaupungissa ja ruuhkassa. Lisäksi ko turbiini ei jarruta sitten tippaakkaan, menee täysin pulkkana.
Vastaa Viestiin