Mustang gt 5.0 ja remmiturbo
Mustang gt 5.0 ja remmiturbo
Kertokaapa nyt kokeneemmat onko kyseinen operaatio mahdollinen ihan kilpiin asti saatettuna.. en ainakaan aiempaa keskustelua asiasta löytänyt. ilmeisesti jenkkien puolelta saatavissa joitain turbokittejä joissa päästölaput mukana... joten mites suomen mahtava katsastuslaitos näihin reagoi..? jostain saanut kuvan että jostain vm. 95 - 96 vanhempiin tuon asennus onnistuisi..? korjatkaa jos olen väärässä... löytyykö suomen liikenteestä kenties moniakin remmiturbolla varustettuja musseja.. enkä tässä tapauksessa puhu niistä jotka sitä remmiä irrottelee kerran vuodessa samalla kun pitää konttorinsedälle luentoo radalla ajosta...
Toisena asiana kiinnostaa mussen tekniikan kesto ahtamisen jälkeen.. mitkä on ne paikat mitkä tulee ensimmäisenä vastaan ahtoja nostettaessa..?
Toisena asiana kiinnostaa mussen tekniikan kesto ahtamisen jälkeen.. mitkä on ne paikat mitkä tulee ensimmäisenä vastaan ahtoja nostettaessa..?
Re: Mustang gt 5.0 ja remmiturbo
Onnistuu, mikäli se päästölappu löytyy "50 state legal" ja otteessa on hyväksyntä FMVSS mukaisena ajoneuvona suomen liikenteeseen.
Itse tiedän 2 autoa omani lisäksi jotka on leimassa.
Ensin tulee vastaan laatikko ennen konetta.
Kustannukset perusahtimella noin 5-6te itse tehden.
Itse tiedän 2 autoa omani lisäksi jotka on leimassa.
Ensin tulee vastaan laatikko ennen konetta.
Kustannukset perusahtimella noin 5-6te itse tehden.
- jari
- Addikti
- Viestit: 371
- Liittynyt: 02 Kesä 2004, 08:47
- Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
- Paikkakunta: Tuusula/Asikkala
Re: Mustang gt 5.0 ja remmiturbo
Pelkkää jenkkien "50 state legal" -todistustahan ei Suomessa viranomaiset noteeraa vessapaperia arvokkaammaksi, valitettavasti. Kai ne sitten on viranomaiset täällä jotenkin viisaampia kuin amerikassa...
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Re: Mustang gt 5.0 ja remmiturbo
Kyl se noteerataan oikein hyvinkin, tuosta asiasta on ollut aiempaakin keskustelua täälä varsin paljon.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Re: Mustang gt 5.0 ja remmiturbo
Suosittelen lukemaan, selviää tuo lupalapun kelpoisuuskin ja onpa oikeen linkki muutamaan lupalappuseenkin.
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... n&start=15
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... n&start=15
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Re: Mustang gt 5.0 ja remmiturbo
Kiitos tästä linkistä! löyty pikkasen enemmän pohdintaa.
tuossa kun noita lupalappuja seilailin niin uusimmillaan ilmeisesti mahdollista turbottaa 95 vuoden 5 litranen.. tuohon uudempaan 4.6 koneeseen ei taida löytyä oikein mistään papereita. tässä pitäis lähtee pian jostain metsästään mussee jos tuossa talven aikana sais projektia alkuun. Eli ei ilmeisesti kannata erehtyä tuohon 4.6 koneeseen mikäli sen turbon sinne laillisena haluaa asennella..?
Mitään käsitystä mihin asti tuo aski nyt sitten kestää? tarkotuksenahan olisi työntää maksimissaan 1bar painetta ilman mitään suurempia muutoksia konepuolelle... ilmeisesti kuitenkin vakionakin kohtuu pitkälle päästään... cobrasta varmaan saisi laatikon mikäli vakio ei kestä.. kenelläkään näin?
tuossa kun noita lupalappuja seilailin niin uusimmillaan ilmeisesti mahdollista turbottaa 95 vuoden 5 litranen.. tuohon uudempaan 4.6 koneeseen ei taida löytyä oikein mistään papereita. tässä pitäis lähtee pian jostain metsästään mussee jos tuossa talven aikana sais projektia alkuun. Eli ei ilmeisesti kannata erehtyä tuohon 4.6 koneeseen mikäli sen turbon sinne laillisena haluaa asennella..?
Mitään käsitystä mihin asti tuo aski nyt sitten kestää? tarkotuksenahan olisi työntää maksimissaan 1bar painetta ilman mitään suurempia muutoksia konepuolelle... ilmeisesti kuitenkin vakionakin kohtuu pitkälle päästään... cobrasta varmaan saisi laatikon mikäli vakio ei kestä.. kenelläkään näin?
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 21
- Liittynyt: 15 Kesä 2009, 12:12
- Auto: -96 SVT SC
Re: Mustang gt 5.0 ja remmiturbo
Tällaista infoo sain katsurilta kun aloittelin oman auton ahto-projektia:
Katso auton fmvss tarrasta valmistusajankohta.
-Jos 5/1996 tai aikaisempi. Tarvitaan paperi jossa ahdin ym. hilut hyväksytty jenkkistandardin mukaisesti kyseiseen malliin.
-jos 6/1996 tai myöhäisempi pitää hilujen täyttää E- hyväksyntä (jota ne ei täytä = unohda koko juttu)
Katso auton fmvss tarrasta valmistusajankohta.
-Jos 5/1996 tai aikaisempi. Tarvitaan paperi jossa ahdin ym. hilut hyväksytty jenkkistandardin mukaisesti kyseiseen malliin.
-jos 6/1996 tai myöhäisempi pitää hilujen täyttää E- hyväksyntä (jota ne ei täytä = unohda koko juttu)
-96 SVT SC