Uudet iskarit Machiin?

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: Uudet iskarit Machiin?

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Pyörittelemällä ;) Iskari penkkiin kiinni ja sitten painellaan ja pyöritellään, taitaa se siinä ohjelappusessa olla selvitettynä, jotenkin... Katoppa johan sen nimikin sanoo, siinähän lukee että Classic, ei Hi-Tech :lol:
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Uudet iskarit Machiin?

Viesti Kirjoittaja jeje »

No just joo, löyty käyttöohjelappunen paketin pohjalta. Kyllä on tosi classic! Missäs asetuksissa porukoilla on, vai pitäskö vaa kokeilla..?? On vaa pikkusen työläs homma toi säätö! :evil:
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: Uudet iskarit Machiin?

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Mulla on siinä keskitiukalla, ei liikoja notku eli hiekkatiellä on vähän kivireki mut isommalla baanalla tosi jees.
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Uudet iskarit Machiin?

Viesti Kirjoittaja jeje »

Okkei, kokeillaan samalla tavalla...
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Uudet iskarit Machiin?

Viesti Kirjoittaja jeje »

No joskohan nääkin sais laitettua... Ei vaa jymmärrä tosta ohjelapusta tota säätöä vieläkään!! :evil: Pitääkö sielt ottaa ekaks jotai pois, ennen säätöä tms. ?Kuvasta vois näinkin päätellä..? Apuva!! :roll-roll:
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: Uudet iskarit Machiin?

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Kopsasinpa tuolta toiselta saitilta ohjeen kun en ihan varmaksi muistanut: "Säätö tapahtuu painamalla iskari pohjaan ja kiertämällä vartta, kokonais-säätöalue on 720 astetta eli 2 kierrosta."

Oikeemmin se on 2½ kierrosta, ja ääriasennossa vastapäivään päin iskari on löysimmässä asetuksessaan ja vastaavasti myötäpäivään ääriasennossa tiukimalla. Suoraan laatikosta asetus on löysimmällä, ja se vois olla normiajoon ihan passeli, koska on kuitenkin vakiota hieman tiukempi löysimmilläänkin.

Eli iskarit vaan alle tai sitten kevyesti pumppailemaan iskaria pohjaan ja pyörittelemään myötäpäivään puoli kierrosta tai kierros maksimissaan ja sitten vasta alle :)
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Uudet iskarit Machiin?

Viesti Kirjoittaja jeje »

Kiitos! Äkkiseltään noista ohjeen kuvista se ei ihan noin helposti käy... :nenu: Paas kertoen missä toi yläkiinnitys on, pitääkö sisustaa purkaa, vai josssain kontin uumenissa? :roll-roll:
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: Uudet iskarit Machiin?

Viesti Kirjoittaja Drummer »

jeje kirjoitti:Kiitos! Äkkiseltään noista ohjeen kuvista se ei ihan noin helposti käy... :nenu: Paas kertoen missä toi yläkiinnitys on, pitääkö sisustaa purkaa, vai josssain kontin uumenissa? :roll-roll:
Takapenkin selkänoja pois ja sieltä kontin puolelta lattiasta heti selkänojan takaa löytyy kaksi ovaalinmallista kumitulppaa, tai sitten aukkoa mikäli tulpat ovat kadonneet. Sieltä löytyvät sitten iskareitten yläpäät :)
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Uudet iskarit Machiin?

Viesti Kirjoittaja jeje »

Kiitos taas!! Löytynnee... :mrgreen:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3207
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Uudet iskarit Machiin?

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Palataan alkuperäiseen kysymykseen, löysä takajousi jousitus pohjaa liian helposti.
-> jouset kantaa autoa iskunvaimentajat estää / hillitsee ylös / alas liikettä, iskunvaimentaja ei yleensä kanna kuormaa.
-> perus Konit eivät juurikaan vaimenna sisään (bump) joustossa vaan toimivat normaalisti vain ulosjoustossa (rebound). näin ollen ongelman ratkaisu ei aivan löydy Konin iskunvaimentajilla ellei käytä apujousellista vaimentajaa.

HUOM! Nuo perus Classic Konit (82 1389 rear)ovat ihan hyvät vaimentimet, ne voidaan huoltaa ja säätää asiakkaan toivomusten mukaan (http://www.motoral.fi/). Niihin on myös mahdollisuus lisätä sisään vaimennusta (bump), mutta säädettävissä on ainoastaan ulosvaimennuksen (rebound) puoli. Huollon ja tai uudelleen säädön yhteydessä saat mukaan kivan käppyrän iskunvaimentajan toiminnasta eri säätöjen osalta.

http://www.koni-na.com/adjustment.cfm
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Uudet iskarit Machiin?

Viesti Kirjoittaja jeje »

Elikkä jousipakat jäykemmäksi?? Kyllä toi perä on senverran "lulla", ett uskon noitten Konien ainakin vähän auttavan asiaa! Kiitos Mexico65 tiedoista ja linkeistä!
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Uudet iskarit Machiin?

Viesti Kirjoittaja jeje »

Kyllä! Jo vain on paljon parempi!! :mrgreen: Nyt voi hyvillä mielin suunnata kohti Västeråsia...! (tai siis 8.päivä) :wink:
Vastaa Viestiin