AODE päivitys
Re: AODE päivitys
No niin, olis romut paikoillaan. Eroa on enemmän kuin uskoinkaan. Vaihtaa heti ja nopeasti eikä luistele.
Nyt sen vasta huomaa kuinka läjä se vakioaski on
Tuo turbiini on kyllä katukäyttöön ehkä hieman liian raju, mutta kai siihenkin tottuu.
Nyt sen vasta huomaa kuinka läjä se vakioaski on
Tuo turbiini on kyllä katukäyttöön ehkä hieman liian raju, mutta kai siihenkin tottuu.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: AODE päivitys
Höpö höpö, antaa vaan kierrosten nousta nopeampaa jos tallaat kaasun pohjaan.cossu2 kirjoitti:Tuo turbiini on kyllä katukäyttöön ehkä hieman liian raju, mutta kai siihenkin tottuu.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: AODE päivitys
Kyllä se ihan pintakaasu kiihdytykselläkin ylemmäs päästää kierrokset kuin vakiolla.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: AODE päivitys
no shit sherlock. Eikö tuo sen löysän limpun tarkoituskin ole. Se on hyvä kun vähän terävöittää vaihtoja, liikkeellelähtöön meininkiä ja autoon katu-uskottavuutta. Tuskinpa olisit tommoista laatikkoa ostanut jos tarkoitus olisi pitää auto tehdaskuntoisena. Äkkiä siihen tottuu, tuolla luulisi kumin ulvottamisen luonnistuvan vaivattomasti. Mitäs autolle on suunnitelmissa, koska vaihteisto kestää nyt rytkettä?cossu2 kirjoitti:Kyllä se ihan pintakaasu kiihdytykselläkin ylemmäs päästää kierrokset kuin vakiolla.
Ammoisina aikoina rallimiehet ajeli kadulla jopa 5500 prm stalleilla ja kun koneissa oli vääntöä tarpeeksi niin lähti selkeästi matalammilla jengoilla liikkeelle.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: AODE päivitys
meinaatko etta joudetaan jo museoonFastback kirjoitti:no shit sherlock. Eikö tuo sen löysän limpun tarkoituskin ole. Se on hyvä kun vähän terävöittää vaihtoja, liikkeellelähtöön meininkiä ja autoon katu-uskottavuutta. Tuskinpa olisit tommoista laatikkoa ostanut jos tarkoitus olisi pitää auto tehdaskuntoisena. Äkkiä siihen tottuu, tuolla luulisi kumin ulvottamisen luonnistuvan vaivattomasti. Mitäs autolle on suunnitelmissa, koska vaihteisto kestää nyt rytkettä?cossu2 kirjoitti:Kyllä se ihan pintakaasu kiihdytykselläkin ylemmäs päästää kierrokset kuin vakiolla.
Ammoisina aikoina rallimiehet ajeli kadulla jopa 5500 prm stalleilla ja kun koneissa oli vääntöä tarpeeksi niin lähti selkeästi matalammilla jengoilla liikkeelle.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: AODE päivitys
Tarkoittaako tuo rajuus "korkeita" kierroksia vai terävää vaihtoa (esim. 1 -> 2 niin, että lippalakki lentää takapenkille)?Fastback kirjoitti:Höpö höpö, antaa vaan kierrosten nousta nopeampaa jos tallaat kaasun pohjaan.cossu2 kirjoitti:Tuo turbiini on kyllä katukäyttöön ehkä hieman liian raju, mutta kai siihenkin tottuu.
Turbiini ei kai vaikuta vaihdon terävyyteen, vaan "kiinni" tartunta pyörintänopeuteen.
Laatikon venttiilikoneiston nopeus ja pantojen tartunta nopeus kai vaikuttaa lähinnä terävään vaihtohetkeen. Tämä kai muistuttaa hieman kovan laatikon osalta kytkimen käyttö tapaan, hitaasti kytkintä nostaen lähes huomaamaton vaihto ja on / off tyylillä terävä vaihto (sama onnistuu myös ilman kytkintä ts. raakana isompaa sisään).
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: AODE päivitys
Eikun automaatit joutaa museoonGalaxie61 kirjoitti:meinaatko etta joudetaan jo museoon
Mexicon sanoin vaihdon tiukkuuteen vaikuttaa, vaihteiston aivot, pannat, kytkinpakat ja öljynpaine (linja-paine) - siinä ne suurimmat tekijät.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: AODE päivitys
Ainakin vanhat versiot, kyllä uudet automaatit on melko kivoja, toimii paremmin ku meikäpojan ajatusFastback kirjoitti: Eikun automaatit joutaa museoon
.
Go tell Alice....
Re: AODE päivitys
johan tuuppas viestiä.
Rajulla tarkoitin lähinnä sitä kun jengat nousee pienellä kaasullakin nopeasti, niin aski tuuppaa heti pienempiä pesään ja tahtoo nousta paineille eli nykivää ajoa kaupungissa ja ruuhkassa. Lisäksi ko turbiini ei jarruta sitten tippaakkaan, menee täysin pulkkana.
Rajulla tarkoitin lähinnä sitä kun jengat nousee pienellä kaasullakin nopeasti, niin aski tuuppaa heti pienempiä pesään ja tahtoo nousta paineille eli nykivää ajoa kaupungissa ja ruuhkassa. Lisäksi ko turbiini ei jarruta sitten tippaakkaan, menee täysin pulkkana.